کد مطلب: 

839

مدیر یا تکنسین ارتباطات؟

سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا) - در میان بسیاری از مدیران و کارشناسان، معروف است که اکثر مدیران ارتباطات، نقش یک تکنسین را در سازمان خود برعهده دارند! بیشتر آن‌ها سعی می‌کنند وظیفه خود را تا حدی که مدیرشان، انتظار دارد انجام دهند و یا به عبارتی دیگر جلب رضایت مدیر ارشدتر برایشان، استراتژی مهم است! این، در حالی‌است که باید با شناخت و کسب مهارت‌های بیشتر، نقش موثرتری را ایفا کنند.آن‌ها باید بتوانند با حضور در سطوح بالای سازمانی به یک تصمیم‌گیرنده مبدل شوند.

واقعیت این است که مدیریت ارتباطات در یک سازمان، در مواقع و موقعیت‌های گوناگون، شکل‌های متفاوتی به خود می‌گیرد و به تبع آن، یک مدیر ارتباطات باید بتواند با بکارگیری دقیق هوش و توانمندی‌های ذاتی و اکتسابی خود، سازمانش را در رسیدن به راه‌حل‌های ارتباطی و ارتقای مستمر، کمک کند.

یک مدیر ارتباطات، در صورتی می‌تواند در فرآیند تعیین استراتژی‌های سازمانی نقش اساسی و قطعی ایفا کند که از دانش، مهارت و اعتمادبنفس لازم برخوردار باشد. در اینصورت، کسب مهارت‌های جدید برای یک مدیر ارتباطات، ضروری می‌شود.

تمام شاخه‌های مدیریت ارتباطات اعم از تبلیغات و انتشارات، رسانه‌ و روابط‌عمومی، تحت تأثیر فناوری‌های جدید، قابلیت‌های بیشتر و متنوع‌تری یافته‌اند. البته در این‌جا بررسی تأثیرات منفی تکنولوژی‌ها بر کارکردهای این شاخه‌ها منظور، نیست اما آنچه مورد تأکید است این‌که آشنایی با مهارت‌های جدید برای مدیران ارتباطات یک اصل است تا بتوانند ضمن ایجاد تغییر و تحول در اداره مثبت امور ارتباطات سازمان خویش، در کلیت سازمان در نقش مدیر تصمیم‌گیر ظاهر شوند.

 

نگارنده: امیر عباس تقی پور - سرمقاله نوزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-11-26 07:45

افزودن دیدگاه جدید