کد مطلب:
به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، در روشی که این پژوهشگران ابداع کردهاند، تریفنیل فسفات (TPP) که یک ماده بازدارنده آتش است درون پوستهای در ماده الکترولیت باتری لیتیوم-یون قرار میگیرد. وقتی که دمای باتری تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد بالا رود، پوسته درون باتری ذوب میشود و ماده آتشخاموشکن را آزاد میکند.
در مرحله آزمایشی و تستهایی که این پژوهشگران بر روی باتری لیتیوم-یون انجام دادهاند، آتش در عرض ۰.۴ ثانیه خاموش شده است.
باتریهای لیتیوم-یون در بسیاری از ابزارهای الکترونیک مانند گوشی موبایل و دوربین دیجیتال کاربرد دارند، اما همچنین احتمال آتشسوزی در آنها بسیار بالاست.
اگر باتری لیتیوم-یون سریع شارژ شود، یا ایرادهای جزئی در مرحله ساخت داشته باشد، اتصال کوتاه داخل باتری ممکن است منجر به آتشسوزی شود.
انجمن ملی ایمنی حمل و نقل در آمریکا، در اوایل سال ۲۰۱۶، باتریهای لیتیوم-یون را "منبع آتشسوزی و انفجار" توصیف کرد و در مورد بارگیری این باتریها در هواپیماها هشدار داد.
انتهای پیام