کد مطلب: 

6076

تبیین طرح‎‎های توسعه‎ی بانکی در گفت‎وگو با مدیر بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی

تبیین طرح‎‎های توسعه‎ی بانکی در گفت‎وگو با مدیر بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی

بانک کشاورزی تجربه‎ی راه‎اندازی باجه و خودپرداز سیار را در دو استان تهران بزرگ و خراسان رضوی دارد و در حال حاضر بر اساس بازخورد استفاده از این نوع خدمات و تحلیل آن، در حال ارائه‎ی طرح توسعه‎ای استفاده از این خدمات در سطح کشور می‎باشد.

“زمانی" مدیر امور بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا "citna.ir" در خصوص اقدامات این بانک در حوزه‎ی بانکداری الکترونیک، گفت: در راستای پیاده سازی بانکداری الکترونیک اقدامات بسیار خوبی توسط بانک کشاورزی انجام شده است که از جمله آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
• راه اندازی سیستم یکپارچه بانکداری متمرکز (مهر گستر) جهت ارائه‎ی خدمات بانکی RealTime-OnLine (لحظه‎ای بلادرنگ) در سراسر کشور،
• راه‎اندازی بانکداری الکترونیک از طریق انواع کانال نظیر: تلفن بانک، موبایل (همراه بانک)، اینترنت بانک و ...،
• راه‎اندازی درگاه پرداخت اینترنتی،
• راه اندازی سامانه‎های معاملاتی الکترونیکی خاص برای سازمان‎ها و مشتریان ویژه‎ی بانک.

همچنین با توجه به نیاز مشتریان، این بانک طرح هایی را نیز در دست اجرا دارد که برخی از آن‎ها عبارتند از:
• توسعه‎ی همراه بانک (پوشش همه‎ی سیستم عامل‎های موبایل، استفاده از سایر پروتکل های ارتباطی مانند USSD و GPRS
• باز طراحی اینترنت بانک جدید مبتنی بر نیازهای روز،
• راه‎اندازی سیستم جدید مرکز تماس (Contact Center) با نام مرکز ارتباط سبز بانک کشاورزی.

وی در پاسخ به دیگر سوال سیتنا مبنی اینکه "چه موانع و تنگناهایی مانع از حضور شما در برخی مناطق شده است و بانکداری الکترونیک تا چه حد توانسته این عدم حضور فیزیکی را جبران کند؟" گفت: هرچند با توجه به گسترش شبکه‎ی مخابراتی در اقصی نقاط کشور در سال های اخیر مشکلات زیرساخت‎های مخابراتی کاهش یافته ولی تا رسیدن به نقطه‎ی مطلوب هنوز فاصله داریم.

زمانی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در تامین بستر مخابراتی مناسب بانک، نداشتن SLA و تعهد ارائه‎ی خدمات مطلوب از سوی شرکت مخابرات و همچنین عدم وجود خط دیتا در برخی شهرها و نقاط کشور که بانک کشاورزی در آن‎ها دارای شعبه بوده و به مردم ارائه خدمت می‎کند، می‎باشد.

مدیر امور بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی در پاسخ به سوالی تحت این عنوان که "با توجه با ارائه همه خدمات بانکی با حداقل هزینه توسط باجه و خودپرداز سایر بانکی آیا تاکنون از این باجه ها استفاده کرده‎اید و در صورت استفاده، تا چه حد استفاده از این باجه‎ها توانسته عدم حضور فیزیکی بانک شما را در برخی مناطق جبران کند؟" گفت: با توجه به پراکندگی جغرافیایی شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور، تاکنون سعی شده است تا نیازهای مشتریان توسط بانک پوشش داده شود. علاوه بر آن بانک کشاورزی با راه اندازی دستگاه‎های خودپرداز خارج از شعبه نیز توانسته نسبت به ارائه‎ی خدمات خود به مشتریان اقدامات مناسبی را انجام دهد.

وی ادامه داد: از طرفی بانک کشاورزی تجربه راه اندازی باجه و خودپرداز سیار را نیز در دو استان تهران بزرگ و خراسان رضوی دارد و در حال حاضر بر اساس بازخورد استفاده از این نوع خدمات و تحلیل آن، در حال ارائه‎ی طرح توسعه‎ای استفاده از این خدمات در سطح کشور می‎باشد.

زمانی در خصوص تمهیدات این بانک برای ارائه‎ی خدمات مطلوب به مشتریان در آستانه‎ی تعطیلات نوروز، به موارد ذیل اشاره کرد:
• برنامه ریزی جهت ارائه‎‎‎ی خدمات بانکی به مشتریان توسط شعب کشیک بانک در تاریخ های 29/12/91، 3/1/92 و 4/1/92 و پشتیبانی واحدهای ستادی بویژه حوزه‎ی فناوری اطلاعات،
• پایش مستمر دستگاه‎های خودپرداز و ارائه‎ی خدمات مناسب پول گذاری و پرستاری دستگاه‎ها،
• پایش مستمر کلیه‎ی کانال‎های الکترونیکی غیرحضوری نظیر همراه بانک، اینترنت بانک، تلفن بانک و درگاه پرداخت اینترنتی،
• پایش مستمر شبکه‎های ارتباطی شعب و مدیریت‎ها.
انتهای پیام

http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-03-09 20:28

افزودن دیدگاه جدید