کد مطلب: 

7559

روحانی در شبکه 4: در شأن مردم ما نیست ساعت‌ها در اینترنت منتظر اطلاعات باشند

روحانی در شبکه 4: در شأن مردم ما نیست ساعت‌ها در اینترنت منتظر اطلاعات باشند

"روحانی" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که محدود کردن اطلاعات امکان‌پذیر نیست و جوانان را آماده کنیم که در شرایط بمباران اطلاعات قرار بگیرند؛ ما در شرایطی هستیم که محقق و دانشجوی ما می‌خواهد از اینترنت استفاده کند و در شأن مردم ما نیست که ساعت‌ها در اینترنت منتظر اطلاعات باشند.

 

به گزارش سیتنا "citna.ir"، حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه پاسخ به کارشناسان که از شبکه چهارم سیما پخش شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر به دسترسی مردم به همه اطلاعات از جمله اطلاعات ماهواره و اینترنت معتقدید؟ گفت: در اینجا دو مولفه وجود دارد، مولفه اول مربوط به دولت است که باید شفاف اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد و باید همه اطلاعات در سایت دولت بیاید و این طور نباشد که مقررات و دستورالعمل‌ها را کسی زودتر و کسی دیرتر بفهمد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مولفه دوم اشاره کرد و بیان داشت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که محدود کردن اطلاعات امکان‌پذیر نیست و جوانان را آماده کنیم که در شرایط بمباران اطلاعات قرار بگیرند؛ ما در شرایطی هستیم که محقق و دانشجوی ما می‌خواهد از اینترنت استفاده کند و در شأن مردم ما نیست که ساعت‌ها در اینترنت منتظر اطلاعات باشند.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بحث ماهواره در سال 1373 به تصویب رسید و تا الان 20 سال گذشته و با جمع کردن چند دیش مشکلی حل نخواهد شد.

 

روحانی گفت: ما باید خود را مسائل روز منطبق کنیم و این نیاز به بحث و تجدیدنظر دارد،‌رسانه ملی باید بداند تولیداتش باید با دنیا مطابق باشد،‌رسانه ملی باید بر مبنای 2 هزار کانال به تولید بپردازد و تنها تولید با کیفیت مسئله را حل می‌کند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما با آزادی رسانه‌ها موافقید؟ اظهار داشت: من معتقدم باید به رسانه‌ها آزادی عمل دهیم امروزه رسانه‌های مکتوب ما خیلی مشکل دارند، تعدد دارند اما تنوع ندارند، امروزه کسی روزنامه نمی‌خواند ما باید تنوع لازم را بدهیم و شرایطی ایجاد کنیم که جوانان مشتاق به خواندن شوند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مطبوعات و رسانه‌ها در چارچوب باید عمل کنند و نمی‌شود با آزادی مردم بازی کرد؛ نه رسانه ملی و نه غیرملی حق دارد که در زندگی خصوصی مردم وارد شود و اتهام و دروغ ایجاد کند و اینجاست که حقوق اساسی مردم زیرپا می‌رود.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امنیت و منافع ملی ما باید در چارچوب روشنی قرار گیرد.

 

روحانی گفت: ما باید برای حل مشکل مطبوعات یک تشکل درست کنیم تا خود آن تشکل مشکلات را حل کند؛ دولتی فکر کردن را ادامه ندهیم و فکر کنیم که دولت برای مردم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-06-06 19:22

افزودن دیدگاه جدید