کد مطلب: 

5542

"مرد یک میلیون دلاری" ساخته شد+ عکس

"مرد یک میلیون دلاری" ساخته شد+ عکس

دانشمندان با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها انسانی ساخته اند که اندام‌هایش را پروتزها و چیپ‌های پیشرفته تشکیل داده است. ساخت این مرد مصنوعی، نگرانی‌هایی را درباره سوء استفاده از این دستاورد علمی بشر ایجاد کرده است.

به گزارش سیتنا، این مرد یک میلیون دلاری "رکس" نام دارد و دو دانشمند پیشرو در علم روبوتیک، ریچارد والکر و متیو گودن، سازنده آن هستند. این دو نفر، آخرین دستاوردهای ساخت پروتز را که میلیاردها دلار خرج آنها شده از بهترین آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های سراسر دنیا گردآوری کرده اند تا مرد مصنوعی را بسازند.

در این راه، آنها از مشورت دکتر برتولت مایر روانشناس سویسی استفاده کرده اند که بدون دست چپ متولد شده است. او از یک دست مصنوعی ۴۷ هزار دلاری استفاده می کند که پیشرفته ترین نوع پروتز محسوب می شود. اما با پیشرفت تکنولوژی، به‌زودی این دست مصنوعی کهنه و عقب مانده به نظر خواهد رسید.

مایر می گوید: "وقتی بچه بودم از دست مصنوعیم متنفر بودم. دست پلاستیکی و قلابش در بعضی موارد به درد می خورد، اما غیرطبیعی به نظر می رسید و مردم را می ترساند. اما این دست مثل یکی از اعضای بدن خودم است. اگر از آن استفاده نکنم مثل این است که چیزی کم دارم."

دکتر مایر تجربه ساخت رکس را هیجان انگیز و ترسناک می داند: "دانش و تکنولوژی ممکن است به جایی رسیده باشد که بتوانیم اولین روزنه ها را برای عبور از محدودیت‌های تکامل ببینیم."

شعاع حرکتی دست رکس ۲۶ درجه است، یک درجه کمتر از دست انسان. این دست می تواند حرکت‌های مختلف را یاد بگیرد. عینک رکس از اشیا عکس می گیرد و آن را به میکروچیپی در شبکیه چشم می فرستد. این میکروچیپ پیام‌هایی الکتریکی برای مغز رکس می فرستد که آنها را به صورت شکل و حجم در می آورد.

اما به غیر از دست، اندام‌ها و اعضای دیگر رکس هم مصنوعی است و هر کدام در یک جای دنیا ساخته شده: چشم (دانشگاه کالیفرنیا)، گوش (دانشگاه مک کوآیر استرالیا)، قلب (شرکت سین کاردیا، آریزونا)، ریه و نای (بیمارستان رویال فری لندن)، طحال (دانشگاه ییل آمریکا)، لوزالمعده (دانشگاه دمونتفورت انگلیس)، پا ( دانشگاه ام آی تی آمریکا)، کلیه (دانشگاه کالیفرنیا) و خون (دانشگاه شفیلد انگلیس).
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-01 20:50

افزودن دیدگاه جدید