کد مطلب: 

739

تلفن همراه، عامل دستگیری سارق فراموشکار شد

سارق حرفه ای که در مدت کوتاهی به ده ها خانه دستبرد زده بود در آخرین سرقت بدشانسی آورد و با جا گذاشتن گوشی تلفن همراهش در محل سرقت، پلیس را به مخفیگاهش کشاند. 

به گزارش سیتنا از خراسان، اواخر مهرماه مردی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی از سرقت کیف دستی همسرش از داخل خودرو خبر داد. زمانی که ماموران به محل وقوع حادثه رسیدند با شیشه شکسته خودروی شاکی روبه رو شدند.

این مرد درباره اتفاقی که رخ داده بود به پلیس گفت: «ساعتی قبل همراه خانواده ام به پارک آمدیم تا تفریح کنیم. هنگام پیاده شدن همسرم کیف دستی اش را داخل خودرو گذاشت تا راحت تر باشد اما بعد از چند ساعت وقتی قصد داشتیم به خانه برگردیم فهمیدم سارقان شیشه خودروام را شکسته و کیف همسرم را سرقت کرده اند.»

با ثبت اظهارات این مرد تلاش های پلیس برای شناسایی سارقان آغاز شد اما ساعتی بعد این مرد بار دیگر با پلیس تماس گرفت و این بار از دستبرد به خانه اش خبر داد.

او در این باره گفت: «بعد از سرقت کیف همسرم چند ساعت طول کشید تا به خانه رفتم اما وقتی جلوی در خانه رسیدم با در نیمه باز روبه رو شدم. من که به موضوع مشکوک شده بودم با احتیاط وارد خانه شدم و از به هم ریختگی اتاق ها فهمیدم دزد به خانه ام زده است.» به دنبال این خبر گروهی از ماموران پلیس آگاهی برای بررسی این ماجرا به محل وقوع حادثه در حوالی میدان انقلاب رفتند.

بررسی اظهارات شاکی نشان می داد که سارقان در مدت زمان کوتاهی توانسته اند وسایل با ارزش موجود در خانه شاکی را سرقت کنند. در جریان تجسس های پلیس معلوم شد سارقان با استفاده از کلید وارد خانه مالباخته شده اند چرا که هیچ آثاری مبنی بر تخریب قفل در وجود نداشت. در شرایطی که ماموران در حال ثبت جزئیات صحنه سرقت بودند در گوشه ای از آن جا یک دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد که متعلق به هیچ یک از اعضای خانواده نبود.

این فرضیه مطرح شد که یکی از سارقان هنگام سرقت، گوشی تلفن همراهش را جا گذاشته است. این موضوع سرنخ خوبی برای برملا شدن راز این سرقت بود. به این ترتیب ادامه تحقیقات کارآگاهان را به مخفیگاه یک سارق سابقه دار به نام رشید کشاند و به دستگیری او منجر شد.

جوان دستگیر شده که پیش از این دو مرتبه به اتهام سرقت از منازل شهروندان دستگیر شده بود در جریان بازجویی ها به ارتکاب ده ها فقره سرقت اقرار کرد و گفت همه سرقت ها را به تنهایی مرتکب شده است.

رشید درباره آخرین سرقت اش گفت: «در حالی که در اطراف یک مجتمع مسکونی پرسه می زدم اعضای یک خانواده را دیدم که از آن جا خارج شدند . ظاهرشان نشان می داد از اعضای همان مجتمع هستند. به همین دلیل تعقیب شان کردم و چند دقیقه بعد وقتی آن ها خودروی شان را کنار خیابان پارک کردند سراغ خودرو رفتم. داخل خودرو یک کیف دستی زنانه بود. می دانستم کلید خانه داخل آن کیف است. به همین دلیل در یک چشم به هم زدن شیشه خودرو را شکستم و با دزدیدن کیف کلید خانه را به دست آوردم. چون مطمئن بودم صاحب خانه تا چند ساعت دیگر به خانه اش برنمی گردد و تا ساعت ها باید درگیر سرقت از خودرواش باشد، با خیال راحت به خانه اش رفتم و با دقت اموال با ارزش آن جا را برداشتم اما زمانی که همراه با اموال مسروقه به مخفیگاهم رسیدم فهمیدم تلفن همراهم را در محل سرقت جا گذاشته ام.»

برپایه این گزارش رشید تا به حال به سرقت از ۱۱ خانه اعتراف کرده و قرار است به زودی در مجتمع قضایی بعثت پای میز محاکمه بنشیند.

انتهای پیام

 

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-11-09 09:59

افزودن دیدگاه جدید