کد مطلب: 

82

علی رغم وعده های وزیر ارتباطات؛ اپراتور سوم کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته است

"محمدرضا عارف" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب خود را به عنوان گزینه‎ی پیشنهادی وزارت علوم تکذیب کرد.
علی رغم وعده های وزیر ارتباطات؛ اپراتور سوم کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته است

علی رغم وعده وزیر ارتباطات برای واگذاری سیم کارت های اپراتور سوم تا حداکثر 3 ماه دیگر، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی مجدد وضعیت پروژه اپراتور سوم و ضرر و زیان های ناشی از تاخیر در اجرای این پروژه در این کمیسیون خبر می دهد.

به گزارش سیتنا، پروژه اپراتور سوم موبایل طبق پروانه فعالیتی که اردیبهشت ماه سال 89 به شرکت تامین تله کام سپرده شد باید تا اول خردادماه امسال عملیاتی می شد اما این امر تاکنون محقق نشده است. در این راستا کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی دلایل این تاخیر و ضررهای و زیان های ناشی از اجرایی نشدن این پروژه را در دستور کار قرار داد.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تاخیر پیش آمده در اجرای پروژه اپراتور سوم موبایل باید توضیحاتی را به مجلس ارائه دهد و در این راستا وی به کمیسیون صنایع دعوت شده است، اظهار داشت: پروژه اپراتور سوم از سال 86 به تصویب هیئت دولت رسید و طی چهار سال گذشته به دلیل مسائلی که وزیر ارتباطات باید پاسخگوی آن باشد این پروژه در زمان مقرر خود اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: اگر پروژه اپراتور سوم تلفن همراه بعد از مصوبه هیئت دولت و بدون تاخیر اجرا می شد این پروژه سالانه میلیاردها تومان درآمد برای دولت به همراه داشت اما این امر تاکنون محقق نشده است.

قاضی پور با بیان اینکه فسخ قرارداد اولیه اپراتور سوم و برکناری اپراتور اتصالات امارات از این پروژه 30 میلیون یورو خسارت به کشور وارد کرده است، اضافه کرد: این مبلغ مربوط به تضمین اجرای قراردادی بوده که به سرانجام نرسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که پروژه اپراتور سوم اگر در زمان مقرر خود به اتمام می رسد میلیاردها تومان درآمد مستقیم و غیر مستقیم برای دولت ایجاد می کرد و گفت: استفاده از امکانات و توان داخلی از دیگر موارد موجود در این قرارداد است که شواهد نشان می دهد این پروژه بدون استفاده از امکانات و تجهیزات داخلی در حال انجام است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در این مورد نیز پاسخگو باشد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت ارتباطات و شرکتهای زیرمجموعه آن به انجام فاز آزمایشی پروژه اپراتور سوم موبایل که از سوی شرکت تامین تله کام به عنوان بهره بردار این پروژه در حال اجرا است، اشاره کرد و ادامه داد: شواهد نشان می دهد که این پروژه کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته و این امر به منزله آن است که برنامه ریزی و زمان بندی محکمی در این پروژه وجود ندارد.

انتهای پیام

http://citna.ir/

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 6
2011-08-09 07:31

افزودن دیدگاه جدید