کد مطلب: 

8641

وزیر پیشنهادی ارتباطات: با تعامل با ستاد اجرایی مشکلات واگذاری مخابرات را مرتفع می‎کنیم/ به وضع نابسامان دبیرخانه شورای عالی مجازی رسیدگی می‎کنم

وزیر پیشنهادی ارتباطات: با تعامل با ستاد اجرایی مشکلات واگذاری مخابرات را مرتفع می‎کنیم/ به وضع نابسامان دبیرخانه شورای عالی مجازی رسیدگی می‎کنم

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، می‎گوید که باید پیرامون سازمان فضایی و مرکز تحقیقات مخابرات طبق قانون عمل کرد. او می‎گوید در ارتباط با وضع نابسامان دبیرخانه شورای عالی مجازی نیز دغدغه شخصی دارد. واعظی اگرچه می‎گوید قصد ندارد در خصوص نحوه‎ی واگذاری مخابرات قضاوت ‎کند، ولی امیدوار است با تعامل بیشتر مشکلات این واگذاری مرتفع شود.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (citna.ir)، محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات که در دفاع از برنامه‌های خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سخن می‎گفت، در بخشی از سخنانش خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه من توسعه صنعت و تحقیقات، ساماندهی جایگاه نهادی، حمایت و تقویت مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان اصلی‌ترین نهاد پژوهشی کشور در حوزه ICT، تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوری فضایی با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخلی و بین‌المللی، حمایت از تولید ملی و بنگاه‌های بخش خصوصی مبتنی بر تحقیقات و نوآوری‌های بومی شرکت‌های دانش‌بینان است.‌

 

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع جدایی و واگذاری شرکت مخابرات بر اساس اصل 44 اشاره کرد و گفت: نسبت به اینکه این کار به درستی انجام شده یا اشکالاتی داشته قضاوتی نمی‌کنم و آن را به متولیان این کار واگذار می‌کنم اما اصولا تفکر بنده با واسپاری و خصوصی‌سازی موافق است.

 

وی ادامه داد: سهام بخشی از شرکت مخابرات به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شده است که مسوولیت آن بر عهده جناب آقای مخبر است و امیدواریم با توجه به تعامل و شناخت ایشان از شرایط مخابرات مسائل حول محور این واگذاری مرتفع شود.
 

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با نگرانی برخی از نمایندگان پیرامون سازمان فضایی و مرکز تحقیقات مخابرات گفت: بنده طی مشورت‌های که با رییس جمهور و برخی از کارشناسان داشتم به این نتیجه رسیدیم که باید طبق قانون عمل کرد و برای ساماندهی به این بخش قانون بهترین برنامه را ارائه کرده است، همچنین در ارتباط با وضع نابسامان دبیرخانه شورای عالی مجازی نیز دغدغه شخصی نیز دارم که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود.

 

گفتنی است؛ سخنان واعظی در خصوص واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی، همچنین اظهاراتش پیرامون سازمان مرکز تحقیقات مخابرات و شورای عالی فضای مجازی در پاسخ و تکمیل سخنان دو نماینده‎ی مخالف و موافقش بود که پیش از سخنان وی مطالبشان را مطرح کرده بودند.

 

مخالف وزیر پیشنهادی: موضعتان را در خصوص شورای عالی فضای مجازی، واگذاری مخابرات و ودیعه مردم که نزد مخابرات است، شفاف بیان کنید

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، بهروز نعمتی که به عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن می‎گفت، خاطرنشان کرد: در خصوص بحث شورای عالی مجازی که ابلاغیه مقام معظم رهبری است و باید سیاستگذاری‌های آن در بخش مخابرات و ارتباطات صورت بگیرد، شما به صورت روشن و شفاف ورودی به آن پیدا نکرده‌اید و من فکر می‌کنم در این بخش مهم و استراتژی برای اعمال حاکمیت ورود پیدا کنید چراکه جزو وظایف ذاتی وزارتخانه شماست.

 

نعمتی در بخشی دیگر از سخنانش، افزود: موضوع بعدی که اهمیت ویژه‌ای دارد و وزرای دیگر نیز به آن نپرداختند، میلیاردها تومان ودیعه مردم است که نزد مخابرات گذاشته شده، این پول حق‌الناس است و نباید آن را نادیده گرفت. میلیاردها تومان پول مردم نزد وزارت ارتباطات و مخابرات است که پول و سود آن باید به مردم برگردانده شود و شما باز هم در برنامه خود اشاره‌ای به این موضوع نکرده‌اید.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین به موضوع واگذاری شرکت مخابرات و سهام آن اشاره کرد و خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: آیا شما این واگذاری را محق می‌دانید؟ نظر خود را رسما اعلام کنید. آیا شما از این سهام ممتاز دفاع می‌کنید یا آن را واگذار خواهید کرد؟

 

موافق وزیر پیشنهادی: جدا شدن مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فضایی از وزارت ارتباطات ظلم بوده است

 

در ادامه‎ی جلسه‎ی ایراد دیدگاه‎های مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، "کاتب" عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده موافق وزیر پیشنهادی، با بیان این‌که «جدا شدن مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فضایی از وزارت ارتباطات ظلم بوده است» گفت: ما در این زمینه با آقای روحانی هم صحبت کردیم و نظر رییس‌جمهو این است که این اقدام خلاف قانون بوده و این دو مرکز باید به وزارت ارتباطات باز گردد.

انتهای پیام 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-08-13 09:55

افزودن دیدگاه جدید