کد مطلب:
به گزارش سیتنا، ایسنا در بخشی از گزارشی با عنوان "یکسانسازی یا افزایش بیصدای تعرفه مکالمات همراه؟!" نوشت: در حالی که در اپراتور ایرانسل، برقراری تماس با سیمکارتهای دائمی برای تماسهای برون و درون شبکه، ۳۳.۳ تومان برای هر دقیقه بوده و در سیمکارتهای اعتباری نیز برای تماسهای درون شبکه، این هزینه ۶۶.۹ تومان و برای سایر خطوط ۹۲.۹ تومان برای هر دقیقه و تماس به خطوط ثابت ۷۹.۹ تومان بوده است، اکنون در سیمکارتهای دائمی برای تماس با تمامی خطوط (خط ایرانسل دیگر، دیگر اپراتورها و خطوط ثابت) این هزینه ۵۹.۹ تومان و برای سیمکارتهای اعتباری ۸۹.۹ تومان به ازای هر دقیقه شده است.
در واقع در سیمکارتهای دائمی، هزینهی تماس با تمامی خطوط شامل افزایش ۲۶.۶ تومانی شده و در سیمکارتهای اعتباری در تماسهای درون شبکه شامل ۲۰ تومان افزایش، در تماس به خطوط اپراتوری دیگر شامل ۳ تومان کاهش و در خطوط ثابت نیز شامل یک تومان افزایش شده است.
اپراتور اول، یکسانسازی تعرفههایش را توسط پیامک و رسانههای خبری به اطلاع مشترکانش رسانده است؛ اپراتور دوم تلفن همراه هم به اذعان برخی از مشترکانش، این اطلاعرسانی را در وبسایت خود انجام داده و یا به برخی از مشترکان پیامکی را با مضمون زیر ارسال کرده و از بستههای جدید مکالمه که تا ۵۰ درصد تخفیف دارند، خبر داده و اطلاع از این بستهها و نحوهی فعالسازی آنها را به وبسایت ارجاع داده است:
با توجه به اینکه تغییر تعرفه مکالمه برای مشترکان میتواند به تصمیماتی از سوی آنها شود که یا تغییراتی در مکالمه خود داشته باشند، یا بخواهند از بستههای مکالمه استفاده کرده و یا در بالاترین حد خود اقدام به تغییر اپراتور کنند، اطلاعرسانی از تغییر تعرفهها کمترین کاری است که باید توسط اپراتورها صورت بگیرد و عدم اطلاعرسانی این موضوع اجحاف در حق مشترک است.
انتهای پیام