کد مطلب: 

172302
مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در گفت‌وگو با سیتنا:

ایجاد شبکه‌های موازی مخابراتی در کشور، هدر دادن منابع ملی است

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، اظهار داشت: در حال حاضر ایجاد شبکه‌های موازی مخابراتی به هیچ عنوان درست نیست و در واقع هدر دادن منابع ملی است و هر بخش باید صرفا به ارائه‌ی سرویس و خدمات در همان حوزه‌ی تخصصی خودش بپردازد.
ایجاد شبکه‌های موازی مخابراتی در کشور، هدر دادن منابع ملی است

مهندس عبدالعظیم قنبریان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، با تشریح وضعیت ارائه‌ی سرویس و خدمات از سوی شرکت مخابرات ایران به مجموعه‌ی بانکی کشور، گفت: در حال حاضر بخش مخابرات کشور در حدی که بتواند در ارائه‌ی سرویس‌ها و خدمات، همچنین فراهم کردن ارتباطات و زیرساخت‌های فنی، بخش بانکی کشور را پشتیبانی کند عملکرد قابل قبولی دارد، ولی انتظار مجموعه‌ی سرویس گیرنده‌ها از بسترهای مخابراتی بسیار فراتر از این حد است.

معاون سابق شبکه‌ی شرکت مخابرات ایران، ادامه داد: در واقع به عنوان مشتری فعلی مخابرات باید به همکاران قدیمی خود در مجموعه‌ی مخابراتی کشور تاکید کنم که شرکت مخابرات ایران باید مخصوصا به حوزه‌ی بانک و بانکداری الکترونیک توجه ویژه‌تری داشته باشد و در واقع مخابرات باید ولع ارائه‌ی سرویس را داشته باشد و قبل از مراجعه‌ی مشتری، انگیزه‌ها را تحریک کند.

قنبریان در ارزیابی بسترهای فنی موجود مخابرات کشور، گفت: در حال حاضر بسترهای بسیار خوبی در بخش مخابرات کشور برای ارائه‌ی سرویس به مشتری‌های سطوح مختلف وجود دارد، ولی در واقع این پتانسیلی که در مجموعه‌ی مخابرات کشور وجود دارد باید به گونه‌ای مطلوب به مشتریان معرفی شود؛ مخصوصا باید در بخش بانکی کشور، پیش از پیش اعتماد سازی شود و این اولین نکته‌ای است که باید در تعامل بین بخش مخابرات و حوزه‌ی بانکی کشور در اولویت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، اظهار داشت: اگر مخابرات در برنامه‌ی توسعه‌ی تجاری خود بخواهد ارتباط هر چه بیشتر با مشتریان سطوح بالا را در دستور کار قرار دهد، باید در ارتباطات این حوزه صرفا از ارائه‌ی اتصالات به ارائه‌ی سرویس و خدمات روی بیاورد و در نهایت باید پتانسیل مخابرات در بخش ثابت و سیار بیش از پیش به حوزه‌ی بانکی کشور معرفی شود؛ مخصوصا حوزه‌ی بانکی که یکی از بزرگترین مصرف کننده‌هاست.

وی در ادامه‌ی گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، خاطرنشان کرد: نکته‌ی دوم این است که در برخی ارتباطات مخابراتی نقصان وجود دارد. مثلا در مواردی حوزه‌ی بانکی نیاز به ارتباطاتی دارد که در آن بخش، مخابرات امکان ارائه‌ی سرویس را ندارد، که در این بخش تقاضای ما از مدیران مخابراتی این است که درخواست‌های مجموعه‌ی بانکی کشور در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: چرا که این تعاملات یک زنجیره است. اگر من بانکی بتوانم از این بستر مخابراتی استفاده کرده و این سرویس‌ها را بهتر و مطلوب تر به دست مشتری برسانم طبیعتا مشتری ما نیز می‌تواند قبض موبایل و تلفن ثابت را زودتر و راحت‌تر پرداخت کند و در نهایت لاوصولی شرکت مخابرات کاهش و نقدینگی این شرکت افزایش می‌یابد و در نهایت مخابرات می‌تواند توسعه‌ی بیشتر و مطلوب‌تر را در دستور کار قرار دهد و در نهایت دوباره سرویس‌های مطلوب ارائه دهد، که این موارد همانند زنجیره‌ای به هم متصل است.

قنبریان ادامه داد: در این چند ماهی که در حوزه‌ی بانکی وارد شده‌ام باید تشکر ویژه‌ای از شرکت‌های مخابرات استانی و مجموعه‌ی شرکت مخابرات ایران داشته باشم که به خوبی درخواست‌های ما را اجابت گفتند و در طی همین چند ماه با افزایش این تعاملات مشکلات عمده‌ای در حوزه‌ی بانکداری الکترونیک بانک پارسیان برطرف شد.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا که آیا شبکه‌ی بانکی کشور نیاز به زیرساخت مخابراتی مستقل دارد؟ گفت: بنده معتقدم که کار شبکه سازی باید صرفا توسط شرکت مخابرات برای مشتریان مختلف، از جمله بانک، نفت، گاز و سایر بخش‌ها انجام شود؛ چرا که زمانی که مخابرات دولتی بود و چابکی فعلی را نداشت، برخی از بخش‌ها به ایجاد زیرساخت مستقل مخابراتی روی آوردند، اما در حال حاضر این نیاز احساس نمی‌شود.

قنبریان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر ایجاد شبکه‌های موازی مخابراتی به هیچ عنوان درست نیست و در واقع هدر دادن منابع ملی است و هر بخش باید صرفا به ارائه‌ی سرویس و خدمات در همان حوزه‌ی تخصصی خودش بپردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-14 01:46

افزودن دیدگاه جدید