کد مطلب: 

10965

ظاهرا رسانه ملی از توافق عصبانی است!

توافق تیم مذاکره کننده هسته ای با پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان یک بمب خبری بود که صدای آن نه تنها در تمامی خانه های ایرانیان بلکه در سراسر جهان پیچید.

 

به گزارش سیتنا، در متن یادداشت ایرنا آمده است: قریب به اتفاق شبکه‌های تلویزیونی جهان برنامه‌های عادی خود را قطع کردند تا خبرهای نیمه شب ژنو را پوشش دهند، چهره‌های خسته ولی خندان دیپلمات‌های ایرانی و غربی در اغلب شبکه‌های دنیا قابل مشاهده بود. کسانی که گیرنده‌های ماهواره ای داشتند که به طور مستقیم می‌توانستند این برنامه ها را تماشا کنند، آنها هم که نداشتند از طریق تماس‌های تلفنی از موضوع مطلع شدند. شماری از شهروندان تهرانی می‌گویند وقتی که با هیجان و شادمانی گیرنده‌های تلویزیونی خود را روشن کردند تا روایت ملی و ایرانی این رویداد را دریافت کنند، هیچ نشانه ای از شادی و خوشحالی و یا حتی تصاویر و سخنانی که اهمیت موضوع را به مخاطب بنمایاند، ندیدند.

 

در شبکه خبر که خبر چندانی نبود، در شبکه‌های دیگر روایت اما وارونه بود. مجری یک برنامه زنده تلویزیونی در همین ساعات اولیه بامداد بارها گفت: به من چه؟ واکنش مجری برنامه ویتامین ث نسبت به این توافق ؛ تعجب مخاطبان این برنامه را بدنبال داشت. مجری جوان برنامه برنامه که هر روز صبح از شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود ؛ هنگام اعلام خبر توافق هسته ای با جمله ˈ به من چه؟ ˈ سعی کرد واکنشی از روی بی تفاوتی به این توافق مهم و بزرگ هسته ای داشته باشد!

 

وی پس از آنکه چندبار جمله ˈ به من چه ؟ˈ را تکرار کرد ،گفت که از طریق پیامک برخی خبرگزاری ها در جریان این توافق هسته ای قرار گرفته است. این جوان قبل از اعلام خبر توافق گفت: ˈ به من چه؟ البته شما مردم سعی کنید به من چه خود را کم کنید . توافقی بین ایران و ... ˈ وی در عین حال در خلال سخنان خود که گویی خبری بی اهمیت را نقل می‌کند از تیم هسته ای کشورمان قدردانی کرد که پرچم ایران را همچنان در اهتزاز نگه می‌دارند. به نظر می‌رسد در شرایطی که قدرت‌های بزرگ بر حق مسلم ملت ایران مبنی بر غنی سازی اورانیوم صحه گذاشته و این توافق مهم بازتاب وسیعی در رسانه‌های ایران و جهان داشته است ؛ رسانه ملی و برنامه ریزان و صد البته ˈ مجریان ˈ آن نیز باید همگام با علایق مردم و فضای رسانه ای حرکت کنند و سعی در القای بی تفاوتی در جامعه نسبت به این رویداد مهم نداشته نباشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-24 19:44

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
قسمتی از متن توافق نامه- ایران اعلام می‌کند که فعالیت‌های خود در تاسیسات سوخت هسته‌ای نطنز (1)، فوردو (2) و یا راکتور اراک (3) را که توسط آژانس با نام IR-40 شناسائی می‌شود، بیش از این گسترش نخواهد داد.ایران اعلام می‌کند که برای این دوره 6 ماهه، اورانیوم را به سطح بالاتر از 5 درصد غنی سازی نکند.- محل‌های جدید برای غنی سازی ایجاد نمی‌شود. عدم بازفرآوری یا ساخت تاسیساتی که توانایی بازفرآوری داشته باشند. به نظر شما این موفقیت است یا شکست?????????
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید