کد مطلب: 

598

رژیم گرفتن با نرم‌افزار ممنوع!

رژیم گرفتن با نرم‌افزار ممنوع!

چند وقتی است که با بالا رفتن تب لاغری بازار فروش سی‌دی و نرم‌افزار‌ها رژیم نیز رونق گرفته است.

به گزارش سیتنا، نکته جالب این ‌جاست که این سی‌دی‌ها قادرند تنها با وارد کردن قد و وزن متقاضی و کلیلک بر روی درخواست رژیم، برنامه غذایی برای کاهش وزن صادر کنند. انواع پیچیده‌تر آن حتی قادرند تا علاوه بر رژیم، کالری مصرفی روزانه افراد را نیز محاسبه می‌کنند.

این سی‌دی‌ها با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسند و معمولا تا 34 هزار تومان قیمت دارند.

این‌که رژیم های صادر شده توسط این نرم‌افزار‌ها چه تفاوتی با رژیم‌های متخصصان تغذیه دارد و آیا می‌تواند مفید باشد سوالی است که "دکتر سید مرتضی صفوی" متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به آن به خبرنگار برنا گفت: نه تنها افراد عادی نمی‌توانند از این نرم‌افزار برای دریافت رژیم استفاده کنند، بلکه حتی برخی از پزشکان هم که از این نرم‌افزار‌ها برای درمان بیماران استفاده می‌کنند نیز متخلفند، چرا که دادن رژیم باید در یک جلسه ویزیت انجام شود.

وی با اشاره به این‌که شرایط افراد متفاوت است ادامه داد: بیمار باید رو در رو توسط متخصص ویزیت شود تا از لحاظ بیماری بررسی شود، چون در نهایت رژیم افراد بر حسب شرایطشان متفاوت است.

این متخصص تغذیه با تاکید بر این‌که تفاوت‌های افراد در رژیم‌های این نرم‌افزار‌ها در نظر گرفته نمی‌شود تصریح کرد: رعایت نکردن این نکات می‌تواند به فرد آسیب برساند.

صفوی در پایان توضیح داد: تنها بخشی از این نرم‌افزار‌ها که کالری مصرفی روزانه افراد را محاسبه می‌کند، می‌تواند به افراد در رعایت رژیم و جایگزینی مواد غذایی کمک کند. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-24 16:18

افزودن دیدگاه جدید