کد مطلب: 

4922

سرویس جایگزینی کلمات به جای شماره تلفن (فون واژه) چیست؟

سرویس نوین فون واژه، این امکان را به شما می دهد تا به جای اعلام شماره تلفن از کلمات استفاده نمایید؛ این امر فرد را بی نیاز از حفظ شماره تلفن ها نموده و بالطبع موجب تسهیل در ارتباطات می شود.
سرویس جایگزینی کلمات به جای شماره تلفن (فون واژه) چیست؟

به گزارش سیتنا "citna.ir"، فون واژه که از آن با عنوان شماره‌ رند اسمی هم یاد می‌شود شماره‌ای است که به نام شما یا نام خانوادگی‏‌تان یا نام شغل و حرفه‌تان یا به نام مورد علاقه‏ شما است. این نوع شماره‌‏ها از روی حروف مندرج روی دکمه‌های تلفن یا موبایل گرفته می‏‌شوند و به یاد سپاری آنها بسیار راحت‌تر از به یاد سپردن یک شماره تلفن است. برای مثال شما هرگز شماره تلفنی به نام 0912Mohammad را فراموش نخواهید کرد و در صورتی که یک شماره‏ حتی نسبتا رند بعد از چند ساعت یا چند روز از ذهن انسان فراموش می‏‌شود، به یاد سپردن شماره‏‌ اسمی بسیار ساده است. فرض کنیم نام شما محمد است یا شغل شما در رابطه با کامپیوتر و مثلا فروش و تعمیرات پرینتر است. در این صورت اگر شما شماره‏ 0912Mohammad یا 0912Printer را به دوستان یا مشتریان خود بدهید آنها هرگز شماره‏ شما را از یاد نخواهند برد. همین اتفاق در مورد تلفن‌های ثابت نیز صادق است.

در راستای خدمت رسانی بیشتر به مشترکان تلفن ثابت، شرکت مخابرات استان تهران، اقدام به ارائه سرویس جدیدی با نام فون واژه نموده است.

این امر بمنظور تسهیل ارتباطات مشتریان، گسترش سرویس های جدید مخابراتی و تامین رضایت مشتریان و تحقق جامعه هوشمند اطلاعاتی و ارتباطی صورت گرفته است. طرح یاد شده در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا با استقبال چشمگیری روبرو بوده و اکثر شرکت ها و سازمان های صاحب نام سعی در استفاده از این سرویس جهت ارائه کالا ، خدمات و برند تجاری خود در بازار رقابتی دارند. شرکت مخابرات استان تهران نیز طرح فون واژه را با انجام مطالعات تطبیقی و کارشناسی با توجه به شرایط فرهنگی، سیاسی و ... به شکل بومی طراحی و نسبت به واگذاری اقدام نموده است.

فون واژه چیست؟

سرویس نوین فون واژه، این امکان را به شما می دهد تا به جای اعلام شماره تلفن از کلمات استفاده نمایید. این امر فرد را بی نیاز از حفظ شماره تلفن ها نموده و بالطبع موجب تسهیل در ارتباطات می شود. این طرح برای شماره های 4، 5 و 8 رقمی  قابلیت اجرا دارد و در آن برای هر کلمه (word) یک شماره تلفن (Telephone number) و برای هر شماره تلفن، یک یا چندین کلمه تعریف می شود.

حالت 1) کلمه book را در نظر بگیرید. چنانچه به گوشی های معمولی تلفن ثابت خود توجه کنید، برای هر حرف، معادل عددی آن را می توانید بیابید:

به این ترتیب متقاضی این سرویس می تواند بجای اعلام شماره تلفن موسسه یا شرکت خود، کلمه یا نام مورد نظر خود را به وی اعلام کند.

مزایا و قابلیت های سرویس:

  • 1-یکی از نکات مثبت و قابل توجه این سرویس، معادل یابی بسیار ساده و آسان آن می باشد. با توجه به اینکه روی دکمه های شماره گیر تمامی گوشی ها حروف انگلیسی درج شده، می توان بجای اعداد در شماره تلفن ها از معادل حروفی آنها استفاده نمود و بنابراین شماره تلفن را به جای اعداد با حروف بیان کرد.
  • 2-کدهای خدماتی ( شماره های 4 و 5 رقمی مشمول طرح فون واژه) این امکان را برای شرکت ها و موسسات فراهم می کند تا با انتخاب کلمه (نام) مورد نظر شماره معادل آن را انتخاب نمایند. چرا که حفظ و بخاطر سپاری شماره تماس شرکت ها و موسسات، همواره یکی از معضلات مشتریان بوده، این طرح ضمن آنکه یکی از کلیدهای موفقیت تجارت برای خروج از زندگی روزمره مشتریان است. باعث می شود شماره تلفن بهتر حفظ و بخاطر سپرده شود.
  • 3-در حال حاضر، شماره تلفن های در حال واگذاری شرکت مخابرات استان تهران با طول ارقام 4، 5 و 8 رقمی بوده و مطابق ضوابط و مقررات جاری شرکت شماره های 4 و 5 رقمی به اشخاص حقوقی و همچنین شماره های 8 رقمی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می شود.
  • 4-از جمله مزایای قابلیت های سر شماره های (4 و 5 رقمی) فون واژه، امکان دایر شدن اینگونه شماره ها در کلیه مناطق مخابراتی در سطح استان تهران است. این در حالی است که کدهای معمولی با توجه به منطقه مخابراتی فقط در محل مورد درخواست امکان دایری داشته و قابل انتقال به سایر مناطق مخابراتی نمی باشند.
  • 5-با توجه به اهمیت اصل مشتری مداری در دنیای امروزی اینگونه شماره ها دسترسی مشترکین و متقاضیان را به شرکت های مورد نظر آسان می نماید. چرا که متقاضیان بدون نیاز به حفظ شماره تلفن با تایپ کلمه مورد نظر خود نظیر taxi, bime, bank, ... با موسسه یا شرکت مورد نظر ارتباط برقرار کرده و ازخدمات مورد نظر استفاده می نمایند.
  • 6-شماره های 4 و 5 رقمی مشمول طرح فون واژه طی قراردادی با رعایت اصل مشتری مداری و حق و حقوق مشترک به متقاضیان واگذار می شود.
  • 7-استفاده از سرویس فون واژه یک فرهنگ ارتباطی جدید بمنظور تامین رضایت مشتریان و ایجاد حس اعتماد و اطمینان در عرصه بازاریابی برای شرکت ها و مشتریان محسوب می شود.
  • 8-بین همه کسانی که نام آنها با شماره یکسان است، فقط یک نفر می تواند دارای شماره تلفن معادل با نام مورد نظر (فون واژه) باشد (در هر پیش شماره یک نفر)  و این یک مزیت در دنیای رقابتی تجارت است. (بطور مثال تنها یک متقاضی سرویس می تواند واژه  taxi ، bime  و غیره  را دریافت کند).

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (3 رای)
سیتنا 5
2012-12-17 21:15

دیدگاه‌ها

تصویر خانه دکور زارعی
خوب
ارسال شده توسط خانه دکور زارعی در 05 ارديبهشت 02 - 08:32
تصویر Mahan
با سلام چگونه می توان به جای شماره موبایل اسم شرکتم در هنگام تماس نشان داده شود؟
ارسال شده توسط Mahan در 09 بهمن 98 - 23:24

افزودن دیدگاه جدید