کد مطلب: 

5429

هشدار به دارندگان سیم‌کارت‎های اعتباری! مراقب باشید تاوان خلافکاری دیگری را ندهید

هشدار به دارندگان سیم‌کارت‎های اعتباری! مراقب باشید تاوان خلافکاری دیگری را ندهید

سیم‎کارت‌های اعتباری، ارزان و در دسترس است‌، برای ثبت‌نام و نشانی دارنده آنها نیز سختگیری نمی‌شود، پس به راحتی می‌توان آن را خرید، ابزاری برای سوءاستفاده قرار داد و بعد هم دورش انداخت و مطمئن بود که بعد از سه ماه فردی جدید صاحب آن می‌شود.

به گزارش سیتنا به نقل از جام جم، کلاهتان را دودستی بچسبید تا باد نبرد، منظورمان شمایید که سیم‎کارت اعتباری دارید یا قصد دارید همین روزها یکی از آنها را بخرید.

چرا می‌گوییم کلاهتان را سفت بگیرید و مراقب اموالتان باشید، چون اگر مثلا روزی دلتان خواست که سیم‎کارت اعتباری‌تان را با سیم‎کارتی دیگر عوض کنید و سیم‎کارت قبلی را برای روزی که دوباره به آن احتیاج پیدا کردید، کنار بگذارید، اپراتور مربوط چنین حقی برایتان قائل نیست و شماره شما را بعد از گذشت سه ماه به دیگری واگذار می‌کند، آن هم به نام سیم‎کارت صفر.

طبیعی است روزی که بعد از مدت‌ها تصمیم می‌گیرید دوباره از سیم‎کارت اعتباری‌تان استفاده کنید، ولی می‌بینید که امکان تماس وجود ندارد یا وقتی شماره خودتان را می‌گیرید و در کمال تعجب صدای فردی ناشناس را می‌شنوید که خودش را صاحب سیم‎کارت معرفی می‌کند، چه حالی دارید.

البته عواقب نادیده‌انگاری مشتری به شوکه شدن بخشی از مشترکان ختم نمی‌شود بلکه گاهی نیز وضعی بدتر پیدا می‌کند و زنجیره‌ای از افراد را به جان هم می‌اندازد.

سیم‎کارت‌های اعتباری، ارزان و در دسترس است‌، برای ثبت‌نام و نشان دارنده آنها نیز سختگیری نمی‌شود، پس براحتی می‌توان آن را خرید، ابزاری برای سوءاستفاده قرار داد و بعد هم دورش انداخت و مطمئن بود که بعد از سه ماه فردی جدید صاحب آن می‌شود.

این روش در میان کلاهبرداران شایع است یعنی با یک سیم‎کارت اعتباری، با مجموعه‌ای از افراد تماس می‌گیرند و وارد معامله می‌شوند و پس از رسیدن به اهدافشان، سیم‎کارت را دور می‌اندازند و اطمینان دارند که اگر دردسری هم درست شود گریبان فردی را می‌گیرد که بعد از آنها سیمکارت را می‌خرد.

با این وصف، حال کسی را تصور کنید که گناهش خرید یک سیم‎کارت اعتباری به ظاهر صفر، اما مخصوص کلاهبرداری است که باید تاوان خلافکاری فردی دیگر را پس دهد و کسی هم پاسخگویش نباشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-25 20:11

افزودن دیدگاه جدید