کد مطلب: 

818

بالاخره سیم‌کارت‌های نسل سوم با نام تجاری "رایتل" وارد بازار شد

نسل سوم تلفن همراه که از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده برخوردار است و به وسیله‌ی آن می‌توان به خدماتی خاص بربستر تلفن همراه نظیر تلفن تصویری، اینترنت پرسرعت (512 کیلو بیت بر ثانیه) و تلویزیون موبایل دسترسی پیدا کرد از امروز به صورت تجاری وارد بازار تلفن همراه کشور شد.
بالاخره سیم‌کارت‌های نسل سوم با نام تجاری "رایتل" وارد بازار شد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، در مراسمی با حضور "عبدالرضا شیخ‌الاسلامی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمد کرمپور" رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، "علی یزدان‌جو" مدیرعامل شستا و "حمید فرنگ" مدیرعامل رایتل از برند اپراتور سوم تلفن همراه با نام تجاری "رایتل" رونمایی شد.

اپراتور سوم تلفن همراه سال گذشته پروانه فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد و از جمله زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به شمار می‌رود.
 
این اپراتور که باید در خرداد ماه سال جاری واگذاری‌هایش را انجام می‌داد با تاخیری شش ماهه از امروز آغاز فعالیتش در کرج را اعلام کرد و قرار است سایر شهرها نیز به تدریج و بر اساس اولویت به شبکه‌ی این اپراتور اضافه شوند.
 
گفتنی است که قیمت سیم کارت این اپراتور 120 هزار تومان است که مالیات نیز به آن افزوده خواهد شد، همچنین هزینه‌ی تماس از این اپراتور نیز 85 تومان برای هر دقیقه است.
 
قابل ذکر است که این شرکت تا دو سال پس از دریافت پروانه (خرداد ۸۹) از امتیاز انحصاری پیاده‌سازی نسل سوم برخوردار است.
 
......................................................................................................................................
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی: 
تلفن همراه نسل سوم به ملاحظات فرهنگی خاصی نیاز دارد 
 
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فعالیت شبکه‌ی اپراتور سوم تلفن همراه که امروز به صورت آزمایشی و محدود آغاز شد، در دهه فجر امسال به صورت گسترده به مرحله‌ی عملیاتی می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) شیخ‌الاسلامی که در مراسم رونمایی از اپراتور سوم سخن می‌گفت، تاکید کرد: راه‌اندازی گسترده‌ی شبکه‌ی نسل سوم تلفن‌همراه از دهه فجر آغاز می‌شود و سهامداران اصلی این پروژه 32 میلیون ایرانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌باشند.
 
شیخ‌الاسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم از توانایی به وجود آمده در این پروژه بتوانیم توانمندی‌ و قابلیت‌های خود را در عرصه ارتباطات برای مردم به نمایش بگذاریم، ادامه داد: در مدت زمان کوتاهی سیم‌کارت‌های نسل سوم در کرج، تهران، قم و شیراز واگذار خواهد شد.
 
وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تلفن همراه نسل سوم به دلیل تسهیلات و امکانات موجود به ملاحظات فرهنگی خاصی نیاز دارد، گفت: به همکاران تامین‌تلکام توصیه می‌شود پیوست فرهنگی و اجتماعی هوشمندانه‌ای برای نسل سوم تلفن‌همراه طراحی کنند تا نه تنها این پروژه، پیشرفت را در زندگی افراد جامعه به دنبال داشته باشد بلکه تعالی فرهنگی و اجتماعی را نیز دربربگیرد.
 
وی تاکید کرد: فناوری بالایی که در اجرای این پروژه به کار گرفته شده آن را در درجه بالای اهمیت قرار داده است.
 
......................................................................................................................................
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
پس از دو سال، سایر اپراتورها نیز امکان ورود به شبکه‌ی نسل سوم را دارند
 
رئیس سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: هم اکنون فرم‌های ثبت نام برای دریافت سیم‌کارت‌های اپراتور سوم آماده است و این اپراتور در حال انتخاب نمایندگی‌های فروش است.
 
به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، "محمد کرم پور" در مراسم رونمایی از برند سیم کارت‌ نسل سوم،  تاکید کرد: هم اکنون 54 میلیون نفر از تلفن همراه در کشور استفاده می کنند و ضریب نفوذ این کالای ارتباطی 73 است و بر اساس چشم انداز برنامه‌ی پنجم توسعه، ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور به بیش از 110 خواهد رسید.
 
وی با اشاره به بازار جهانی شش میلیاردی تلفن‌همراه، خاطر نشان کرد: هم اکنون یک میلیارد نفر در دنیا از سیم‌کارت‌های نسل سوم استفاده می کنند و حتی کشورهای پیشرو نیز وارد موبایل نسل چهارم شده‌اند.
 
وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنظیم بازار ارتباطی کشور را برعهده دارد و اپراتور سوم تلفن همراه تا پایان دوره‌ی دو ساله زمان دارد تا سیم‌کارت‌های نسل سوم را در بازار عرضه کند و پس از آن به اپراتورهای دیگر مجوز داده می‌شود که به شبکه‌ی نسل سوم وارد شوند.
 
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه شبکه‌ی نسل سوم تلفن‌همراه در کرج آماده است، گفت: این شبکه در حال آماده شدن در تهران است و مدت‌هاست که سیم‌کارت‌هایی برای تست در دست افراد متخصص قرار دارد.
 
......................................................................................................................................
مدیرعامل رایتل، خبر داد:
ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اپراتور سوم از نیمه‌ی دوم آذرماه
 
 
در حال حاضر سیم‌کارت‌های رایتل در کرج به‌صورت پایلوت، مرحله‌ی آزمایشی خود را سپری می‌کند و شبکه‌ی فروش اپراتور سوم در حال توسعه است و این اپراتور از نیمه دوم آذرماه ‌ ثبت‌نام خواهد داشت و سیم‌کارت‌ها به مرور عرضه می‌شوند.
 
به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، "حمید فرنگ" مدیرعامل رایتل در مراسم رونمایی از سیم‌کارت‌ اپراتور سوم با نام تجاری "رایتل " و با شعار "زندگی در دستان شما"  گفت: تعرفه‌ی تماس اپراتور سوم پس از تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات و بر اساس طرح‌های تشویقی محاسبه و اعلام می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه شبکه‌ی اپراتور سوم در کرج آماده‌ی ارائه‌ی سیم‌کارت است و مقدمات آن انجام شده است، تصریح کرد: نحوه‌ی دریافت و ثبت‌نام این سیم‌کارت‌ها به زودی از سوی روابط عمومی شرکت تامین تله کام اعلام می‌شود.
 
او در خصوص ارائه‌ی اینترنت 512 کیلو بیت در ثانیه بر روی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم با وجود محدودیت واگذاری اینترنت پرسرعت در ایران، گفت: ما در ارایه‌ی خدمات بر اساس قوانین و مقررات تعیین شده عمل می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: علت تاخیر واگذاری در شهر تهران، محدودیت شهرداری برای نصب آنتن‌های BTS است و درصورت رفع محدودیت‌ها شرایط برای واگذاری فراهم است.
انتهای پیام
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-11-21 08:07

افزودن دیدگاه جدید