کد مطلب: 

178340

مشکل خصوصی سازی مخابرات از نگاه مدیرعامل زیرساخت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بخش زیرساخت از جمله بخش‌هایی است که باید در اختیار حاکمیت قرار داشته باشد. به عنوان مثال، تجربه خصوصی سازی مخابرات نشان داد که اگر بستر کابل و داکت واگذار نمی‌شد و در اختیار حاکمیت باقی می‌ماند، مشکلات خصوصی سازی مخابرات به مراتب کمتر از آن بود که هم اکنون شاهد آن هستیم.
مشکل خصوصی سازی مخابرات از نگاه مدیرعامل زیرساخت

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، مهندس محمود خسروی در نشست فعالان عرصه‌ی زیرساخت، خدمات و فرصت‌های سرمایه گذاری شهر هوشمند، گفت: این همایش در راستای معرفی زیرساخت‌های شهر هوشمند برگزار شده است، اما باید توجه داشت که برگشت سرمایه در حوزه‌ی زیرساخت حدود 8 تا 10 سال طول می‌کشد، لذا نمی توان توقع داشت که بخش خصوصی به راحتی در این حوزه سرمایه گذاری کند و باید این سرمایه گذاری توسط دولت صورت گیرد.

وی ادامه داد: بخش زیرساخت از جمله بخش‌هایی است که باید در اختیار حاکمیت قرار داشته باشد. به عنوان مثال، تجربه خصوصی سازی مخابرات نشان داد که اگر بستر کابل و داکت واگذار نمی‌شد و در اختیار حاکمیت باقی می‌ماند، مشکلات خصوصی سازی مخابرات به مراتب کمتر از آن بود که هم اکنون شاهد آن هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، ادامه داد: یکی از مشکلات ما در دولت قبل کسر بودجه برای سرمایه گذاری در زیرساخت بود؛ چرا که باید 50 درصد سود را مستقیم به حساب دولت واریز می‌کردیم و 25 درصد را نیز به عنوان مالیات و عوارض و سایر موارد پرداخت می‌کردیم و در نهایت رقم ناچیز باقی مانده را در حوزه‌ی زیرساخت سرمایه گذاری می‌کردیم که امکان اجرای پروژه‌های بزرگ وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما در دولت جدید درآمدها به بخش برمی‌گردد و با اتکا به این امر ما توانسته‌ایم سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را در زیرساخت انجام دهیم که پروژه‌ی تلاش که یک راه میان‌بر برای ارائه‌ی سرویس به اپراتورها و ارائه دهندگان سرویس است در همین راستا به سرعت به بهره برداری رسید و سایر پروژه‌ها نیز در دست اجرا و بهره برداری است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ادامه داد: ظرفیت IP داخلی در حال حاضر 2.4 ترابیت است که تا پایان سال به 4 ترابیت و در سال آینده به 10 ترابیت افزایش می‌یابد و امیدواریم این ظرفیت تا پایان دولت نیز به 20 ترابیت افزایش یابد.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی شهر هوشمند نیز باید در حوزه‌ی اقتصاد و زیرساخت برنامه ریزی کنیم و با دقت کارشناسانه در این حوزه وارد شویم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-02 12:40

افزودن دیدگاه جدید