کد مطلب: 

5843

معاون مدیرعامل بانک پارسیان: با بانکداری الکترونیک مشکل کمبود شعبه را کمرنگ کردیم/ اصلی‎ترین نقطه قوت باجه و خودپرداز سیار کاهش هزینه‎های سنگین تاسیس شعبه است

معاون مدیرعامل بانک پارسیان: با بانکداری الکترونیک مشکل کمبود شعبه را کمرنگ کردیم/ اصلی‎ترین نقطه قوت باجه و خودپرداز سیار کاهش هزینه‎های سنگین تاسیس شعبه است

معاون مدیرعامل بانک پارسیان در امور فناوری اطلاعات، می‎گوید: به جرات می توان گفت که نگاه بانک پارسیان به بانکداری الکترونیک ریشه‏‎ای است. شاید با استناد به آمارها و ارقام و درصد موجود، با کمی احتیاط بتوان گفت که هیچ بانک دیگری به این درصد موفقیت در بانکداری الکترونیک نرسیده باشد.

"محمود رضاقلی" در گفت‎‏وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، در خصوص برنامه ها و اقدامات این بانک در راستای بهره گیری از بانکداری الکترونیک، گفت: قید "ترین" معمولا حساسیت برانگیز است ولی ما می توانیم تعدادی از "ترین" ها را در راستای پیاده سازی بانکداری الکترونیک در بانک پارسیان مشاهده نماییم. برای مثال در حوزه صدور کارت آنی برای مشتری، بانک پارسیان پیشروترین و اولین بانکی بود که این خدمت را ارائه داد.

 

طرح نیوشا فراگیری درصد بالایی از جامعه را به همراه دارد

وی ادامه داد: یکی دیگر از "ترین"ها بحث نیوشا می‎‏باشد که چند روز پیش تر در دومین همایش بانکداری الکترونیک بانک مرکزی به عنوان طرح ممتاز شناخته شد. از آن جایی که خود بنده در روز همایش حضور داشتم از دوستان شنیدم که طرح نیوشای بانک پارسیان با طرح دوم ارائه شده در همایش اختلاف فوق العاده زیادی داشته است. بحث نیوشا همان طور که می دانید از جمله مباحثی است که تکنولوژی بزرگی در پشت آن می باشد. با حمایت بانک از تولید کننده داخلی توانستیم بهترین طرح ممکن را ارائه داده و به عنوان طرح برتر و ممتاز به ثبت رسانیم.

وی در ادامه گفت: همان طور که بررسی ها نشان می دهد افراد جامعه به دنبال راه های آسان برای رسیدن به اهداف خود می باشند. مشتری های بانکی نیز به دنبال استفاده از روش های ساده تری همچون صوت به جای استفاده و یادگیری تکنولوژی و اینترنت هستند و با این دیدگاه انتظار می رود که طرح نیوشا فراگیری با درصد بالاتری را در جامعه به همراه داشته باشد.

 

بانک پارسیان جزو پیشگامان مباحث مختلف بانکداری است

وی افزود: همان طور که گفتم اصرار ما روی "ترین ها" نیست ولی اگر کمی به عقب برگردیم و تقریبا 10 سال قبل را به یادآوریم، خیلی از بحث ها همچون نمره دهی ها یا نظام های حساب های متمرکز و یا سایر موارد اینچنینی مرسوم نبود و یا حساب پشتیبان حساب جاری یک معماری نا ممکن به شمار می رفت. در نهایت می توان گفت که بانک پارسیان جزو پیشگامان در بحث های مختلف بانکداری بوده و می باشد.

 

نگاه بانک پارسیان به بانکداری الکترونیک ریشه‏‎ای است

معاون مدیرعامل بانک پارسیان در امور فناوری اطلاعات، خاطر نشان کرد: بنده از ابتدا در بانک پارسیان حضور نداشتم و به همین منظور راحت تر می توانم از برنامه های اجرایی بانک پارسیان و جایگاه آن دفاع کنم. به جرات می توان گفت که نگاه بانک پارسیان به بانکداری الکترونیک ریشه‏‎ای است. شاید با استناد به آمارها و ارقام و درصد موجود، با کمی احتیاط بتوان گفت که هیچ بانک دیگری به این درصد موفقیت در بانکداری الکترونیک نرسیده باشد.

 

وی ادامه داد: تا به حال نشنیده ام که بانکی 90 درصد از تراکنش هایش از طریق بانکداری الکترونیک باشد. طبق آمار دی ماه امسال، 92 درصد از تراکنش های بانک پارسیان از طریق بانکداری الکترونیک گزارش شده است، که این میزان تراکنش بدست آمده از طریق اینترنت، تلفن بانک، ATM ، دستگاه های Pos، همراه بانک و پرداخت همراه بوده است.

رضا قلی افزود: در همین راستا، در عملیاتی که چند وقت پیش برای مانور جایگزینی سیستم جامع متمرکزمان داشتیم این نکته برایمان بسیار حائز اهمیت بود که اگر کوچکترین مشکلی در بانکداری الکترونیک ایجاد شود خیلی بیشتر از بانک های دیگر تنش به شعبه های خود وارد خواهیم کرد. از آنجا  که این نگاه ریشه‎‏ای است ما می توانیم بیان کنیم که بانک پارسیان از ابتدا در بستر بانکداری الکترونیک حضور موثری داشته است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که بانک پارسیان را از بانک های دیگر متمایز می دارد، ایجاد اولین معاونت فناوری در ساختار بانکی بود که بانک پارسیان اولین بانکی بود که این معاونت را ایجاد نمود و همین طور حوزه پشتیبانی بانک پارسیان مستقل از بخش های دیگر بانک مشغول به فعالیت شد. انصافا در این راستا سرویس های ارائه شده توسط بانک پارسیان نسبت به بانک های بزرگ دیگر که تعداد شعب های زیادی دارند ، باعث اعتماد و جلب توجه عمومی شد. شاید بتوان گفت که فلسفه اصلی اش همان توجه بانک پارسیان به بانکداری الکترونیک بوده و می باشد.

 

بیشترین توان بانک در حال حاضر صرف بانکداری متمرکز لوتوس می‎شود

وی اضافه کرد: آخرین برنامه ای که توسط بانک پارسیان به بهره برداری رسیده است برنامه نیوشا می باشد و این درحالی است که بانک همچنان به دنبال برنامه های جدیدتری می باشد و در حال حاضر بیشترین توان و قوه بانک صرف بانکداری متمرکز لوتوس می باشد که با بهره گیری از تجربه چندساله در درون بانک تولید شده است.

 

خدمات متنوع ما در حوزه اینترنت و موبایل، مشکل کمبود شعبه را کمرنگ می‎کند

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا در ارتباط با موانع و تنگناهایی که مانع از حضور بانک پارسیان در مناطق مختلفی شده است، گفت: در حال حاضر تعداد شعب بانک پارسیان در کل ایران حدود 290 شعبه می باشد و این درحالی است که این بانک تمامی استان ها را تحت پوشش خود ندارد. از آنجا که بانک پارسیان بحث سرویس دهی خود را از طریق بانکداری الکترونیک به تمام نقاط ایران ممکن ساخته است در نتیجه نکته‎‏ی مهم و حائز اهمیت برای بانک ارائه سرویس، حجم سرویس و گستردگی آن نسبت به تعداد شعب موجود می باشد.

 

وی ادامه داد: بارها پیش آمده است که درخواست هایی به روابط عمومی بانک و یا به خود ما در خصوص نبودن شعبه بانک در فلان روستا و یا شهر منعکس شده است ولی با امکانات فراهم شده توسط بانکداری الکترونیک ما هیچ محدودیتی را پیش رو نداریم. شاید بتوان گفت که یکی از نقاط قوت ما این است که بستر خدمات ما در حوزه اینترنت و موبایل اینقدر متنوع می باشد که مشکل کمبود شعبه را کمرنگ می کند.

وی اضافه کرد: برای مثال خود من یکی از مشتریان قدیمی بانک پارسیان هستم در صورتیکه در آن مقطع در جای دیگری مشغول به کار بودم. هیچ محدودیتی در بانک پارسیان وجود ندارد و این نشان دهنده این موضوع است که ما در بحث سرویس، گستردگی، نفوذ و رشد را در بانکداری الکترونیک نسبت به سرویس دهی در شعبه ها دیده‏ایم و این به دلیل این است که اگر شعبه باشد ولی زیرساخت نباشد کار به درستی انجام نمی پذیرد.      

 

اصلی ترین نقطه قوت باجه و خودپرداز های سیار کاهش هزینه های تاسیس شعبه های جدید است

"محمود رضاقلی" در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا در خصوص ارائه خدمات بانکی توسط باجه و خودپرداز سیار و امکان حضور شعب در مناطقی همچون شهرها و روستاها و برنامه های بانک برای استفاده از این سیستم جدید گفت: اصلی ترین نقطه قوت باجه و خودپرداز های سیار کاهش بسیار هزینه های تاسیس شعبه های جدید بانکی می باشد و بانک ها با استفاده از این باجه و خودپرداز سیار بانکی نیازی به احداث شعبه در تمامی استان ها، شهرها، روستا ها و محله ها ندارند.

 

وی ادامه داد: در بانک هایی همچون بانک کشاورزی بنا به چندین دلیل احساس کردند که استفاده از این باجه و خودپردازهای سیار بسیار اقتصادی و به صرفه می باشد. البته موارد مورد بحثی در بین بانک ها در ارتباط با استفاده از این دستگاه ها بوده است. طبق نظرات بانک ها نیاز به حضور باجه سیار نسبت به خودپرداز سیار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: علی رغم نیاز به باجه های سیار در بانک ها، موضوع کمی قابل تامل است. دلیل اصلی‏ که این موضوع را قابل تامل می‎‏کند نحوه‎‏ی گرداندن باجه ها در روستاها و شهرهای مختلف و نیاز به حضور یک کارمند بانک به همراه این دستگاه ها می باشد.

 

وی افزود: تعدادی از سوال های پیش آمده از این قرارند؛ آیا کارمند بانک به صورت سیار در کنار این دستگاه ها حضور خواهد داشت؟ هفته ای یک‎بار حضور خواهد  داشت؟ اگر کارمند بانک در مرخصی باشد برای حضور فرد جایگزین چطور برنامه ریزی خواهد شد؟ و ..... این حواشی کمی نیاز به برنامه ریزی دقیق و تامل دارد. در واقع بحث مدیریتی مورد نیاز این باجه کمی دشوار می نماید. ولی این حواشی ضرورت وجود این باجه و خودپردازهای سیار را منتفی نمی کند. بدیهی است که این باجه ها محاسن و مزیت های بسیاری دارد ولی استفاده از این سیستم‎ها به دلیل وجود این حواشی هنوز اپیدمی نشده است.

 

اگر حواشی را پشت سر گذاریم، بطور حتم از باجه و خودپردازهای سیار استفاده می‎کنیم

وی خاطرنشان کرد: ورود و حضور بانک ها در تمامی سیستم های نوین بانکی چه صرفه اقتصادی داشته باشد و چه نداشته باشد برای حفظ مشتری الزامی می باشد. پرواضح است که باجه های سیار از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشند و اگر حواشی آن را پشت سر بگذاریم بانک پارسیان نیز به طور حتم در برابر یک اجماع و اقبال عمومی از این باجه و خودپردازهای سیار استفاده خواهد کرد.

 

افزودن 40 دستگاه ATM خارج از شعبه، در مراحل نهایی است

معاون مدیرعامل بانک پارسیان در امور فناوری اطلاعات در ادامه به خبرنگار سیتنا در مورد سرویس دهی این بانک در ایام تعطیلات نوروز، گفت: به واقع یکی از بهترین برنامه هایی که بانک پارسیان برای نوروز دارد در بحث ارائه خدمات الکترونیکی به بهترین نحو ممکن است. طبق آخرین اطلاعات، اضافه شدن حدود 40 دستگاه ATM خارج از شعبه، در مراحل آخر نهایی شدن می باشند. این بدان معناست که این دستگاه ها در خارج از شعبه و در مراکز تفریحی، گردشگری عمومی نصب شده اند و فقط منتظر دریافت کد عملیاتی می باشند تا آغاز به کار نمایند و بیش از 70 دستگاه دیگر در حال انتقال به مراکز مورد نظر می باشند تا در ایام نوروز مورد استفاده مشتریان بانک قرارگیرند. به زودی تعداد ATM های بانک پارسیان به دو برابر و به رقم 600 عدد خواهد رسید که درصد بالایی به حساب می آید.

 

نیمی از دستگاه‎های POS موجود، متعلق به بانک پارسیان است

وی در مورد دستگاه های  POS گفت: همانطور که می دانید تجارت الکترونیک پارسیان اگرچه متعلق به بانک پارسیان می‎باشد ولی به صورت تقریبی 6 مشتری بزرگ بانکی را نیز دارا می باشد که بانک های همچون تجارت، سپه، سینا و دی از آن جمله اند.

معاون مدیرعامل بانک پارسیان در امور فناوری اطلاعات ادامه داد: از نظر تعداد دستگاه های POS نیز بانک پارسیان تعداد بیشتری را نسبت به بانک های دیگر از آن خود کرده است. کل دستگاه های POS موجود حدود 600 هزار می باشند که از این رقم حدود 300 هزار دستگاه متعلق به خود بانک پارسیان می باشند. در مقایسه با بانکی همچون بانک ملی این تعداد POS رقم بسیار بالایی به حساب می آید و نشان از گستردگی خدمات بانک پارسیان است. می توان گفت که یکی از مهم ترین برنامه های اصلی بانک افزایش تعداد دستگاه های POS می باشد تا پوشش دهی مطلوبی را به انجام رساند. سعی ما بر آن است که این دستگاه ها را در مناطقی استقرار دهیم که از نظر پوشش دهی هنوز به وضع مطلوبی نرسیده اند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-22 19:35

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
متاسفانه اخیرا بانک پارسیان امکان خرید یا پرداخت آنلاین با کارت های خرید را محدود به سایت هایی کرده که به پروتال پرداخت بانک پارسیان وصل می شوند که این کار سو استفاده و اجهاف به دارندگان این کارت ها است که امکان برداشت نقدی هم از این کارت ها را ندارند. ضمنا رمز خرید اینترنتی این کارت ها هم 6 ماه یکبار منقضی می شود و تنها راه گرفتن رمز جدید دادن درخواست در سایت و مراجعه به شعبه ای است که انتخاب نموده ایم که این کار علاوه بر زحمت و مزاحمت برای کاربر بر خلاف ادعای ساده سازی و تکریم مشتری می باشد. لطفا هر کس مسئول است فکر بکند و این بانک را از این کارها باز بدارد.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید