کد مطلب: 

172071

بانک تجارت میزبان ششمین همایش مدیران حراست بانک‌ها

ششمین نشست کارگروه مشترک مدیران کل حراست بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور به میزبانی بانک تجارت برگزار شد.

به گزارش سیتنا، در این همایش که با حضور معاون اقتصادی بانک مرکزی ، مدیرکل اقتصادی وزارت اطلاعات ، مدیرعامل بانک تجارت، مدیرکل حراست بانک مرکزی  و مدیران حراست بانک‌ها و موسسات مالی کشور برگزار شد، بررسی عملیاتی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بحث گذاشته شد.

در ابتدای این همایش مقدم مدیرعامل بانک تجارت طی سخنانی با تشریح کوتاهی از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات دولت برای خروج اقتصاد کشور از رکود طی ماههای اخیر، گفت: تخصیص منابع بانکی و اینکه چه میزانی از منابع باید به چه گروه هایی اختصاص داده شود، توسط بانک مرکزی تعیین می شود. با استفاده صحیح از منابع بانکی یک گام بلند در اجرای اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد. اگر تخصیص منابع درست انجام نگیرد و تسهیلات گیرندگان منابع را در مسیر درست مورد استفاده قرار ندهند، هم‌افزایی لازم در اقتصاد کشور محقق نخواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند مشکل وابستگی اقتصاد ملی به نفت را از بین ببرد. باید همه دستگاه‌های اقتصادی کشور بسیج شوند. دانشگاه ها نیز می توانند کمک شایانی در تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی وطراحی راهکارهای عملی برای اجرای این سیاستها انجام دهند و در نهایت اینکه رسانه‌ها نیز باید در فرهنگ سازی و آشناسازی افکار عمومی به لزوم اجرا و پیشبرد اقتصاد مقاومتی به طور فعال ایفای نقش کنند . 

قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی دیگر سخنران این همایش یک روزه، به تشریح اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های بانک مرکزی در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه پولی و بانکی پرداخت.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: کمتر دیده می‌شود که مجموعه سیاست‌هایی اینگونه عالمانه و با در نظر گرفتن تمام جوانب طراحی شده باشد. از سویی دیگر نگاه ما در بانک مرکزی این نیست که منتظر باشیم تا ببینیم سرنوشت تحریم‌ها به کجا می انجامد. ما برنامه های خود را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنین افزود: رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی فرموده‌اند که این سیاست‌ها در کنار اینکه باید علمی باشند باید بومی باشند و بنا به نیازهای بلند مدت اجرا شوند. وی در ادامه چارچوب‌های برنامه‌های بانک مرکزی در حوزه اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد.

در ادامه همایش مدیرکل اقتصادی وزارت اطلاعات با اشاره به ماده 19 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، جلوگیری از اقدامات ، فعالیت ها در زمینه های فسادزا گفت : یکی از وظایف ذاتی این وزارت‌خانه مبارزه با فساد است و خواسته نظام و دولت می‌باشد تا در این مقوله ورود جدی داشته باشیم .

مدیرکل اقتصادی وزارت اطلاعات یادآور شد : اجرای بند19 یعنی بحث مبارزه با فساد اولویت اصلی ماست اما باز هم تاکید می کنم ابتدا با اقدامات پیشگیرانه نباید اجازه بروز اختلاس و مواردی از این دست را بدهیم اما چنانچه لازم شد به مقابله با آن بر خیزیم . همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید هزینه فساد را برای آنهایی که فساد می کنند بالا ببریم تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری بعمل آید.

ششمین جلسه کارگروه مشترک مدیران کل حراست بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ، با جلسه پرسش و پاسخ به پایان رسید.

گفتنی است در ابتدای این نشست ایلکا مدیر امور حراست ضمن خوش آمد به مدعوین ششمین کارگروه مشترک مدیران کل حراست بانک ها و موسسات مالی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی و چگونگی اجرای اقتصاد مقاومتی و راهکارهای اجرای آن را مورد تاکید قرارداده اند و امیدواریم در این نشست بتوانیم آنگونه که مورد رضایت رهبری و در راستای مصالح اقتصادی کشور می باشد مباحث را پیش ببریم .

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-04 19:36

افزودن دیدگاه جدید