کد مطلب:
به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر یاری، در آیین رونمایی از نسخه تجاری پارسی جو، در زمینه اکوسامانه فضای اطلاعاتی جویشگر، گفت: فضای اطلاعات اینترنت محدود به صفحات وب نیست بلکه در بسیاری موارد شامل اطلاعات محلی هم می شود.
وی با اشاره به تعداد وب سایت های پربازدید در ایران، گفت: 60 درصد بازدید این سایت ها در ایران است و از این نظر باید به محتوا نیز توجه داشت.
یاری خبر را پربازدیدترین بخش جستجوی فارسی زبان دانست و گفت: اگر موتورهای جستجوی بومی را روی این خدمات متمرکز کنیم امکان موفقیت افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه گوگل کاربران خاص خود را دارد، افزود: ما هم باید کاربران خاص خود را داشته باشیم و براساس نوع کاربرد به مخاطبان خدمت ارایه داد.
وی با تاکید به تقویت و حمایت از تجمع کنندگان داده بومی گفت: حمایت طرح جویشگر باید به شکلی باشد تا محتوا و جویشگرها با هم توسعه یابند.
یاری ادامه داد: جویشگرها ابعاد مختلفی دارد و باید تمام مسایل را دید و از این رو نقشه راه طرح را در سه گام طراحی شد. فاز اول برنامه ریزی است که اخیراً تمام شد و در فاز شروع پروژه ها و شکل گیری دستاوردها شده ایم.
وی بازخورد مخاطبان را باعث رشد جویشگر دانست و گفت: وقتی طرح تجاری سازی شد، دیگر حمایت دولت کامل شده است و این موتور جذب صنعت می شود؛ بازار جستجوی ایران بازار پرسودی است که جای کار دارد.
یاری از دریافت 107 پیشنهاد در زمینه طرح جستجوی بومی خبر داد و گفت: 26 شرکت و 22 دانشگاه در این زمینه شرکت کردند که بیش از 50 درصد محصول آماده داشتند پس زمینه فعالیت وجود دارد که با هم مشارکت کنند.
وی در پایان اظهار داشت: 15 درصد طرح انجام شده است و پروژه های مرحله اول 15 پروژه محصول محور بوده است که پارسی جو یکی از آن ها است.
انتهای پیام