کد مطلب: 

5761

مدیر فناوری اطلاعات بانک رفاه، به سیتنا خبر داد: ارائه‎ی خدمات بانکی در باجه‎ها و خودپردازهای سیار در آینده‎ی نزدیک

مدیر فناوری اطلاعات بانک رفاه، به سیتنا خبر داد: ارائه‎ی خدمات بانکی در باجه‎ها و خودپردازهای سیار در آینده‎ی نزدیک

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران، گفت: در زمینه‎ی باجه‎ها و خودپردازهای سیار جدیداً اقدام به خریداری تجهیزات مورد نیاز کرده‎ایم و با تکمیل زیرساخت شبکه‎ی اختصاصی سیار خود مبتنی بر ارتباطات ماهواره‎ای و بی سیم، ارائه‎ی این نوع خدمات در آینده‎ی نزدیک آغاز می‎شود.

"ضیاء الدین حجاری" در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا (citna.ir) در خصوص اقدامات این بانک در پیاده سازی بانکداری الکترونیک و برنامه‎های در دست اقدام در این راستا، اظهار داشت: از آنجاکه پیش نیاز ارائه‎ی خدمات بانکداری الکترونیکی ایجاد زیرساخت شبکه‎ای گسترده و سامانه‎ی متمرکز بانکی است بانک رفاه با ارائه‎ی سامانه‎ی خدمات بانکی متمرکز حساب‎های همراه و اتصال آن به کانال‎های مختلف پرداخت اعم از سامانه‎ی کارت، تلفن‎بانک، اینترنت بانک، موبایل بانک، ساتنا، پایا، خودپردازها و پایانه‎های فروش از طریق سامانه‎ی متمرکز مدیریت کانال تلاش کرده است در یک ساختار و معماری استاندارد و یکپارچه، خدمات بانکداری الکترونیکی خود را توسعه داده و به مشتریان عرضه کند.

وی ادامه داد: مواردی چون تدارک و استقرار سامانه‎ی Core Banking برای پاسخ گویی بهتر و کارآمدتر به نیازهای حال و آینده، افزایش تعداد دستگاه‎های خودپرداز و تعداد پذیرندگان، توسعه‎ی پایانه‎های فروشگاهی، توسعه‎ی واحدهای الکترونیکی سلف سرویس، توسعه‎ی خدمات موبایل بانک در راستای برنامه‎ها و  دستورالعمل‎های بانک مرکزی، راه اندازی و توسعه‎ی واحدهای ارائه کننده خدمات سیار، توسعه‎ی کاربرد کارت‎های اعتباری از طریق تنوع بخشی و جذاب سازی کسب و کار، ارائه‎ی خدمات بانکداری الکترونیکی اختصاصی ویژه‎ی هر مشتری حقیقی و حقوقی، ترویج استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی در عموم مشتریان از طریق آموزش و فرهنگ سازی درون و برون سازمانی و ایجاد ساختارها و واحدهای سازمانی مورد نیاز برای نیل به اهداف تعیین شده از جمله برنامه‎های بانک رفاه در حوزه‎ی توسعه‎ی بانکداری الکترونیکی است.

وی در خصوص تمهیدات بانک رفاه برای جلوگیری از کاهش سرعت پیاده سازی بانکداری الکترونیک نظر به تحریم بانکی ایران از سوی برخی کشورها، خاطرنشان کرد: تحریم‎های ناعادلانه از گذشته هم وجود داشته و مقابله با آنها موضوع و مساله‎ی تازه‎ای برای ما بشمار نمی‎رود؛ چراکه با تکیه بر دانش و انگیزه نیروهای متخصص و متعهد داخلی نه تنها توانسته ایم بر محدودیت های ایجاد شده فایق آییم بلکه با تبدیل تهدیدات به فرصت‎ها، دانش فنی و مهارت های ارزشمندی در حوزه‎ی بانکداری الکترونیک در داخل کشور رشد یافته است؛ به گونه‎ای که هم اکنون در حوزه‎های نرم افزار، تجهیزات و امکانات امنیتی و به کارگیری و راهبری بهینه‎ی تجهیزات کاملاً با اتکاء به نیروهای متعهد داخلی نیازهای کشور در سطح قابل قبولی نسبت به کشورهای منطقه مرتفع می‎شود.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران در پاسخ به خبرنگار سیتنا در مورد موانع و تنگناهایی که مانع از حضور این بانک در برخی مناطق شده و در خصوص اینکه بانکداری الکترونیک تا چه حد توانسته این عدم حضور فیزیکی را جبران کند؟ گفت: با توجه به بخش بندی مشتریان بانک بر اساس نیازها و ویژگی های هر بخش، بانک رفاه تلاش کرده است با به کارگیری هر چه بهتر فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسخگوی نیازهای بانکی مشتریان و جامعه در سراسر کشور باشد. در این راستا در مکان‎هایی که نیاز به حضور فیزیکی بانک است ولی توجیهات هزینه و فایده برای ایجاد یک شعبه کامل وجود ندارد واحدهای راه دور از یک شعبه مادر در مکان‎های جغرافیایی مورد نظر مستقر شده و با استفاده از امکانات تکنولوژیک به صورت کاملاً چابک و با حداقل هزینه به مشتریان ارائه‎ی خدمات می‎کنند.

وی ادامه داد: برای مشتریان سازمانی و شرکتی که از امکانات IT  لازم برخوردار هستند خدمات الکترونیکی ویژه‎ای خاص هر سازمان مهیا شده و از طریق زیرساخت شبکه‎ای و اینترنتی در محل همـان سـازمان‎ها، خدمـات مـورد نیاز به صـورت کاملاً الکترونیکی ارائـه می‎شود. در مورد طیف عمومی‎تر مشتریان توسعه‎ی کانال‎های غیرحضوری فارغ از زمان و مکان جغرافیایی به صورت سبد متنوعی از خدمات بانکداری الکترونیکی از جمله تلفنبانک، موبایل بانک، اینترنت بانک، خدمات مربوط به کارت، خودپرداز و پایانه های فروش ارائه می‎شود که با نگاهی به فهرست خدمات فوق درصد بسیار بالایی از نیازهای مشتریان برای مراجعه  حضوری به واحدهای فیزیکی بانک مرتفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است خدمت رسانی به مشتریان فرآیندی پویا است و نیازمند اخذ بازخورد و بازبینی در یک چرخه‎ی بهبود مستمر برای روز آمد کردن خدمات بانکی به مشتریان می‎باشد.

ضیاء الدین حجاری در مورد اینکه با توجه به ارائه‎ی همه‎ی خدمات بانکی با حداقل هزینه توسط باجه و خودپرداز سیار بانکی چه اقداماتی در خصوص استفاده از این دستگاه‎ها انجام شده است؟ گفت: در زمینه‎ی باجه‎ها و خودپردازهای سیار جدیداً اقدام به خریداری تجهیزات مورد نیاز کرده ایم و با تکمیل زیرساخت شبکه‎ی اختصاصی سیار خود مبتنی بر ارتباطات ماهواره‎ای و بی سیم، ارائه‎ی این نوع خدمات در آینده نزدیک آغاز می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام این مهم پیرو بررسی‎های میدانی و شناخت نیازهای بازار و تکمیل سبد خدمات بانک رفاه بوده است.

وی در مورد نحوه‎ی ارائه‎ی خدمات بانکی در تعطیلات نوروز، اظهار داشت: طبق روال هر سال تعدادی از شعب و باجه‎های بانک به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروزی دایر بوده و به مشتریان ارائه خدمت می کنند، ولی با توجه به تعطیلی اکثر شعب و واحدهای فیزیکی بانک، بدیهی است انتظار بیشتری از امکانات بانکداری الکترونیکی برای ارائه خدمت در این ایام وجود دارد، از این رو تمهیدات و آمادگی های ویژه ای برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح این خدمات به سیتنا گفت: سرویس دهی، پول گذاری و آماده به خدمت نگاه داشتن دستگاه‎های خودپرداز تحت نظارت 24 ساعته واحد مانیتورینگ شبکه خود پردازهای بانک از جمله این خدمات است، همچنین پاسخگویی شبانه روزی مرکز امداد مشتریان بانک ( Help Desk ) که به صورت ویژه‎ای برای این ایام تقویت شده و آماده خدمت دهی است در این ایام صورت می‎گیرد.

وی تاکید کرد: هماهنگی با تأمین کنندگان و شرکت‎های طرف قرارداد بانک در کلیه موارد اعم از زیرساخت شبکه و ارتباطات سامانه‎های نرم افزاری، سخت افزار و سایت مرکزی به منظور تأمین نیروهای کشیک ویژه به صورت 24 ساعته برای اطمینان از تداوم سرویس دهی سامانه‎های الکترونیکی بانک نیز در دستور کار قرار گرفته است. بدیهی است نیروهای واحدهای IT بانک که در رابطه با سامانه های بانکداری الکترونیکی فعالیت می‎کنند به صورت دائمی و فارغ از ایام تعطیل در محل بانک انجام وظیفه می‎کنند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-17 13:40

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
بانک رفاه خیلی زودتر باید اقدام میکرد ولی بازم خوبه چون مستمره بگیران برای گرفتن حقوق در داخل شعبه و صف های طولانی و در محل هایی کهATM وجود نداره باید مسیر های طولانی طی کنند.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واقعا عالی است شاید با اینکار بانک رفاه صف بازنشسته ها از جلوی شعب کم شود ولی بانک چقدر خودپرداز سیار باید بخرد که جواب این همه بازنشسته را بدهدبا این کار شایدمشکل بازنشسته های ما هم حل شود که انقدر در زمان قعطی و یا ترافیک شتاب دنبال شعبه بانک رفاه نگردند امیدوارم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مکبر
نمی دونم چرا بانک رفاه با این امکانات گسترده ای که دارد از ضعیف ترین همراه بانک در بین بیست همراه بانک تولید شده سایر بانکه را دارد!!!!؟؟؟؟ حتی قابلیت حواله بین حساب های خود بانک را هم نداد!
ارسال شده توسط مکبر در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید