کد مطلب: 

13592

10 نکته فناورانه که هفته پیش درباره آن نمی‌دانستید

10 نکته فناورانه که هفته پیش درباره آن نمی‌دانستید

در این مقاله مروری داریم بر اخبار دنیای فناوری اطلاعات در هفته ای که گذشت؛ از آپدیت نسخه 7.1 آی او اس اپل تا بدافزار اندروید و عینک گوگل در بیمارستان و ... ، بخوانید:

 

1- آیا می دانستید که کمپانی BOX که در کار ذخیره سازی اطلاعات تحت فناوری مخصوص به خود است یک کسب و کار دو میلیارد دلاری شده که توسط آرون لووی و هم کلاسی هایش ایجاد شده و توسعه یافته است. این هفته به عنوان یکی از بهترین مکان های کاری در دنیای آی تی توسط تک رپابلیک شناخته شد و نشان داد چگونه آرون و همکاران به صورت اتوبوسی وارد بیزینس شده و بدون اینکه بکش بکش راه بیندازند در سلیکون ول موفق شده اند.

2-  آیا می دانستید در فصل چهارم سال گذشته میلادی (2013) تعداد بدافزارها روی اندروید دو برابر شده است که این میزان واقعا نگران کننده شده است. مک آفی که سه چهارم بازار امنیت موبایل را در اختیار دارد، در سسال گذشته 2.47 میلیون نمونه بدافزار پیدا کرده که 744 هزار بدافزار فقط متعلق به سه ماهه اخر سال 2013 بوده است.

3- آیا می دانستید آی او اس 7.1 سرعت را در آیفون 4 یالا برده است. البته عمر باطری در برخی دستگاه ها مانند آیفون 5S را کاهش داده که باعث شده تا کاربران از این آپدیت ناراضی باشند. اما کندی و هنگ کردن دستگاه آیفون 4 بعد از آپدیت 7.1 شدیدا کاهش یافته است. به کام آیفون چهاری ها و به ضرر آیفون 5S ها!

4- آیا می دانستید کاربران سرویس ویدئویی نت فلیکس سرعت شان خیلی بالا رفته است! دقیقا بعد از بستن قرارداد با Comcast و شل کردن سر کیسه توسط نت فلیکس این اتفاق رخ داد.

5- آیا می دانستید سناتور دیان فینستین رییس کمیته اطلاعات سنای امریکا که از جاسوسی های NSA حمایت می کرد بعد از شنیدن جاسوسی سازمان سیا از روی کامپیوتر های اعضای سنا برآشفت؟ هر چند جان برنان رییس سازمان سیا این موضوع را رد کرد.

6- آیا می دانستید آژانس امنیت ملی با ساخت نسخه جعلی فیس بوک تحت بدافزاری بنام Implants دست به جاسوسی روی میلیونها کامپیوتر در سراسر جهان زده و زاکربرگ نیز از این ماجرا عصبانی شده و تلفنی با اوباما مذاکره کرده است!

7- آیا می دانستید مخترع وب، سر تیم برنرزلی بعد از 25 سال که در کار اینترنت و وب بوده می گوید همچنان کارهای ناتمام وجود دارد که باید انجام شود. وی زبان انتقاد باز کرد و خطاب به امریکایی ها گفت اینترنت را آزاد کنید.

8- آیا می دانستید پزشکان بوستون مجهز به عینک گوگل شده و با اسکن بارکد بالای سر در اتاق بیماران، از علائم حیاتی و وضعیت کلی آنها آگاه می شوند.

9-  آیا می دانستید محققان CyanogenMod بکدوری (backdoor) را در گوشی ها و تبلت سامسونگ کشف کردند که حمله کننده از راه دور می تواند به تمام اطلاعات و فایلها دسترسی پیدا کند. به گفته پاول کوسیالکوفسکی مدیر CyanogenMod گوشی های سامسونگ ابزار جاسوسی از راه دور می شوند.

10- آیا می دانستید مسوولان کمپانی Target می توانستند جلوی لو رفتن اطلاعات بانکی 40 میلیون کاربر خود را بگیرند؟ در گزارش جدید آمده که مدیران زنگ خطر را شنیده اما اهمال کاری کردند تا 40 میلیون دیتای بانکی و 70 میلیون اطلاعات آدرس و شماره تلفن و ... به سرقت رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-03-20 19:42

افزودن دیدگاه جدید