کد مطلب: 

6900

کلاهبرداری با ارسال پیامک و وعده برنده شدن سفر حج

رئیس پلیس فتای خراسان‎رضوی گفت: با تلاش ماموران پلیس فتای خراسان رضوی، فرد شیادی که با ارسال پیامک و وعده برنده شدن سفر زیارتی حج از شهروندان کلاهبرداری میلیونی می‎کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌اش، تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

عرفانی افزود: ماموران پلیس فتای خراسان‌رضوی در بررسی‌های اولیه متوجه شدند فردی کلاهبردار با ارسال پیامک به شهروندان و وعده برنده شدن در سفر زیارتی حج، آنها را به پای عابر بانک کشانده و با شگردی خاص مبلغ هشت میلیون ریال از حسابشان برداشت کرده است.

وی در ادامه گفت: کارشناسان پس از بررسی‌های لازم، سرنخ‌هایی به‌دست آورده و با استعلام از مبادی ذی ربط و اقدامات فنی و پلیسی توانستند متهم را شناسایی و طی عملیاتی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی تصریح کرد: متهم جوان که در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود با دیدن شواهد لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در ادامه با اشاره به روز زن، به آسیب‎های کار برای زنان در دنیای مجازی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه نصف جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‏دهند، بنابراین طبیعتا نصف جمعیت کاربران نیز از زنان تشکیل شده و بی شک این فضا مخاطرات زیادی برای زنان دارد.

وی اظهار داشت: شاکیان اکثر پرونده‏های با موضوع هتک حرمت زنان هستند که در اثر بی احتیاطی و اعتماد بی جا در فضای مجازی، دچار آسیب و هتک حرمت شده‏اند که کارشناسان علت اینگونه مخاطرات را در فضای سایبری ناشی از پنهان بودن هویت افراد در فضای مجازی دانسته‎اند.

عرفانی ادامه داد: کاهش اینگونه جرایم منوط به افزایش آگاهی افراد خصوصا زنان نسبت به فضای سایبری و همچنین عدم اعتماد به افراد غریبه و دوستی‏ها در شبکه‏‎های اجتماعی و فضای سایبر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-05-02 09:35

افزودن دیدگاه جدید