کد مطلب: 

5530

افزایش درخواست‎ دولت‎ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران در توییتر

افزایش درخواست‎ دولت‎ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران در توییتر

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی‌‌ است که تاکنون برای ارائه‎ی اطلاعات کاربران خود به دولت‌ها به شدت مقاومت کرده، با این‌همه در مواردی اطلاعات کاربران را به تمامی یا تا قسمتی در اختیار پلیس یا دولت قرار داده است، که بیشتر این موارد مرتبط به جرایم تبهکارانه بوده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، بر اساس آخرین برآوردها توییتر به‌لحاظ رشد سریع‌ترین شبکه اجتماعی آن لاین جهان است. گزارش شفافیت نیمه دوم سال ۲۰۱۲ تویتر نشان‌ می‌دهد که درخواست دولت‌ها نیز برای دسترسی به اطلاعات کاربران آن افزایش یافته است.

به گزارش وب‌سایت "مشبل" (Mashable) تعداد کاربران فعال توییتر از فصل دوم تا چهارم سال ۲۰۱۲ به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است. تعداد کاربران فعال توییتر در هر ماه ۲۸۸ میلیون نفر است.

 

بر اساس یافته‌های اخیر "گلوبال وب ایندکس" (Global Web Index) که تحقیقاتی درباره رفتار آن‌لاین و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد، بعد از توییتر از لحاظ سرعت رشد به ترتیب فیس‌بوک و گوگل قرار دارند. گلوبال وب ایندکس در ژوئیه ۲۰۰۹ اعلام کرده بود که توییتر تنها ۳۵ میلیون و ۴۷۰ هزار کاربر فعال در ماه داشت که آمار جدید از رشدی ۷۱۴ درصدی خبر می‌دهد.

بر این اساس ۲۱ درصد از جمعیت جهانی اینترنت به صورت ماهانه کاربر توییتر هستند و درصد فعالیت آن‌ها در ماه نیز نسبت به گذشته افزایش داشته است.

 

به گزارش دویچه وله، توییتر همچنین یکی از شبکه‌های اجتماعی‌‌ای‌ است که تاکنون برای ارائه اطلاعات کاربران خود به دولت‌ها به شدت مقاومت کرده، با این‌همه در مواردی اطلاعات کاربران را به تمامی یا تا قسمتی در اختیار پلیس یا دولت قرار داده است. بیش‌تر این موارد مرتبط به جرایم تبهکارانه بوده است.

گزارش شفافیت نیمه دوم سال ۲۰۱۲ توییتر در روز دوشنبه (۲۸ ژانویه) منتشر شد. توییتر در گزارش خود آورده که در شش ماهه دوم سال گذشته (اول ژوییه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲) از سوی ۲۳ دولت جهان درخواست دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران خود را دریافت کرده است. این رقم در کل سال گذشته ۳۰ کشور بوده است. در نیمه دوم سال تعداد درخواست‌ها نسبت به نیمه اول ۱۶۰ مورد بیش‌تر بوده و ۲۰ درصد افزایش یافته است.

توییتر از سوی دولت بریتانیا ۲۵ بار درخواست دریافت کرده که از میان این تعداد درخواست به یک درخواست به صورت کامل/ یا تا قسمتی پاسخ داده است. اما از سوی آمریکا ۸۱۵ درخواست داشته که از آن میان به ۵۶۲ درخواست به صورت کامل/ یا تا قسمتی پاسخ داده است.

توییتر می‌گوید کاربری را که اطلاعات او درخواست شده در صورتی که منع قانونی نداشته باشد نسبت به درخواست به عمل آمده آگاه می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-01 18:54

افزودن دیدگاه جدید