کد مطلب: 

7356

تأثیر وحشتناک امواج موبایل و سیگنال‎های WiFi

تأثیر وحشتناک امواج موبایل و سیگنال‎های WiFi

پنج دانش آموزان دبیرستانی در دانمارک با انجام یک آزمایش ثابت کردند که سیگنالهای WiFi رشد گیاهان را متوقف می کند. 

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، یک آزمایش علمی که توسط دانش آموزان دبیرستانی در دانمارک انجام شد و مورد توجه جهان قرار گرفته ممکن است موجب شود که در استفاده از دستگاه های وایرلس در منزل تجدیدنظر کنیم.
 
به گزارش پارسینه، پنج دانش آموز دبیرستانی پس از آنکه متوجه شدند وقتی تلفن‎های همراهشان را طی شب نزدیک سرشان قرار می دهند روز بعد با مشکل تمرکز رو به رو می شوند، یک آزمایش علمی انجام دادند.

این دختران دانش آموز از منابع کافی برای انجام یک آزمایش با سیگنالهای وایرلس و تأثیر آن بر فعالیت مغز برخوردار نبودند از این رو تصمیم گرفتند که رشد گیاهانی را بررسی کنند که نزدیک روترهای WiFi قرار می گیرند و نتایج این تحقیقات به شدت تکان دهنده بود.

شش ظرف حاوی دانه های گیاه شاهی در اتاقی که هیچ روتر WiFi در آن وجود نداشت قرار گرفت و شش ظرف نیز در اتاق دیگری با روتر WiFi قرار گرفت که براساس محاسبات این دانش آموزان، نوع تشعشع این روترها با تلفنهای همراه عادی برابری می کند.

طی 12 روز آزمایش، دانه هایی که در شش سینی دور از روتر قرار داشتند به طور عادی رشد کردند، اما دانه هایی که نزدیک به روتر قرار داشتند رشدی نداشتند. درحقیقت تصاویر این پروژه نشان می دهد که بسیاری از دانه های نزدیک روتر قهوه ای شده و از بین رفتند.

کیم هورسواد معلم زیست شناسی مدرسه هجالاروپ اسکول که دانش آموزان آن این آزمایش در آنجام شد گفت: این آزمایش به یک بحث داغ در دانمارک در رابطه با نتایج استفاده از تلفنهای همراه و تجهیزات WiFi به راه انداخت.

هورسواد اظهار داشت: برخی از بحثها درباره این آزمایش بر سر این موضوع بود که آیا تأثیرات منفی روی دانه های شاهی در نتیجه گرمایی بوده که از روترهای WiFi خارج می شود یا خیر.
وی همچنین توصیح داد که دانش آموزان دانه های شاهی را در هر دو گروه به اندازه کافی مرطوب نگاه داشتند و دما نیز به وسیله گرما سنج کنترل و سپس تنظیم می شد.

سه سال پیش آزمایش مشابهی در هلند انجام شد و محققان متوجه شدند که برخی از درختها در مناطق شهری دارای برآمدگی های زمختی روی پوست خود شده اند. این آزمایش توسط دانشگاه وگنینجن انجام شد و طی آن 20 درخت زبان گنجشک در معرض انواع مختلف تشعشع به مدت سه ماه قرار گرفتند.

درختانی که در معرض تشعشع سیگنالهای شدید WiFi قرار گرفتند نشانه های بیماری تشعشع از جمله برق سرب مانند روی برگهایشان داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-05-26 05:46

دیدگاه‌ها

تصویر حامد
طبق تحقیقات انجام شده مضرات و خطرات امواج وای فای خیلی بیشتر از نمونه های ذکر شده می باشد. اینکه دولت اقدامی انجام نمیدهد به خاطر سیاست دولتها می باشد که بر پایه پول است نه سلامت مردم مثل تولید سیگار، سوسیس، نوشابه و ...
ارسال شده توسط حامد در 13 بهمن 95 - 13:25
تصویر حسین
دروغ میگه. من تو خونمون هم وای فای دارم هم کلی گلدون. نه گلدونامون رو اشعه ی وای فای تاثیر منفی می ذارن. نه وای فایمون باعث پژمرده شدن گلدونمون شدن
ارسال شده توسط حسین در 05 مرداد 94 - 18:07
تصویر ناشناس
پای پول که باشه کسی به کسی رحم نمیکنه
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر پدرام
با سلام بنده دکتر هستم .اگر به فکر خودتون هستید موبایل رو کنار بزارید
ارسال شده توسط پدرام در 11 دى 48 - 04:03
تصویر حالا هان ها حالا
وایرلس! عجیبه ، وقتی دانشمندان بر سزطان زا بود امواج پارازیت یقین دارند و ثابت کردند و کسی اهمیت نمیده و پارازیت با بی رحمی بدون سودی برای ملت و ضروری نبودنش و نیاز نبودنش ادامه داره چطور به تحقیقات چند دانش آموز در ناکجا آباد اهمیت میشه داد اون هم بر گیاهان ، ظاهرا وای فای خطری برای رفع محدودیت است ، سال آینده وای فای قدرت خودش رو بیشتر نشان میده ، آن زمان که اینترنت بدون مرز توسط وایرلس خودنمایی میکنه و قابل ردیابی نخواهد بود فیل،تر نخواهد بود و محدودیت نخواهد داشت و سرعت به حداکثر خواهد رسید حتی در ایران، هرگاه تکنولژی در ایران قدرت نشان میدهد و کمی از محدودیت کاسته میکند به دنبال تخریب آن هستند مثل تخریب رایتل و غیره ،
ارسال شده توسط حالا هان ها حالا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ایرانی
من که خیلی ترسیدم!! امیدوارم متخصصین! بیشتر روی این موضوع تمرکز کنن تا مردم بی خیال خطر پارازیت بشن. چون به قول حضرات "در تمام دنیا" اینطوریه که فرکانس های پایین و کم توان ضررشان "وحشتناکه" ولی فرکانس های چند گیگاهرتزی با توان بالا (بخوانید پارازیت آنتی شیطان رجیم!)نه تنها هیچگونه خطر و ضرری ندارد بلکه باعث طول عمر، زلالی روح و شادی بازماندگان خواهد بود.
ارسال شده توسط ایرانی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر کارشناس ارشد مخابرات هسته ائی
متاسفانه تخریب اپاتورهای موبایل امری عادی شده و مردم عادی با یک خبر که در آن کلمه ضرر را مشاهده کنند سریعا موضع میگیرند . اما با آزمایشات پیچیده ( نه روی گیاه ) بر روی موجودات زنده مشاهده و ثابت شده است که : 1- امواج دکلهای موبایل تنها ده درصد تشعشع استاندارد را ساطع میکنند. 2- گوشی های موبایل در صورتی که سار آنها کمتر از 2 باشد برای مکالمه مناسبتر و بی ضرر هستند . البته در مکالمات کمتر از 6 دقیقه و تا 20 دقیقه به آستانه گرمائی میرسند ولی ضرر خیلی ناچیزی دارند. 3- امواج رادیوئی شامل اف ام و آ ام ضررشان بیشتر از امواج موبایل است ولی با این همه ما صد سال است که با این امواج زندگی مسالمت آمیز و بی ضرری داشتیم . 4- امواج وایر لس ها در رنج فرکانسی امواج موبایل قرار دارند و خاصیت آنا مشابه همان امواج است. 5- نگران ضرر امواج نباشید از آن بدتر امواج الکترومغناطیسی لوازم خانگی روزمره زندگی ما مانند تلویزیون - مایکروویو ... که مضرترین امواج شناخته شده اند ولی تاکنون کسی بدلایل اقتصادی حرفی از آنها به میان نمیآورد. 6- منتشر کنندگان اینگونه اخبار بایستی از مرجع مناسبی اطلاعات را اخذ و منتشر کنند.
ارسال شده توسط کارشناس ارشد مخابرات هسته ائی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
مطلب مفیدی بود. مدتهاست گفته میشه امواج موبایل مضر است. خوب اینم روی این مطلب تاکید کرده. رایتل به لحاظ فرهنگی هم مضره. چرا همه چیز رو برداشت سیاسی میکنید؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
این ها خبرهای شایعه ساز و کذب است.چرا که اکثر جراید وزین ایران مانند کیهان ثابت کرده است که امواج از هر نوعش که باشد بی ضرر است و لذا مشکلی در استفاده از انواع امواج چه پارازیت و چه نوع دیگر وجود ندارد.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
جالب است كه دوستمان از روزنامه وزین كيهان به عنوان منبع اطلاعاتي بهره مي برد.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر علی
دوستان فرکانس گوشی های موبایل الان خیلی کم شده اونطوری که شلوغش می کنن مضر نیست در حد همون ازبین بردن تمرکزه. یکی می گفت امواج پارازیت هم تضعیف شده ارسال میشن روی مسیر موج و فقط موجهارو خراب میکنن. اما خب جای بحث داره. بنابر این ازین بابت راحت باشید اما هیچ وقت جلو دیش ماهواره قرار نگیرید. چون دیش فرکانس ضعیف ماخهواره رو تقویت میکنه و میفرسته سر ال ام بی . همیشه سلامت باشید
ارسال شده توسط علی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
این خبر واقعی است. من خود به شخصه اثرات موبایل حس کردم. امتحان کنید هر بار بیشتر با موبایل حرف میزنید سردرد میگیرید. این اولین ازمایش نیست. سال هاست این واقعیت کشف شده. اما به خاصر سود بازار موبایل و مخابرات از انتشار نتایج علمی جلوگیری میکنند اون اقایی که گفته این خبرها شایعه است فکر کنم رئیس مخابرات باشه.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
خواهشمیکنم بخاطر عزیزان کوجولومون مردمو اگاه کنیم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید