کد مطلب: 

9806

جدیدترین قیمت گوشی های آیفون 5S و 5C در بازار تهران

جدیدترین قیمت گوشی های آیفون 5S و 5C در بازار تهران

دو مدل گوشی جدید آیفون که در بازار ایران با قیمتهای بسیار بالاتری نسبت به نرخ جهانی آن به فروش می رسید ظرف مدت 10 روز به قیمت واقعی خود نزدیک شده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، دو مدل گوشی آیفون 5S و 5C با حافظه 16 گیگابایتی که در نخستین روزهای ورود خود به صورت غیر رسمی به بازار ایران به ترتیب حدود 3 میلیون و 800 هزار و 2 میلیون و 870 هزار تومان خرید و فروش می شد با گذشت نزدیک به دو هفته به ترتیب با قیمت 2 میلیون و 660 هزار تومان و یک میلیون و 190 هزار تومان در بازار تهران به فروش می رسد.

این دو نوع گوشی هم اکنون پرفروش ترین مدلهای آیفون 5 هستند و نسبت به آیفون 5S با 32 گیگابایت حافظه خریدار بیشتری دارند؛ البته آیفون 5C با حافظه 32 هنوز وارد بازار ایران نشده است.

 

به گفته فعالان بازار موبایل، برغم کاهش قیمت بیش از یک میلیون تومانی جدیدترین مدلهای آیفون در بازار ایران، مدل آیفون 5 با حافطه 16 گیگابایتی به دلیل عدم تولید، با افزایش تقاضا و قیمت رو به رو شده است و هم اکنون از آیفون 5C نیز گرانتر است و با قیمتی حدود 2 میلیون و 40 هزار تومان به فروش می رسد و تقاضای خرید آن زیاد است.

 

نرخ عرضه آیفون 5S با حافظه 32 و 16 در بازار جهانی به ترتیب حدود 749 دلار و 649 دلار اعلام شده است؛ درهمین حال گوشی آیفون 5C با حافظه 16 گیگابایتی با حدود قیمت 549 دلار در دنیا عرضه شده است.

 

بابک عزیززادگان - مدیر فروش یکی از واردکنندگان رسمی آیفون در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، از واردات رسمی مدلهای جدید گوشی آیفون به بازار ایران ظرف مدل 20 روز آینده خبر داد و گفت: آیفون های جدید معادل نرخ جهانی به بازار ایران وارد می شوند.

 

وی با بیان اینکه با فروکش کردن تب خرید آیفون جدید در بازار، هم اکنون آیفونهایی که به صورت قاچاق وارد بازار شده به قیمتهای واقعی نزدیک می شوند، ادامه داد: مزیت خرید گوشی هایی که از مبادی رسمی وارد بازار ایران می شوند موضوع خدمات پس از فروش و گارانتی است که برای مدلهای گوشی های هوشمندی نظیر آیفون به طور قطع بسیار مهم خواهد بود.

 

عزیززادگان ادامه داد: در بازار آزاد و براساس بررسی های صورت گرفته، تقاضا برای خرید آیفون 5C نسبت به روزهای نخست عرضه کم شده اما مدل 5S همچنان خریدار دارد با ابن حال به نظر می رسد خریداران گوشی های دارای گارانتی، در انتظار ورود رسمی این گوشی به بازار و خرید آن هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-10-02 21:55

افزودن دیدگاه جدید