کد مطلب: 

825

/تکمیلی/ مهر تایید خبرنگاران بر شبکه‌ی اپراتور سوم در دو نقطه از شهر تهران

با بهره‌گیری از شبکه‌ی اپراتور سوم تلفن همراه، ارتباط صوتی و تصویری جمعی از خبرنگاران در دو نقطه از شهر تهران برقرار و وضعیت شبکه، سرویس‌دهی و اینترنت ارائه شده در شبکه‌ی این اپراتور مورد تست قرار گرفت.
/تکمیلی/ مهر تایید خبرنگاران بر شبکه‌ی اپراتور سوم در دو نقطه از شهر تهران

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، در پی برگزاری جلسه‌ی رونمایی از برند تامین تلکام با نام تجاری "رایتل"، بنابه درخواست جمعی از خبرنگاران برای بررسی وضعیت شبکه‌ و سرویس دهی اپراتور سوم در شهر تهران، دو دستگاه گوشی مجهز به سیم کارت‌ رایتل در دو نقطه از شهر تهران در اختیار خبرنگاران قرار گرفت تا به صورت مستقیم با یکدیگر تماس برقرار کرده و شبکه‌ی این اپراتور را مورد تست قرار دهند.  

ارتباط خبرنگاران که در دو محل تالار تلاش وزارت کار (واقع در خایابان ولیعصر نرسیده به چهار راه پارک وی) و ساختمان مرکزی تامین تلکام (واقع در خیابان ولیعصر – خیایان ارمغان غربی) استقرار یافته بودند در حالی برقرار شد که خبرنگاران حاضر در ساختمان تامین تلکام در محدوده‌ی پوشش دهی آنتن نصب شده در پشت بام این ساختمان و خبرنگاران حاضر در تالار تلاش در فاصله‌ی 500 متری از آنتن این اپراتور واقع در آن منطقه حضور داشتند.

خبرنگاران با استفاده از گوشی‌ها توانستند به اینترنت با سرعت 2 مگا بیت در ثانیه متصل شوند؛ اگرچه اینترنت اپراتور سوم با این سرعت تنها در اختیار مشترکان خاص قرار گرفته و کاربران معمولی شبکه از اینترنت 512 کیلو بیت در ثانیه بهره خواهند برد.

گفتنی است برای استفاده از شبکه‌ی اپراتور سوم باید از گوشی‌هایی استفاده شود که سیستم 3G را پشتیبانی می‌کنند که در حال حاضر این گوشی‌ها در بازار ایران در قیمت‌های متنوع و از 100 هزار تومان به بالا قابل دسترسی است.

قابل ذکر است برخی گوشی‌های تلفن‌همراهی که از سایر کشورها مخصوصا چین وارد بازار ایران شده قابلیت پشتیبانی از 3G را ندارد و باید متقاضیان استفاده از شبکه‌ی اپراتور سوم پیش از خرید این گوشی‌ها از قابلیت پشتیبانی این گوشی‌ها از نسل سوم تلفن‌همراه و مطابقت با شبکه‌ی اپراتور سوم در ایران مطمئن شوند.

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) در حال حاضر سرویس‌های MMS ، SMS ، Voice Call ، Video Call  توسط اپراتور سوم قابل ارائه است و در آینده سرویس‌های بانکی نیز به سایر سرویس‌های قابل ارائه در این اپراتور اضافه خواهند شد.

تا زمانی که پوشش شبکه‌ی اپراتور سوم در تهران و کرج کامل نشود سیم‌کارت‌های رایتل به متقاضیان عرضه نخواهد شد، که به گفته‌ی مدیران ارشد این اپراتور زمان واگذاری‌ها همزمان با دهه‌ی فجر امسال خواهد بود.

همچنین شهر‌های قم و شیراز پس از تهران و کرج به شبکه‌ی اپراتور سوم اضافه خواهند شد و متقاضیان این شبکه‌ی مخابراتی در سایر شهرهای کشور نیز به مرور به جمع کاربران اپراتور سوم خواهند پیوست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-11-22 16:07

افزودن دیدگاه جدید