کد مطلب: 

6106

معاون قوه قضاییه: امکان شناسایی پیامک‎های ضد امنیت ملی وجود دارد

معاون قوه قضاییه: امکان شناسایی پیامک‎های ضد امنیت ملی وجود دارد

معاون رئیس قوه قضاییه، گفت: یکی از ضعف‌های اینترنت در کشور وجود یک ناهماهنگی بین مجموعه‎ی مقررات و ضوابط مربوط به لایه‎های مختلف در این زمینه است.

 

به گزارش سیتنا "citna.ir" به نقل از خبرگزاری دانشجو از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز آمار فناوری اطلاعات در گردهمایی بیش از 450 نفر از فعالان فضای مجازی استان لرستان در خرم آباد، تصریح کرد: در فتنه 88 ما آمادگی نداشتیم و نمی دانستیم که فضای مجازی چه فضایی را می تواند در اختیار دشمنان قرار دهد؛ از این رو چون امکان این را که تشخیص دهیم چه پیامک هایی ضد امنیت ملی هستند، مجبور بودیم که جلوی تمام پیامک ها را بگیریم؛ اما امروز این امکان بوجود آمده است که دیگر برای جلوگیری از فعالیت درصد ناچیزی از مفسدان در عرصه مجازی نیاز نیست که جلوی پیامک ها را ببندیم.
 
وی با اشاره به اینکه گزارش دقیقی از وضعیت اینترنت در کشور وجود ندارد، افزود: یکی از ضعف هایی که در این حوزه وجود دارد این است که یک ضعف و ناهماهنگی بین مجموعه مقررات و ضوابط مربوط به لایه های مختلف اینترنت در عرصه های تولید وجود دارد.
 
معاون قوه قضائیه کشور گفت: نباید ضوابط و مقررات به گونه ای باشد که زمانی که رایتل به بازار عرضه می شود توی سر خودمان بزنیم که باید چکار کنیم و در واقع باید پیوست فرهنگی و امنیتی چنین ابزارهایی را تعریف کنیم.
 
شهریاری با تاکید بر اینکه توقع مردم از دولت این است که جلوی آدم های دزد در اینترنت گرفته شود، تصریح کرد: متاسفانه دولت در حوزه صنعت نرم افزار توجه لازم را نداشته است؛ به گونه ای که یک میلیارد تومان به این صنعت اختصاص پیدا کرده است و با این اعتبار کاری نمی توان انجام داد.
 
وی ناکافی بودن کاربردهای مناسب برای رفع نیازهای داخلی مانند موتورهای جستجو را از دیگر ضعف های فضای مجازی کشور برشمرد و گفت: غربی ها می توانند جستجوهای جوانان ما را در اینترنت ببینند و ذهن جوانان ما را بخوانند و این خیلی خطرناک است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-03-11 13:36

افزودن دیدگاه جدید