کد مطلب: 

2088

ناگفته‌هایی درباره‌ی جعبه‌ ابزار الکسا (Alexa Toolbar)

ناگفته‌هایی درباره‌ی جعبه‌ ابزار الکسا (Alexa Toolbar)

سیتنا - هر سازمانی که عملیات تجاری خود را وابسته به تجارت الکترونیک می‌داند و نیاز به حضور در دنیای مجازی را لازمه‌ی کار خود می‌داند باید از اهمیت سایت Alexa در روند توسعه‌ی کاری خود آگاه باشد.

 
این شرکت اینترنتی می‌تواند به عنوان اهرمی موثر در دسترسی بالاتر سایت‌ها و اهداف بازاریابی آن‌ها در دنیای مجازی تاثیر گذار باشد.
 
سایت Alexa در سال 1996 برای اولین بار در دنیای جذاب و فانتزی مجازی کلید خورد.  الکسا سازمان یافته شد تا بتواند به نیازهای کاربران در دنیای مجازی برای هر چه بهتر شدن تاثیر سایت‌ها و نیاز مخاطبان پاسخگو باشد.
 
سایت الکسا از آن روزها رفته رفته تبدیل به شرکتی قدر در دنیای مجازی شد و روز به روز زیربنای سازمان خود را تا حدی توسعه داد که به تولید نرم‌افزارهایی انجامید که توانسته حجم بالایی از اطلاعات را ذخیره، ارزیابی، دسته بندی و به کاربران به صورت گزارش‌ ارائه دهد.
 
اما در قدم اول، سایت الکسا به تمام دارندگان سایت‌های اینترنتی، جعبه ابزاری اینترنتی (Toolbar) ارائه می دهد. جعبه ابزار الکسا با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در طول سه ماه، اعداد و ارقام به دست آمده را به گزارش‌هایی تبدیل می‌کند که برای کاربران بسیار مفید فایده خواهد بود. 
        
 
مهمترین بخش این گزارش‌ها ارائه‌ی اطلاعاتی جامع از کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران و ترافیک اینترنتی است که برای مدیران سایت‌ها بسیار موثر خواهد بود.
 
اهمیت این جعبه‌ ابزار الکسا برای کسانی که از آن استفاده می کنند پنهان نیست. کاربران با استفاده از این جعبه ابزار اینترنتی الکسا می توانند به اطلاعات گوناگون در سایت‌های مختلف دست یافته و فرا تر از آن می‌توانند به راحتی میانگین رفتار جستجوی مراجعه کنندگان به سایت‌هایشان را دانسته و بر اساس این اطلاعات برای هر چه پر رنگ‌تر شدن سایتشان در دنیای مجازی تدابیر جدیدی بیاندیشند.
 
این اطلاعات همچنین به دیتابیس شرکت الکسا اضافه می‌شود و برای رتبه بندی سایت‌ها در کل دنیای مجازی بر اساس رتبه بندی صفحه ای، لینک های مربوط و اطلاعات ترافیکی سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
 
مهم ترین و اصلی ترین کار الکسا برای عموم کابران ارائه‌ی برترین سایت‌ها در دنیا می‌باشد که این رتبه بندی با در نظر گرفتن شاخصه‌ی مورد نظر کاربر دسته بندی می شود. این شاخصه ها شامل طبقه بندی کشوری، نوع فعالیت و زبان سایت ها قابل دسترس می باشد.
 
منبع: Aussie Internet Marketing Blog
مترجم: مونا ارشادی‌فر
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-04-16 20:50

افزودن دیدگاه جدید