کد مطلب: 

5308

راه‌های غیرفعال کردن جاوا در مرورگرهای مختلف برای مصون ماندن از حملات هکرها

راه‌های غیرفعال کردن جاوا در مرورگرهای مختلف برای مصون ماندن از حملات هکرها

در هفته گذشته خبر کشف یک حفره امنیتی خطرناک در نرم‌افزار جاوا که به هکرها امکان نفوذ به سیستم‌های کاربران را می‌داد٬ در صدر خبرهای مرتبط با امنیت در دنیای فناوری اطلاعات بود. با توجه به این‌که این نرم‌افزار به صورت پیش‌فرض در بسیاری از سیستم‌های عامل نصب شده است٬ متخصصان امنیت اعلام کردند که ۸۵۰ میلیون سیستم در سراسر جهان در معرض حملات هکرها قرار گرفته‌اند.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، برنامه جاوا پیش‌نیازی مهم برای اجرای برخی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها در مرورگرها و سیستم‌های کاربران است. با این حال٬ امنیت کاربران بر کاربری آنها مقدم است.

 

در ادامه٬ می‌توانید بسته به این‌که از چه مرورگری استفاده می‌کنید٬ راه‌های غیرفعال کردن آن را ببینید.

کاربران ویندوز بهتر است برای غیرفعال کردن جاوا به کنترل پنل (Control Panel) مراجعه کنند. غیرفعال کردن جاوا از اینجا٬ آن را روی مرورگرها هم از کار خواهد انداخت. پس از رفتن به کنترل پنل٬ Java Control Panel را پیدا کنید و پس از باز شدن آن به تب Security بروید. حالا با برداشتن تیک در کنار Enable Java می‌توانید آن را موقتا غیرفعال کنید. کاربران اینترنت اکسپلورر فقط از این راه می‌توانند جاوا را غیرفعال کنند.

اگر کاربر گوگل کروم هستید می‌توانید عبارت about:plugins را در آدرس بار مرورگرتان تایپ کنید٬ تا به بخش تنظیمات مرتبط با افزونه‌ها بروید. حالا در فهرست افزونه‌ها جاوا را پیدا کنید و با تیک کردن Disable آن را موقتا غیرفعال کنید.

کاربران مرورگر فایرفاکس هم باید با کلیک روی تب Firefox به قسمت Add-ons بروند و در صفحه مدیریت افزونه‌ها وارد بخش Plugins شوند. حالا باید هرچه با عنوان جاوا در این قسمت دیده می‌شود را غیرفعال کنند.

کاربران مرورگر سافاری کمپانی اپل هم باید با باز کردن Preferences گزینه Security را انتخاب کنند و تیک Enable Java را بردارند.

این تهدید و آسیب‌پذیری بسیار جدی است و می‌تواند به سادگی زندگی دیجیتال شما و دوستان‌تان را در معرض خطر قرار دهد. با به کار بستن این توصیه‌های امنیتی و برداشتن این گام‌های ساده٬ خود را از گزند حملات بی‌هدف و هدفمند سایبری دور نگه دارید.

انتهای پیام

خبر مرتبط: احتمال آسیب پذیری 850 میلیون رایانه‎؛ همچنان جاوا را غیرفعال نگه دارید!

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-18 11:09

افزودن دیدگاه جدید