کد مطلب: 

5394

درآمد گوگل در سال 2012 از مرز 50 میلیارد دلار گذشت!

درآمد گوگل در سال 2012 از مرز 50 میلیارد دلار گذشت!

انتشار درآمدهای گوگل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که مجموع درآمدهای این کمپانی در سال گذشته میلادی از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذشته است. افزایش درآمد٬ ارزش سهام را نیز بالاتر برده است.

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، انتشار جزئیات درآمدهای کمپانی گوگل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که بر خلاف پیش‌بینی‌های تحلیلگران بازار فن‌آوری اطلاعات و به رغم کاهش توجه کاربران به تبلیغات آنلاین روی مرورگرهای کامپیوترها و تمرکز بر موبایل و تبلت٬ درآمد بزرگ‌ترین ماشین‌ جست‌وجوگر آنلاین جهان در مقایسه با گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

حالا بر اساس آخرین آمار منتشر شده٬ درآمد خالص گوگل در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۲ به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسیده٬ در حالی که در مدت مشابه سال قبل٬ درآمد آن در حدود ۸ میلیارد دلار بود.

 

به گزارش دویچه وله از اسوشیتدپرس٬ با اعلام خبر افزایش درآمدهای گوگل٬ ارزش سهام این کمپانی در بورس‌های جهانی نزدیک به پنج درصد افزایش یافت و به ۷۳۴ دلار رسید.

سال طلایی گوگل

به نظر می‌رسد ۲۰۱۲ سالی طلایی برای گوگل بوده٬ چون این کمپانی برای اولین بار توانسته از مرز ۵۰ میلیارد دلار درآمد سالانه هم بگذرد. این رقم برای کمپانی نسبتا نوپایی که فقط یک دهه و نیم از تاسیس آن می‌گذرد٬ حیرت‌انگیز و قابل‌توجه است. لری پیج گفته درآمدهای گوگل از زمان تاسیس٬ به طور متوسط هر سال ۳۶ درصد و هر سه‌ماه ۸ درصد افزایش یافته است.

لری پیج٬ مدیرعامل و یکی از دو بنیان‌گذار گوگل٬ در جریان یک کنفرانس تلفنی با سرمایه‌گذاران این کمپانی٬ علاوه بر تشریح جزئیات٬ با اشاره تلویحی به راه‌اندازی سرویس جدید جستجوی فیس‌بوک (Graph Search) تصریح کرد که این ابتکار فیس‌بوک را تهدیدی برای گوگل نمی‌داند و مطمئن است که کمپانی تحت مدیریت‌اش در حوزه تخصصی خود که «سامان‌دهی اطلاعات موجود در جهان برای قرار دادن آن‌ها در دسترس کاربران» است٬ همچنان موفق و پول‌ساز خواهد بود و برای تحقق این هدف از همه امکانات موجود بهره خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: رونمایی از گراف سرچ؛ ورود فیس‌بوک به بازار جستجوهای آنلاین

لری پیج٬ مدیرعامل ۳۹ ساله گوگل٬ گفت موتور جستجوی ایده‌آل٬ سیستمی است که «دقیقا می‌داند منظور شما چیست و به دنبال چه هستید» و این همان چیزی است که به اعتقاد او گوگل با راه‌اندازی گراف دانش (Knowledge Graph) به آن دست خواهد یافت. گراف دانش هنوز در مراحل ابتدایی فعالیت است و آن‌طور که لری پیج گفته٬ فقط یک درصد حوزه‌ای که باید پوشش بدهد را تحت پوشش دارد. گسترش آن در آینده نزدیک٬ از اولویت‌های گوگل است.

بیشتر بخوانید: رویاهای لری پیج برای توسعه گوگل در سایه هراس از فیس‌بوک

گوگل بخش اعظم درآمدهای میلیارد دلاری خود را از طریق تبلیغات آنلاین به دست می‌آورد و لری پیج معتقد است به رغم دست‌آوردهای بزرگ فیس‌بوک در جذب کاربران٬ گوگل همچنان پیش‌تاز بلامنازع بازار جستجوهای آنلاین باقی خواهد ماند.

یوتیوب و ماهی ۸۰۰ میلیون بازدید

گذشته از این٬ تعداد کاربران جی‌میل٬ سرویس ایمیل گوگل هم اکنون از مرز ۳۵۰ میلیون نفر گذشته. یوتیوب هم که از سال ۲۰۰۶ بخشی از کمپانی عظیم گوگل شده٬ حالا بیش از ۸۰۰ میلیون بازدید ماهانه دارد و هر ثانیه نزدیک به یک ساعت ویدئو روی این سرویس مشهور و محبوب اشتراک فایل‌های تصویری آپلود می‌شود.

آمار نشان می‌دهد که چیزی نزدیک به یک‌چهارم کلیک‌ها روی تبلیغات گوگل٬ از روی گوشی‌های هوشمند کاربران می‌آید. سال گذشته درآمد این کمپانی از تبلیغات آنلاین ۳۶/۵ میلیارد دلار بود٬ اما با این حال همین رقم بیش از ۱۰ برابر بزرگ‌تر از میزان درآمدهای فیس‌بوک از راه تبلیغات آنلاین است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-23 18:26

افزودن دیدگاه جدید