کد مطلب: 

5489

رئیس اتحادیه‎ی تلفن همراه، تاکید کرد: ثبات بازار و کاهش قیمت گوشی موبایل با تخصیص ارز مبادله‌ای

رئیس اتحادیه‎ی تلفن همراه، تاکید کرد: ثبات بازار و کاهش قیمت گوشی موبایل با تخصیص ارز مبادله‌ای

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی، تصویری، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، گفت: اگر ارز مبادله‌ای به معنای واقعی در اختیار واردکنندگان گوشی تلفن همراه قرار گیرد شاهد ثبات در بازار گوشی و کاهش قیمت‌ این کالا خواهیم بود.

به گزارش سیتنا، ابراهیم درستی در گفت‌وگو با فارس در خصوص تاثیر اختصاص ارز مبادله‌ای به گروه 9 (که تلفن‌همراه‌ را نیز شامل می‌شود) بر قیمت آینده این کالای پرمصرف ارتباطی گفت: اخیراً وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ارز مبادله‌ای به اولویت 9 کالاهای وارداتی (شامل تلفن همراه) خبر داده و از سوی دیگر اجرای طرح جمع‌آوری گوشی‌های موبایل قاچاق از سطح بازار آغاز شده است.

رئیس اتحادیه کشوری صوتی تصویری و تلفن همراه افزود: پیش از این و زمانی که تلفن‌همراه از فهرست کالاهای لوکس خارج شد ارز مبادله‌ای به تلفن همراه تعلق ‌گرفته بود و این کالا ثبت سفارش می‌شد؛ اما ارز مبادله‌ای در اختیار واردکننده قرار نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: در صورتی که طبق این گفته ارز مبادله‌ای به معنی واقعی در اختیار واردکننده قرار بگیرد و با اعمال سخت‌گیری بیشتر بر قاچاقچیان گوشی، قیمت گوشی‌ تلفن همراه کاهش خواهد یافت.

درستی توضیح داد: زیرا قاچاقچی با دلار آزاد 3500 تومان کالا را خریداری خواهد کرد و قیمت کالای قاچاق از قیمت تمام شده کالایی که به صورت رسمی با ارز 2455 مبادله‌ای وارد شده، بیشتر خواهد شد.
وی تاکید کرد: بنابراین اگر ارز مبادله‌ای به معنی واقعی در اختیار واردکنندگان گوشی تلفن همراه قرار بگیرد شاهد ثبات در بازار گوشی و کاهش قیمت‌ این کالا خواهیم بود.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-28 18:52

افزودن دیدگاه جدید