کد مطلب: 

172061

مدیریت منابع انسانی مدیریت استعدادها / دلایل موفقیت اپل نسبت به سایر رقبا

مدیر عامل بانک پارسیان گفت: در شرایط کنونی مدیریت منابع انسانی با قواعد گذشته و سنتی ممکن نبوده و باید تغییراتی در نحوه مدیریت ها اعمال شود.مدیریت منابع انسانی، مدیریت استعدادها در سازمان می باشد و صرفاً جبران خدمات نیست.

به گزارش سیتنا، علی دیواندری در نخستین گردهمایی انجمن علمی مدیران منابع انسانی که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: در تمام سازمان ها این مطرح است که از کارکنان چه انتظاری می رود و هر سازمانی که بتواند به طور مشخص انتظارات خود از کارکنانش را بداند، می تواند موفق عمل کند.

وی افزود: سازمان هایی که انتظار دارند مهره های بی اختیار و بدون ایده ای را داشته باشند هیچ گاه موفق نمی شوند و تنها سازمان هایی موفق خواهند بود که تلاش کنند قدرت ایده کارکنانشان تقویت شود.

دیواندری با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در جوامع اذعان داشت: مدیریت منابع انسانی یکی از اصلی ترین موضوعات در هر سازمانی است و اگر مدیران آن سازمان به خوبی بتوانند نیروی انسانی خود را هدایت کنند می توانند موفق باشند.

وی با بیان اینکه حیات سازمان ها در دنیای امروز بر مبنای ارزش آفرینی به منابع انسانی است، گفت: اگر سازمانی قادر باشد نیروی انسانی خود را تبدیل به شریک تجاری اش کند آن زمان است که می تواند موفق عمل کند.
وی افزود: تا به حال تنها یک دیدگاه در رابطه با کل رشته مدیریت و سازمان موجود بوده و تمام موضوعات این دیدگاه اکنون به اوج خود رسیده و باید تغییراتی در آن اعمال شود.

دیواندری با تأکید بر اینکه در جوامع کنونی قواعد سنتی مدیریت منابع انسانی دیگر پاسخگوی نیازها نیست، اذعان داشت: در حال حاضر سازمان هایی موفق عمل می کنند که بتوانند منابع انسانی خود را با پیشرفته ترین راه کارها مدیریت کنند.

وی افزود: مدیریت منابع انسانی تنها حضور و غیاب کارکنان و مشخص کردن مدت زمان مرخصی آنها نیست.

وی با اشاره به موفقیت شرکت اپل در میان سایر رقبا تصریح کرد: اگر در حال حاضر شاهد هستیم که شرکت اپل با معرفی آیفون 6 توانسته از سایر رقبا پیشی بگیرد به دلیل آن است که این سازمان موفق شده است تمام نیازهای کاربران خود را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از ارزش هایی که در تلفن های همراه جدید شاهد هستیم این است که می توان تمام خدمات بانکی را با استفاده از این تلفن های همراه انجام داد.

مدیر عامل بانک پارسیان در خصوص وضعیت منابع انسانی و چگونگی هدایت آنها در سازمان ها اظهار داشت: مدیران منابع انسانی باید بدانند که هیجان نیروهای آنها اگر هدایت شود می توانند به پیشرفت دست پیدا کنند و دنیای امروز به مباحثی در مدیریت منابع انسانی رسیده که متأسفانه مدیران منابع انسانی ما از آنها غافل هستند.

وی با اشاره به جمله ای از انیشتین مبنی بر اینکه هر چیز که مهم است قابل شمارش نیست و هر چه قابل شمارش باشد مهم نخواهد بود، گفت: برای سازمانی که می خواهد انقلاب به پا کند و همواره ایده های جدیدی را ارائه دهد نباید یکسان لباس پوشیدن کارکنان و ساعات حضور آنها در محیط کار اهمیت داشته باشد.

آقای دیواندری با اشاره به عملکرد شرکت ها و اهدافی که آنها می توانند به آن دست پیدا کند، خاطر نشان کرد: شرکت ها در بحث عملکرد تنها می توانند به 63 درصد از آن مواردی که از قبل پیش بینی کرده اند برسند و حتی بهترین شرکت ها نیز نتوانسته اند 37 درصد از عملکرد از پیش تعیین شده خود را عملیاتی سازند و دلیل عمده آن به نحوه تعامل با نیروی انسانی برمی گردد؛ به عبارت بهتر سوء مدیریت منابع انسانی دلیل اصلی نرسیدن به اهداف از پیش تعیین شده شرکتها بوده است.

وی تأکید کرد: در حوزه منابع انسانی اموری باید مورد توجه قرار گیرد که در ارتباط مستقیم با نیروهای سازمان ها باشد و نباید حوزه منابع انسانی با حوزه کارگزینی یکی دانسته شود.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 5
2014-09-29 16:13

افزودن دیدگاه جدید