کد مطلب: 

5536

فروش گوشی‌های قاچاق در مغازه‌های فاقد پروانه کسب

فروش گوشی‌های قاچاق در مغازه‌های فاقد پروانه کسب

رئیس اتحادیه تلفن همراه گفت: عمده فروش گوشی‌های قاچاق در واحدهای صنفی بدون پروانه کسب صورت می‌گیرد ولی اخیراً به تمامی صنوف تولیدی و توزیعی کشور بخشنامه شده که می‌توانند پروانه‌‌های موقت یک ساله در صنف صادر کنند.

به گزارش سیتنا، ابراهیم درستی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اتحادیه لوازم صوتی تصویری و تلفن همراه از فروشندگان گوشی تلفن‌همراه تقاضا دارد که با اجرای طرح مبارزه با گوشی‌های قاچاق حتما گوشی‌های دارای لیبل شبنم را خریداری کنند یا اگر از قبل گوشی فاقد لیبل شبنم را خریداری کرده‌اند و گوشی دارای برگ سبز است، برای آن لیبل شبنم بگیرند.

وی ادامه داد: با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توافق کرده‌ایم که کالاهایی که برگ سبز دارند و از مسیر قانونی وارد کشور شده‌اند بتوانند شبنم بگیرند تا فروشندگان به مشکل برخورد نکنند.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی تصویری و تلفن همراه تاکید کرد: عمده فروش گوشی‌های قاچاق در واحدهای صنفی بدون پروانه کسب هستند که این واحدها نیز در حال ساماندهی است.

وی افزود: در این رابطه نیز اخیراً از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت به تمامی صنوف تولیدی و توزیعی در سراسر کشور بخش‌نامه شده که می‌توانند پروانه‌‌های موقت یک ساله برای واحدهای صنفی متقاضی صادر کنند.

درستی ادامه داد: این اقدام شرایط دریافت پروانه را برای واحدهای صنفی بسیار تسهیل کرده است.

طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق باید از آبان ماه سال 90 اجرا می‌شد اما به دلیل مخالفت‌های واردکنندگان و پخش کنندگان عمده این کالا اجرای طرح به تعویق افتاده بود؛ اما اخیرا رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرای طرح جمع آوری گوشی‌های قاچاق و فاقد شبنم به صورت گسترده از اول بهمن ماه خبر داد و تاکید کرد: هیچ گونه تمدیدی در مورد تعویق این طرح نیز وجود نخواهد داشت.

در این طرح گوشی‌های موجود در بازار که فاقد شبنم باشند به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شوند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-01 20:23

افزودن دیدگاه جدید