کد مطلب: 

177942

برنامه‌ریزی رایتل برای استفاده از رنج جدید شماره

نظر به افزایش تعداد مشترکان رایتل و برنامه‌ریزی های توسعه‌ای این اپراتور، اختصاص رنج شماره‌های جدید به رایتل، بر اساس نیاز جدید این اپراتور صورت گرفته است.
برنامه‌ریزی رایتل برای استفاده از رنج جدید شماره

"جهانگیر اسدی" مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در خصوص واگذاری رنج سرشماره‌ی جدید به رایتل، تاکید کرد: بنا به درخواست رایتل مبنی بر دریافت سرشماره‌ی جدید، رنج جدید به این اپراتور واگذار شد تا مورد استفاده قرار گیرد.

در همین حال، دکتر "غلامرضا داداش زاده" معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری نیز در گفت‌وگویی، اعلام کرد: براساس آمارهای رسمی، شرکت همراه اول در حال حاضر 40 میلیون سیم‌کارت فعال و حدود 10 تا 15 میلیون سیم‌کارت غیرفعال دارد.

وی ادامه داد: در گذشته به این شرکت 100 میلیون نامبرینگ داده شده است که اکنون برای دریافت رنج‌های جدید شماره لازم است این شرکت مستندات خود مبنی بر استفاده از 100 میلیون شماره قبلی را ارائه کرده و سایر شروط در نظر گرفته شده در این بخش را هم مدنظر قرار دهد.

وی در عین حال یادآور شد: شرکت ایرانسل نیز 90 میلیون نامبرینگ در اختیار داشته و اکنون این شرکت تقاضا دارد که رنج‌های جدید شماره همراه به آن اختصاص داده شود.

به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات با توجه به توسعه 3G و LTE همراه اول و ایرانسل تقاضاهایی مبنی بر اختصاص رنج جدید شماره را مطرح کرده‌اند، اما برای اختصاص رنج جدید لازم است اپراتورها ابتدا تکلیف شماره‌هایی که پیش از این به آنها واگذار شده است را مشخص کرده و سایر شرایط دریافت رنج جدید که از سوی رگولاتور ارائه می شود را نیز ارائه کنند.

گفتنی است؛ رایتل که تا شهریور 92 تنها یک میلیون و 750 هزار سیم‌کارت به فروش رسانده بود، در حال حاضر این رقم را به پنج میلیون 750 هزار سیم‌کارت رسانده است و به گفته‌ی سید مجید صدری مدیرعامل رایتل، این تعداد تا پایان سال به یازده میلیون سیم‌کارت خواهد رسید.

سیتنا اضافه می‌کند؛ هر رنج سرشماره‌ی تلفن همراه شامل 10 میلیون شماره است و به نظر می‌رسد با افزایش تعداد مشترکان رایتل و برنامه‌ریزی های توسعه‌ای این اپراتور، اختصاص بلوک شماره‌های جدید به رایتل بر اساس تعریف نیاز جدید این اپراتور صورت گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-09 20:57

افزودن دیدگاه جدید