کد مطلب: 

6080

انتخاب: تصویر منتشره از "احمدی نژاد و مادر چاوز" در اینترنت واقعی است

انتخاب: تصویر منتشره از "احمدی نژاد و مادر چاوز" در اینترنت واقعی است

ساعاتی پیش خبری در «انتخاب» تحت عنوان «اثبات جعلی و فتوشاپ بودن مصافحه‎ی احمدی‎نژاد با مادر چاوز + پوزش از جناب احمدی نژاد» منتشر شد که نظر یک خبرنگار «انتخاب» بدون ملاحظه سردبیر، تیتر نخست و به عنوان نظر تحریریه «انتخاب» منتشر شده است!

خبر منتشره در «انتخاب» حاکی از جعلی بودن عکس معروف احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز بود. در آن مطلب ، عکسی از پیرمردی شبیه البرادعی به جای مادر هوگو چاوز نشانده شده بود.

خبرنگار انتخاب ، با مشاهده عکس احمدی نژاد و پیرمرد ، بر این باور شد که عکس اصلی همین است و عکس رئیس جمهور و مادر چاوز ، فتوشاپ و جعلی است و با تصور اینکه کشف مهمی انجام داده، بدون اطلاع مسئولین رسانه، آن را به تیتر نخست و نظر «انتخاب» منتشر کرد.

خبرنگار انتخاب در خبر مذکور، اصل را بر برائت گذاشته و در یادداشتی احمدی نژاد را مبرای از این عمل مخالف شرع مقدس دانسته و از سر حریت و شجاعت ، عذرخواهی کرد.

با این حال ، صبح روز جاری ، کارشناسان فنی انتخاب اقدام به بررسی کارشناسی دو تصویر کردند که نهایتاً مشخص شد که متأسفانه عکس احمدی نژاد و چاوز ، صحت داشته و آنچه فتوشاپ بوده ، عکس احمدی نژاد و پیرمرد است!!

خبرنگار «انتخاب» در این اقدام عجولانه متوجه نشده که اولاً منبع اولیه تصویر «رویترز» است و نه دیلی تلگراف . ثانیاً در تصویر دوم که مدعی «جعل» بودن شده، توجه نکرده که آقای البرادعی (آنهم با آن حد از قد و قواه که مشخص است جعلی است) در آغوش جناب رییس جمهور چه می کند!

 


اگر به اذعان دولتی ها، آقای احمدی نژاد برای فرار از دست دادن با زنان، دست های خود را به شیوه ی بالا درمی آورد، چگونه است که ایشان در برابر یک مرد هم چنین حالتی را از خود به نمایش گذاشته اند؟

در واقع ، آنچه رخ داده ، شگرد حامیان دولت است که کوشیدند با تولید یک عکس جعلی و ارسال آن به رسانه ها ، از حسن نیت فعالان رسانه ای مستقل سوء استفاده کنند غافل از این که حتی اگر برای اندک زمانی چند خبرنگار دارای حسن ظن را تحت تأثیر قرار دهند، در نهایت این روسیاهی است که به جاعلانی می ماند که با ادعای اصولگرایی، در پی جعل تصاویر و فتوشاپ برای فرار رییس جمهور از انتقاد هستند.

متاسفانه در این میان، برخی رسانه های دولتی از جمله سایت روزنامه ایران با برجسته سازی این اتفاق، به خیال خود اقدام اخیر احمدی نژاد در برخورد با مادر چاوز را پایان یافته تلقی کرد! و حقیقت امر نیز آن بود که به قول یک سایت خبری دیگر ، «مهندسی معکوس: پیرمرد گمنام را با فتوشاپ به جای مادر چاوز گذاشتند!»

طبعاً انتظار آن است که این دست رسانه های دولتی از جمله سایت روزنامه ایران، جسارت حذف «عذرخواهی انتخاب از رییس جمهور» را داشته باشند یا می توانند همین گزارش را به جای آن گزارش پر از خطا، منتشر کنند.

... و در خاتمه، (با وجودی که عمده ی رسانه ها در چنین مواقعی سعی می کنند، از "عذرخواهی" فرار کنند) با همان جسارتی که خبرنگار «انتخاب» (البته بدون اطلاع تصمیم گیران سایت) اقدام به عذرخواهی از آقای احمدی نژاد کرد، این بار از مخاطبان عزیز پوزش طلبیده و مجدداً اعلام می کنیم که تصویر آقای احمدی نژاد و مادر چاوز کاملاً واقعی است و فتوشاپی در کار نیست!

ضمن آنکه درحالی که این اتفاق، مورد اذعان و اعتراف آقای میرتاج الدینی شاهد این صحنه قرار گرفته و رسانه های دولتی نیز، در واکنش به این اتفاق، سکوتی تایید آمیز کرده اند، مشخص نیست چرا سایت های حامی دولت و البته خبرنگار خطاکار «انتخاب» تلاش کرده تا چنین وانمود کند که تصویر جعلی است!

انتهای پیام

خبر مرتبط: عکس مصافحه‎ی احمدی‎نژاد با مادر چاوز فتوشاپی است؟!
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-03-10 09:13

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناs
برین به اقتصاد برسین...بعد صبح تا شب روبوسی کنین..مهم نیست...
ارسال شده توسط ناشناs در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام، شما هم مثل انتخاب اشتباه کردید!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
غلط کردی کافر همه را به چشم خویش پندارد عکس ها غیرواقعی هست
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
متاسفم برای کسایی که فکر میکنن رییس جمهور مذهبی و ولایی ما با این کارها پوچ تخریب میشه رییس جمهور در قلب ماست به کوری چشم دشمنان خارج هم نمیشه
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
حاجی من اونجا بودم واقعی بود! من به کنار دستیم هم نشون دادم!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید