کد مطلب: 

172141
دکتر شهیدزاده:

بانک کشاورزی تمام همت خود را برای توسعه بخش کشاورزی به کار بسته است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این بانک تنها بانکی است که تمام همت خود را برای توسعه بخش کشاورزی به کار بسته است.

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی شهیدزاده عصر یکشنبه چهاردهم دی ماه در جلسه هم اندیشی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این بانک با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام مطلب فوق افزود: تلاش می کنیم تا تمام سیاست ها و اولویت های بخش کشاورزی با هدف بهبود حرکت کشاورزان و اقتصادی کردن این بخش، اجرایی شود.

وی با اشاره به دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره ضرورت همراهی و همدلی دستگاه ها و نهادها برای حل مسائل کشاورزی کشور گفت: تسهیل جریان منابع مالی داخلی و خارجی  به بخش کشاورزی با استفاده از نهاد سازی ، شناسایی نیازها و فرصت های سرمایه گذاری در این بخش  چشم انداز بانک کشاورزی است.

دکتر شهیدزاده بابیان اینکه تنها بانک کشاورزی است که تمام همت خود را برای توسعه بخش کشاورزی به کار گرفته است خاطر نشان کرد: منابع این بانک محدود است و جوابگوی همه نیاز های بخش کشاورزی نیست.

وی مبلغ مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای آنی بخش کشاورزی را مبلغی حدود 500 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بانک کشاورزی می تواند فقط 300 هزار میلیارد ریال از این مبلغ را تأمین کند.

دکتر شهیدزاده با اشاره به الزام قانونی دیگر بانک ها مبنی بر اختصاص 25 درصد ازمنابع خود به بخش کشاورزی ، اظهارداشت: بر اساس آمار موجود تاکنون 9 درصد از منابع دیگر بانک ها به این موضوع اختصاص یافته که آن هم در اختیار بخش تولیدی کشاورزی نیست بلکه به صنایع یا واردات ماشین آلات تخصیص یافته است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید مجدد بر ضرورت  افزایش منابع برای توسعه بخش کشاورزی ، انتقال منابع شرکت های وابسته به بخش کشاورزی به این بانک را یکی از راهکارها دانست و  متذکر شد:  اختیار توزیع و تخصیص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی، مستقیما به بانک کشاورزی تفویض شود.

دکتر شهیدزاده هدف کلان بانک کشاروزی را تأمین منابع،سرمایه گذاری،ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی وصنایع و خدمات مربوطه اعلام کرد و گفت:بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم گسترده است و ما باید این زنجیره را پوشش بدهیم.

وی با بیان اینکه باید با تأمین منابع لازم، ضمن غنی تر کردن این سفره سرمایه گذاری دربخش کشاورزی را اقتصادی کنیم تصریح کرد:بانک کشاورزی در میدان حضور دارد و با افزایش منابع  سرمایه مورد نیاز را در اختیار تولید قرار خواهد داد.

دکتر شهیدزاده به انتظارات مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بانک های خصوصی،نیمه خصوصی و دولتی اشاره کرد وگفت:ما تعهداتی که به مجلس و دولت داریم و برای انجام این تعهدات پیشنهاد می کنیم اختیارات ویژه ای برای بانک کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر ضرورت چابک سازی بانک کشاورزی افزایش اختیارات مجمع این بانک را یکی از راهکارهای مناسب برای تحقق این موضوع دانست و گفت:پاسخگویی به نیازهای بخش کشاورزی مهم ترین وظیفه ماست  اما باید متناسب با این وظیفه اختیارات ما نیز افزایش یابد.

دکتر شهیدزاده به موضوع اقتصادی شدن بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:باید سازو کار لازم برای سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی برتر(High Tech) در این بخش فراهم شود. 

دکتر شهید زاده نیروی انسانی متخصص را یکی از دارایی های ارزشمند بانک کشاورزی دانست و گفت: اگر اعتبارات توسعه ای را در اختیار ما قرار دهند، با وجود چنین نیروی متخصصی می توانیم بهترین طرح های توسعه ای را تدوین کنیم.

مدیر عامل بانک کشاورزی به برخی اقدامات این بانک از جمله افزایش اختیارات مدیریت های شعب این بانک در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت:این اقدامات رضایت مشتریان را به دنبال داشته است.

وی در خاتمه سخنانش به موضوع استقلال بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: مستقل کردن بیمه کشاورزی ابزاری برای توسعه کیفیت مدیریت بیمه کشاورزی و بازوی حمایتی تولید کنندگان و بهره برداران بخش خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-07 03:40

افزودن دیدگاه جدید