کد مطلب: 

5550

فتوای آیت الله مکارم مبنی بر خودداری از مکالمه‎ی تصویری با رایتل

فتوای آیت الله مکارم مبنی بر خودداری از مکالمه‎ی تصویری با رایتل

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی در مورد مکالمه‎ی تصویری رایتل، تاکید داشتند: با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکت‎های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.

 

به گزارش سیتنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ استفتائی در مورد استفاده از مکالمه‎ی تصویری که جدیدا توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه (رایتل) ارائه می‎شود، اظهار داشت: "به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشأ مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکت‎های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند."

 

منبع: وبلاگ تذکر

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-02 14:57

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
برای جنابعالی و امثال شما متاسفم که تا این حد محدود فکر می کنید! چرا الکی تفسیر میکنی؟ مگه الان نمیتونن از هم عکس بگیرن؟ ببخشید ... الان قرن بیست و یکمه نه عصر هجر! ضمنا رایتل داره تبلیغاتشو با قدرت تمام میکنه و گوشش از این حرفا پره و اصلات هم منتظر جنابعالی نیست که چی میفرمایی! مصیبت جامعه ما تکنولوژی نیست بلکه افکار و آدمای کوچیکه!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
چطور به این آمارها دست پیدا کردید؟ از 100 درصد 90 درصد؟!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
قصه تعریف نکن برادر من.اصلال چی گفتی تو؟!! ایشون میگن چون استفاده حرام بیشتر از استفاده درست از این خطا هست.پس بنا براین استفاده نکن.راستم گفتن.از 100در صد90درصد مردم ما متاسفانه جنبه این خط ها رو ندارن.حالا فردا عکس همو میگیرن پخش میکنن.فلم پخش میکنن.حالا منتظر اخبار شکایتا و دادگاه ها باش
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر fatima
به نظر من هم فتوای قابل تاملی است. اگر دیدن مهم است چرا از تلفن استفاده می شود؟ قرار نیست تکنولوژی اینگونه جای روابط انسانی را بگیره. ضمن اینکه احتمال مفسده هم بیشتره.
ارسال شده توسط fatima در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مریم
به هر حال اصل دین و حیا و حجاب باید رعایت بشه
ارسال شده توسط مریم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر کارشناس ارشد - دبیر
به نظر بنده هر فناوری جدید زمان میبره که جا بیفته یا به اصطلاح فرهنگش رو مردم پیدا کنند و درست استفاده بکنن. ولی همه میدانیم که استفاده از این امکانات ناگزیره و دیر یا زود مجبور می شویم از آن استفاده ببریم.علمای محترم باید این نکته رو در فتواهاشون در نظر داشته باشند.
ارسال شده توسط کارشناس ارشد - دبیر در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
برای دیدن پدرومادرو...خوبه بقیه هم خودشان اگرنخواهند کسی انها را نمی بیند
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
احتمال قوی، این فتوا در مقابل سوالی بد داده شده است. در بیان یک فتوا، حتماً باید سوال را بنویسید. شاید فرض هایی در سوال بوده که مهم است.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر عباس
سلام دوست عزیز حجر نه هجر
ارسال شده توسط عباس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر جواد sha
ایةالله مکارم عالم به روزی هستندو با مشورت کارشناسان امین فتوا میدهند.به قول امام وظبفه را انحام بدهید نتیجه دست ما نیست(مضمون نقل)خدایا عاجزنه تقاضای سلامتی ایشان را دارم
ارسال شده توسط جواد sha در 11 دى 48 - 04:03
تصویر علی
باید ببینیم سوال استفتا چی بوده
ارسال شده توسط علی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
با تکنولوژی نمیتوان برخورد سلبی کرد، بهتر است این مرجع عالیقدر تشیع اندکی به فوران دانش و فن آوری بشر هم توجه داشته باشند چون تاریخ ثابت کرده است که فن آوری و دستاوردهای جدیدش انکارناپذیراست و ممکن است این تکنولوژی بزودی در کشور پیاده شود و نتیجه اینکه با این فتاوا در آینده از موضعی ضعیف برخورد میشود و این برای عزت مراجع تشیع چیز خوبی نیست. البته دوستانی که این استفتائات را به دفتر مراجع میکشانند باید توجه کنند که این کارشان اصلا لازم نیست و بلکه دارند به اسلام خیانت می کنند وگرنه عزت مراجع تشیع بسیار بالاتر از این مسایل کوچک است.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر محمد
با احترام وافر نسبت به معظم له با آمدن میکروفون هم برخی از علمای قم با آن مخافت کردند و عوام آن را بوق شیطان می نامیدند. و مرحوم فلسفی اولین بار از آن در سخنرانی استفاده کرد و اینطور گفت: " بروید آن بوق شیطان را بیاورید." با توجه به اینکه در مورد این وسایل از پیشگویهای امام صادق و ائمه نسبت به آخر زمان همین وسایل ارتباطی هستند که در مسافت همدیگر را مشاهده میکنند افراد. با تشکر.
ارسال شده توسط محمد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر كارشناسي ارشد روانشناسي
الحق كه فتواي خوبي است. خدا كند كه عملي بشود
ارسال شده توسط كارشناسي ارشد روانشناسي در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید