کد مطلب: 

10256

در صنایع، بخش‌هایی هستند که شرکت رایورز حضور پررنگی در آنها دارد. اگر به تابلوی بورس نگاه کنید، بیش از یک سوم شرکت‌های تابلوی اول به نوعی مشتری رایورز هستند.
 
مدیرعامل شرکت رایورز در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در مورد فعالیت های فعلی این شرکت گفت: به اعتبار تجارب گذشته این شرکت، یکی از بزرگ‌ترین کارها را از لحاظ مقیاس در سطح «وزرات آموزش‌وپرورش» انجام داده بود و در ادامه توانستیم «طراحی شبکه جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی کشور» را انجام دهیم و هم‌چنین اخیرا موفق شدیم از طریق کنسرسیوم «رایورزنیکوسگال»، نقشه راه «گمرک نوین» را تدوین و ارائه نماییم.
 
رحمتی ادامه داد: بخشی از خدمات ما مربوط به مشاوره مدیریت در جهت بهسازی سازمان است. در ادامه این خدمات، پشتیبانی سیستم‌ها و خدمات آموزشی ارائه می‌شود که از طریق «مرکز آموزش رایورز» انجام می‌گیرد و سالانه بیش از 1000 نفر از کسانی که کاربران سیستم‌های رایورز بوده و یا علاقه‌مند هستند به اینکه با محصولات ما آشنا شوند، از نظام ارائه خدمات آموزش رایورز بهره می‌گیرند.

رحمتی افزود: خدمت دیگری که رایورز اقدام به ارائه آن می‌کند، مربوط به طراحی فرآیندهای کاری در سازمان‌ها، اعم از مؤسسات دولتی و خصوصی است. دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمدتاً خصوصی تا حدودی برای پاسخ‌دهی به ارباب‌رجوع و ارائه خدمات الکترونیکی به مراجعین، مشتریان درون و برون سازمانی، نیازمند طراحی فرآیندهای اجرایی و پایش مستمر آنها می‌باشند. این امر، مستلزم وجود زیرساخت‌های منسجم تحت عنوان «سیستم مدیریت فرآیندهای سازمانی» (BPMS) است که هم‌اکنون در سبد محصولات رایورز وجود دارد و راهکار طراحی و استقرار فرآیندها نیز به صورت فعال خدمات مربوطه را ارائه می‌دهد.
 
وی افزود: در بخش MIS و ERPI نیز تعدادی راهکار تخصصی وجود دارد؛ برای مثال برای شرکت‌های تولید دارو، صنعت سیمان، شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی، پیمانکاری و عمرانی یا واحدهای صنعتی تولید مرحله‌ای و هم‌چنین برای خدمات شهری، شهرداری‌ها و مراکز آموزش عالی، این راهکارها را به صورت تخصصی ارائه می‌کنیم.
 
رحمتی در ادامه گفت: البته یک راهکار عمومی برای تمام بنگاه‌هایی که جزء دسته‌بندی راهکارهای تخصصی نیستند نیز وجود دارد. رحمتی در مورد مشتریان شرکت رایورز نیز گفت: در طول ربع قرن فعالیت این شرکت، به سطح بالایی از تنوع محصول و هم‌چنین تنوع مشتری رسیده‌ایم و مشتری‌های ما در سطوح مختلفی قرار دارند.
 
رحمتی توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از شهرداری‌های کلان شهرها مثل مشهد، شیراز، قزوین و ... مشتری ما هستند و هم‌چنین تعدادی از ساختارهای بزرگ نظیر دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 300 واحد دانشگاهی مطرح در کشور و همین‌طور قوه قضائیه در مقیاس کشوری، مشتری رایورز هستند.
 
مدیرعامل شرکت رایورز در پاسخ به سؤالی در مورد وجه تمایز این شرکت با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه گفت: اولین وجه تمایز، استراتژی «راهکار جامع مشتری» است که ما را از همکارانمان متمایز می‌کند. در واقع تمایل ما بر این است که برای هر مشتری اعم از دولتی یا خصوصی که طرف مراجعه ما باشد، از مرحله ارائه خدمات مشاوره (برای مشخص شدن مسیر تغییر و تحول در سازمان) تا ارائه محصولات و سیستم‌های پاسخگوی نیاز آنها را ما انجام بدهیم. البته این در حالی است که اکثر رقبا، بخش‌هایی از نیازهای سازمان‌ها را پاسخ می‌دهند. وجه مشخصه دوم، سبد محصولات کامل رایورز است که پوشش‌دهنده این استراتژی، «راهکار جامع مشتری» است.
 
وی توضیح داد: به اعتقاد ما نوآوری تکنولوژیک و نوآوری محصول در ارتباط با آن، یک مسیر اجتناب‌ناپذیر است و ما به لحاظ سرمایه‌گذاری برای نوآوری تکنولوژیک و با رعایت استانداردهای بین‌المللی، برتری داریم. نکته مهم در این مورد این است که این رویکرد در رایورز مقطعی نبوده و استمرار داشته است.
 
رحمتی خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم به اینکه سابقه همکاری اکثر قریب به اتفاق نیروهای کلیدی ما با شرکت رایورز 2رقمی است و این موضوع اگر بی‌نظیر نباشد، حتماً کم‌نظیر است.
 
وی در ادامه افزود: فعالیت شرکت ما و شرکت‌های مشابه، نظم‌بخشی در سازمان‌ها و فرآیندهای آنها است و به تصمیم‌گیری بهتر در جهت افزایش بهره‌وری کمک می‌کند. اما مشکلی که در این رابطه با آن مواجه هستیم، این است که فضای داخلی لزوماً در همه موارد اهل پذیرش شفافیت نیست و از طرف دیگر، از حقوق مالکیت معنوی نیز حمایت لازم نمی‌شود.
 
رحمتی گفت: علی‌رغم تلاش‌های گسترده صنفی و علی‌رغم وجود نهادها و مقرراتی که مدافع قانون حمایت از حقوق مالکیت معنوی هستند، در عمل این حقوق رعایت نمی‌شود و در سیستم قضایی هم فرآیند رسیدگی به این موضوع بسیار طولانی و تاوان ارتکاب جرم در این زمینه ناچیز است.
 
مدیرعامل شرکت رایورز در پایان گفت: مجموعه این مشکلات، ضرورت اجرای طرح‌هایی نظیر «طرح بهبود فضای کسب و کار» که توسط اتاق بازرگانی در حال پیگیری است را آشکار می‌کند. رحمتی اجرای این طرح‌ها را موجب شکوفایی سریع و جهشی حوزه ICT دانست و تأکید کرد که انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور این موضوع درک شود که مسیر توسعه ملی قطعاً از مسیر توسعه ICT می‌گذرد.
انتهای پیام

دسته بندی: 

افزودن دیدگاه جدید

اشتراک در خبرنامه