کد مطلب: 

4756

عرضه‎ی نسخه‎ی جدید نرم‎افزار تبدیل گفتار فارسی به نوشتار

یکی از مواردی که اکثر خبرنگاران، روزنامه نگاران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دیگر افراد و مشاغل مرتبط با تبدیل گفتار به نوشتار از سال‎ها پیش با آن مواجه بودند امکانی برای سهولت و سرعت تبدیل گفتار به متن بود. این تکنولوژی از سال‎ها پیش برای برخی زبان‎های زنده‎ی دنیا مهیا بود، ولی چند سالی است که این امکان توسط متخصصان داخلی برای فارسی زبانان نیز فراهم شده است.
عرضه‎ی نسخه‎ی جدید نرم‎افزار تبدیل گفتار فارسی به نوشتار

در این راستا، "هادی ویسی" مدیرعامل شرکت تولیدکننده این نرم‎افزار در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا (citna.ir) با تشریح نحوه‎ی عملکرد این نرم افزار، اظهار داشت: در نمایشگاه تلکام امسال از نسخه‎ی جدید این نرم افزار رونمایی کردیم که حدود 5 سال است در کاربرد واقعی به بازار عرضه شده و بیش از 4 هزار نسخه از آن به فروش رفته است.

وی ادامه داد: در نسخه‎ی جدید تغییرات بنیادی صورت گرفته و حدود 20 درصد خطای سیستم را کاهش دادیم. همچنین قابلیت متن خوان را به سیستم اضافه کردیم؛ یعنی متنی را که فرد می‎خواند و تبدیل به نوشته می‎شود را می‎توان با کمک یک دکمه Reply کرد که این موضوع به تنهایی می‎تواند یک نرم افزار مجزا باشد.

مدیرعامل شرکت عصر گویش پردازش، در ادامه خاطرنشان کرد: در نسخه‎ی جدید قابلیت تشخیص هویت افراد از روی صوت اضافه شده است؛ یعنی اگر فردی قبلا با صدای خود دستوری را به نرم افزار داده باشد و یا متنی را به کمک نرم افزار تایپ کرده باشد صدای شخص به بانک نرم افزار اضافه شده و در استفاده‎ی بعدی قابل تشخیص است. در این رابطه، جنسیت و لهجه‎های مختلف نیز در نظر گرفته شده و می‎توان به نرم افزار چندین صدا را آموزش داد.

وی در ادامه توضیح داد: قابلیت فرمان صوتی در نسخه‎ی جدید تقویت شده است؛ یعنی فرد می‎تواند خیلی از فرامین مانند حذف کردن کلمه‎ی قبل، اصلاح، تغییر فونت، رنگ و سایز نوشته، دستور پرینت و سایر موارد مورد نیاز را با صوت انجام دهد.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه زبان مانند یک موجود زنده است و هر لحظه ممکن است کلمه‎ی جدیدی تولید شود، ما این قابلیت را اضافه کردیم که علاوه بر 65 هزار کلمه‎ای که در بانک موجود است، کلمات جدید و حتی کلمات انگلیسی نیز به آن اضافه شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-11-30 19:09

دیدگاه‌ها

تصویر سید علی رضا
1.چه پشتیبانی های و تعهداتی این نرم افزار دارد. 2.آیا لهجه فارسی دری هم در این برنامه بدون مشکل اجرا میشود یا خیر؟ 3.قیمت نهایی این محصول چقدر هست؟ 4.آیا قطعات سخت افزاری پشتیبان هم نیاز هست؟
ارسال شده توسط سید علی رضا در 17 آذر 95 - 17:16
تصویر ندا
سلام دوستی که هی اظهار تاسف نمودند من هم برای شما متاسفم . محققین این شرکت ۱۰ سال کار کردند قبول اما مگه یک محقق غربی نمیاد ۲۰ یا ۳۰ سال تحقیق میکنه و دارویی کشف یا درست میکنه دیگه نمیگه قرصی ۱۰۰۰۰ دلار ان زحمتها سرمایه کارش نه اینکه بگه از روزی که به دنیا امدم مدرسه رفتم بعد دانشگاه رفتم بعد ۱۰ سال هم زن داشتم بچه دار شدم کلی خرج کردم یه مدتی هم تحقیق کردم تازه گروه ما ۱۰ نفر هم بودیم در مجموع قیمت کارمون خدا تومان کمی جهانی فکر کنید غربی ها مثل شما فکر میکردند موبایل الان قیمنش ملیاردی بود و در دنیا کمتر از ۱۰ نفر داشتند( ان دوستی که دایم متاسفه یاعلی باز جواب بنده را با تاسف بدهید)
ارسال شده توسط ندا در 23 شهريور 95 - 02:35
تصویر سید حسین لعل موسوی
لطفا بگین این نرم افزار رو چه جوری می تونیم خرید کنیم و قیمت اون چنده با تشکر
ارسال شده توسط سید حسین لعل موسوی در 22 خرداد 94 - 10:02
تصویر اسدپور
باسلام آیا نرم افزار بجای اینکه توسط اپراتورفیلدهائی از اطلاعات داخل پرونده را خوانده وتبدیل به متن گردد مثلا شماره پرونده نام پرونده آدرس وغیره که از نامه های مختلف داخل پرونده انتخاب میشود باتشکر اسدپور 
ارسال شده توسط اسدپور در 20 خرداد 94 - 09:47
تصویر معترض 2
اون دوستی که گفتن نرم افزار رو کپی رفتین لطف کنن اول بدونن برنامه نویسی چیه بعد بیان چرت و پرت بگن.تیم برنامه نویسی این نرم افزار زحمت کشیده این برنامه رو نوشته.
ارسال شده توسط معترض 2 در 11 خرداد 94 - 01:28
تصویر علی
کاربران محترم تا نوک دماغشون رو میبینن برای این نوع اظهار نظرهای دوزاری متاسفم بنظرم هیچی نمیشه به این اظهار نظرهای شما گفت جز اظهار تاسف
ارسال شده توسط علی در 20 بهمن 93 - 18:09
تصویر معترض
ای بابا این دیگه چه وضعشه آخه بعد از سال ها شما یه نرم افزار کج و کوله فارسی که اونم معلوم نیست از کجا کپی رفتین رو درست کردین بدون شرم و خجالت هم دارین اون رو به قیمت میلیونی!!! میفروشین؟ ببینین آمریکا این همه سرمایه گذاری میکنه تا از هر راحی شده بتونه کشور ما رو از بین ببره مثلا با تولید همین فیلم های مستهجن با سرمایه های میلیونی و در اختیار قرار دادن رایگان! اونا برای جون های کشورمون میخواد بهمون ضربه بزنه حالا ایرانی ها یه فیلم راشل کوری ساختن که دارم اونم میفروشن . من به عنوان یه جوان ایرانی مغز خر که نخوردم برم یه فیلم ایرانی رو (که البته یه فیلم نیستش یه کارتونه!) رو بخرم در حالی که این همه فیلم باکیفیت و خیلی جالب تر از فیلم های پولی! ایرانی هر جا بخوام پیدا میشه خلاصه یه وقت فکر نکنین ما چیزی حالیمون نمیشه و شما هر بلایی خواستین میتونین سرمون بیارین ولی خداییش واقعا دستتون درد نکنه واقعا...
ارسال شده توسط معترض در 06 دى 93 - 09:48
تصویر الهام
از کجا باید خرید؟قیمتش چقدره؟من دانشجو هستم و قصد تبدیل گفته های استادم به متن نوشتاری دار.
ارسال شده توسط الهام در 11 دى 48 - 04:03
تصویر وحيد
نرم افزار قدرتمند دراگون به سادگي قابل دانلود هستش با هذينه كم مشكلش پشتيباني نكردن از زبان فارسي هستش ، سياست مديرانش بازگشت سرمايه و سود دهي در دراز مدت هستش . مدير عامل شركت عصر گويش سياست شما چيه بازگشت سرمايه و سود دهي در يك هفته ؟ اين نرم افزار رو براي مردم ايران ننوشتيد براي مراكز بزرگ تايپ و تكسير نوشتيد كه يك روزه پول نرم افزار گرون قيمت شمارو در ميارن .
ارسال شده توسط وحيد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر فرهنگ
واقعا سر گردنه هست یا فروشگاه نرم افزار؟!!! بابا قیمت رو یه ذره بیارید پایین همه بتونند استفاده کنند؟ این آقا فکر می کنه ناشنوا ها این قدر پولدارند که می تونند نرم افزار دو میلیون و نهصد پنجاه هزار تومانی بخرند!!!!
ارسال شده توسط فرهنگ در 11 دى 48 - 04:03
تصویر shima
آقای هادی ویسی، نرم افزار Dragon NaturallySpeaking به این قیمتی که شما می گید نیست. آیا سر کیسه کردن کاربران فارسی زبان هدف شماست؟ موتور پردازشی اون رو هم از ... کپی برداری کردید و با اون به نون ونوایی رسیدید. شرم و حیا هم چیز خوبیه...
ارسال شده توسط shima در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ITBROOZ.
بسیار مفید و پر محتوا.. موفق باشید.. یا علی ----------------------------- admin gharibion ----------------------------- Itbrooz.ir
ارسال شده توسط ITBROOZ. در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
اگه امکان داره قیمت برا مترجمای ازاد کم درامد کمتر کنید اخه توانائی خریدش نداریم تشکر
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
از کجا میشود این نرم افزار را تهیه کرد ؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر جوادیان
دوستان من دلم برای این نرم افزار گفتار تایپ فارسی تنگ شده خیلی نیاز دارم واسه تمرین گفتارم که مشکل داره -برای خرید برین به آدرس:www.asr-gooyesh.com/fa/ قسمت محصولات ببینید یکشون 18 هزاره و قسمت فروشگاه قبل از خرید باید تکته های در این ادرس نوشتم توجه نمایید تا اشتباه نکنید ..موفق باشید امیدوااااارم بخواستون برسین
ارسال شده توسط جوادیان در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید