کد مطلب: 

172852
عضو هیات مدیره بانک تجارت:

کاهش مطالبات ، حفظ حقوق ذینفعان بانک را به دنبال دارد

عضو هیات مدیره بانک تجارت گفت: در شرایطی که قدر مطلق میزان مطالبات در شبکه بانکی کشور افزایش یافته ، کاهش 9 هزار میلیارد ریالی مطالبات معوق بانک تجارت، خبر خوب بانک برای سهامداران و سپرده گذاران است.

به گزارش سیتنا، علیرضا اکبری ضمن تبریک سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت مطالبات معوق بانک در ابتدای سالجاری گفت: در طول سال 92 مطالبات معوق بانک تجارت رشد بالایی را تجربه نمود. با آغاز به کار هیات مدیره جدید بانک در ابتدای سالجاری و با توجه به اهمیت موضوع ، با تدبیر هیات مدیره و دستور مدیرعامل بانک تصمیم به تشکیل کمیته عالی وصول مطالبات گرفت تا این موضوع مهم و معضل بانک، مدیریت و حل شود.

عضو هیات مدیره بانک تجارت با اشاره به اینکه کمیته عالی وصول مطالبات این بانک از ابتدای سال تاکنون 280 پرونده مطالباتی بانک تجارت را تعیین تکلیف کرده است گفت: نتیجه جلسات این کمیته و تلاش هماهنگ شعب و دیگر واحدهای ذیربط در بانک تجارت ، کاهش 9 هزار میلیارد ریالی قدرمطلق مطالبات معوق بانک بوده است.

اکبری در ادامه با اشاره به آمار مقایسه ای مطالبات معوق در بانک تجارت و میانگین مطالبات معوق سیستم بانکی گفت : براساس آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی ، طی سال 93 شاهد بیش از 15 درصد رشد در قدر مطلق مطالبات بانکها بوده ایم ، در حالی که در بانک تجارت به لطف توانمندی و تلاش همکاران این نسبت بیش از هفت درصد کاهش یافته است.

وی افزود : همچنین نسبت مطالبات به تسهیلات در کل شبکه بانکی نیز از 2/14 درصد به 7/14 درصد افزایش یافته ، این نسبت در بانک تجارت از 2/17 درصد به 2/15 درصد رسیده است که امیدواریم با تداوم تلاش موفق کارکنان بانک این نسبت تا پایان سال به کمتر از 15 درصد کاهش یابد.

عضو هیات مدیره بانک تجارت در خاتمه گفت : امیدواریم با تداوم موفقیت بانک در این حوزه طی سال مالی آتی بتوانیم اقدام به آزادسازی بخشی از ذخایر مطالباتی بانک نموده و شرایط مطلوب تری را برای تامین حقوق ذینفعان از جمله سهامداران و سپرده گذاران عزیز بانک ایجاد نماییم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-10 15:08

افزودن دیدگاه جدید