کد مطلب: 

172062

بیماران ام اس زیر چتر حمایت صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در نشست مشترک با مدیران انجمن ام اس ایران گفت: همکاری میان صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان و انجمن ام اس می‌تواند الگو و نمونه مناسبی از همکاری برای ما و تمامی بنگاه‌های اقتصادی باشد که دغدغه ایفای هر چه بهتر مسئولیت های اجتماعی را دارند.

به گزارش سیتنا، بهنام حسین پور دراین نشست که با هدف پایش روند اجرای توافق تسهیلاتی میان این صندوق و اعضای تحت پوشش انجمن ام اس کشور برگزار شد، خاطر نشان کرد: جناب آقای دکتر علی دیواندری، مدیرعامل و جناب آقای دکتر شمس عالم، عضو هیأت مدیره بانک و رئیس هیأت مدیره صندوق قرض الحسنه همواره بر نقش آفرینی و حمایت بانک پارسیان از انجمن ها و سازمان های حمایتی تاکید داشته اند و ما تلاش می‌کنیم که به موازات تقویت و ارتقای جایگاه خود در زمینه فعالیت‌های قرض‌الحسنه، کیفیت و کمیت حضور خود را در این بخش توسعه دهیم و بتوانیم خدمتگزار تعداد بیشتری از هموطنان باشیم.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان تصریح کرد: یکی از وظایف بنگاه های اقتصادی حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در چارچوب ماموریت‌هایی است که در جامعه‌ای دینی و اخلاقی پرداختن به آنها الزامی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بهترین شیوه‌های تشخیص اهلیت متقاضیان وام‌های قرض‌الحسنه، همکاری با تشکل‌هایی مانند انجمن ام اس است که عموما افراد تحت پوشش آنها، نیازمند ترین افراد برای دریافت این نوع تسهیلات می‌باشند و صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان در چارچوب همین رویکرد، مشتاق به توسعه روابط و تعامل سازنده با این نوع تشکل‌هاست.

وی با اشاره به این نکته که عقود اسلامی ناظر بر دستیابی به عدالت اجتماعی وتوزیع عادلانه منافع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در جامعه است گفت: ماهیت سنت نیکو و خداپسندانه قرض‌الحسنه از بارزترین وجوه و کارکردهای مثبت این عقود است و در سایه توسعه و ترویج آن می‌توان تا حدود زیادی به اهداف بانکداری اسلامی دست یافت.

مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه با بیان اینکه سرمایه اجتماعی هر بنگاه اقتصادی، محکم ترین و با ثبات ترین بخش سرمایه آن بنگاه است، گفت: این سرمایه تنها در سایه احترام به شهروندان و جلب اعتماد متقابل آنان حاصل می‌شود و زمینه کسب و تقویت این نوع سرمایه، در گرو تامین منافع شهروندان و توجه ویژه به رفع نیازها و حل مشکلات آنهاست و این سرمایه دوام و بقای بیشتری دارد. 

در این نشست همچنین دکترسیدحسن وزیری، مدیرعامل انجمن ام اس کشور نیز با تشکر از همکاری صمیمانه صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به افراد تحت پوشش این انجمن ، به تشریح روند فعالیت‌ها و ماموریت‌های این انجمن پرداخت و گفت: اداره انجمن ام اس متکی بر کمک خیرین است و در حال حاضر 21هزار نفر تحت پوشش چتر حمایتی توانمندسازی و توانبخشی این انجمن هستند.وی افزود: انجمن ام اس ایران در تمامی استان های کشور، به ویژه مناطق محروم حضوری فعال و موثر دارد.

شایان ذکر است ،طبق توافق به عمل آمده میان صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان و انجمن ام اس کشور، این صندوق ، به تعداد 359 نفر از افراد تحت پوشش انجمن ام اس، تسهیلات کمک هزینه درمان در قالب قرض‌الحسنه اعطا می‌کند.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-11 16:13

افزودن دیدگاه جدید