کد مطلب: 

5562

سلب امتیاز سیم‌کارت‌های اعتباری غیرفعال پس از 6 ماه

سلب امتیاز سیم‌کارت‌های اعتباری غیرفعال پس از 6 ماه

معاون همراه اول گفت: براساس دستورالعمل قانونی ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه، اپراتور می‌تواند سیم‌کارت اعتباری که 3 ماه تراکنشی با شبکه نداشته را سلب امتیاز کند.

به گزارش سیتنا، محمد مهدی عطوفی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: براساس دستورالعمل قانونی ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه اگر مشترک سیم‌کارت اعتباری 3 ماه هیچ تراکنشی با شبکه نداشته باشد اپراتور می‌تواند سیم‌کارت او را به شخص دیگری واگذار کند.

معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار توضیح داد: تراکنش با شبکه به معنی دریافت و ارسال حداقل یک پیامک یا برقراری یک تماس خروجی یا ورودی است که باعث ایجاد CDR برای مشترک و مصداق ارتباط مشترک با شبکه است.

معاون همراه اول ادامه داد: اما با توجه به اختیاری بودن این دستورالعمل همراه اول سعی دارد تا حد امکان از خروج مشترکان از شبکه پرهیز کند، از این رو در اپراتور همراه اول هر مشترکی که 3 ماه هیچ تراکنشی با شبکه نداشته باشد در مرحله یکطرفه قرار می‌گیرد و با ادامه وضعیت پس از 6 ماه سلب شماره خواهد شد.

عطوفی یادآور شد: در گذشته سیستم سلب شماره همراه اول بر اساس شارژ بود که روش قدیمی نقص‌هایی داشت و امروز با تغییر به معیار تراکنش این نقص‌ها برطرف شده است.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-03 16:38

افزودن دیدگاه جدید