کد مطلب: 

4636

به بهانه‎ی حضور اولین باجه‎ی سیار بانکی در تلکام 2012؛ گفت‎وگوی سیتنا با رییس هیات مدیره شرکت نارین تک فرتاک

به بهانه‎ی حضور اولین باجه‎ی سیار بانکی در تلکام 2012؛ گفت‎وگوی سیتنا با رییس هیات مدیره شرکت نارین تک فرتاک

در دو دهه اخیر شاهد تغییر روند بانکداری در کشور و حرکت رو به رشد بانک ها به سمت بانکداری الکترونیک هستیم. برای استوارتر کردن گام ها در این عرصه و ظهور آن در صحنه رقابت نیاز به حضور شرکت های تولید کننده داخلی اساسی تر و پررنگ تر احساس می شود. اکنون در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تولید و به کار گیری ابزارهای بانکداری الکترونیک برای سهولت ارایه خدمات به مشتریان یکی از دغدغه های ذهنی بانک ها به شمار می رود. در حال حاضر شرکت های متعددی در این عرصه در ایران مشغول به فعالیت هستند.

 
به همین منظور و همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ایران تلکام و حضور باجه سیار بانکی شرکت نارین تک فرتاک، گفت‎وگوی خبرنگار سیتنا با مهندس "فرهاد رحیمی" رییس هیات مدیره این شرکت که یکی از شرکت های فعال در زمینه تجهیزات بانکداری الکترونیک در ادامه آمده است.
 
در ابتدا توضیحی در مورد پیشینه شرکت و فعالیت هایی که تا به حال انجام داده اید بفرمایید؟
 
در ابتدا شرکت ما با عنوان شرکت پردازش اطلاعات رادیان در بخش مکانیک  فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به حجم بالای سفارشات این بخش در سال 1389 به نارین تک فرتاک تبدیل شد. این شرکت با حضور متخصصان داخلی و بکارگیری جدیدترین ابزارهای تولید روز دنیا قابلیت طراحی، تولید و پیاده سازی تجهیزات مختلف در حوزه مکانیک و الکترونیک مطابق با استانداردهای فنی و امنیتی  را دارد.
 
با توجه به نیازی که کشور به تولیدات داخلی در زمینه بانکداری الکترونیک دارد شرکت شما در این راستا چه خدماتی ارایه داده است؟
 
در بحث اتوماسیون بانکی در کشور، شرکت ما موفق به ساخت و راه اندازی اولین سیستم خودپرداز ویژه معلولین شد. این محصول در سال 1388 رونمایی شد که بارزترین تفاوت با محصولات مشابه بحث امنینت و طراحی متفاوت آن بود. یکی از دغدغه های روزانه سیستم بانکی کشور در حوزه پرداخت الکترونیک ارائه سرویس خودپرداز خارج از شعبه می باشد  با توجه به اینکه احداث شعبه در مکان هایی مانند بخش ها و روستا ها شهرستان های کوچک دانشگاه ها و نمایشگاه ها و مکان هایی که امکان تاسیس شعبه برای بانک وجود ندارد  و یا مناطقی که کشش بالایی ندارند شرکت با طراحی کانکس 724 این نیاز بانک ها را برطرف کرده است . این محصول با نام تجاری ۷۲۴ نارین اولین خودروی تجهیز شده با کاربری خارج از شعبه است که دارای ویژگی های منحصر به فرد امنیتی، ارگونومی و فضاسازی مناسب است به طوریکه کلیه عملیات بانکی از جمله افتتاح حساب دریافت و پرداخت ثبت نام حج و ... در این شعبه ها قابل اجراست .
یکی دیگر از ویژگی های که بانک ها از این محصول می توانند استفاده کنند VIP است . بکارگیری LED در این کانکس بحث تبلیغات برای بانک ها را به دنبال دارد و مهمترین ویژگی فنی این محصول می توان از کیفیت و طراحی تجهیزات خارجی کانکس که بدنه از ورق گالوانیزه فولادی به ضخامت 2 میلیمتر است. اتاق تجهیزات مجهز به پله سیار که در زیر اتاق تعبیه شده به صورت کشویی استفاده می‎شود. پله از ورق گالوانیزه فولادی به صورت تاشو به داخل پله اصلی است ، که فقط یک پله به خارج از خودرو باز شده است. دو درب کرکره ای با موتور برقی توبلار برای قسمت مشتری تعبیه شده است. در تجهیزات داخلی کانکس برای بالا بردن کیفیت، کف پوشی از جنس PVC  در نظر گرفته شده و دیوارپوشها از جنس PVC که غیر قابل اشتعال است می‎باشد. کل اتاقک تجهیزات به وسیله عایق پلی اتیلن عایق بندی شده است.
 
  
 
برای امکان ارتباطات مخابراتی قابلیت نصب آنتن اتوماتیک و ثابت بر روی سقف وجود دارد و محل مناسب برای نصب آنتن وایمکس در نظر گرفته شده و حتی امکان راه اندازی Dail up  نیز وجود دارد برای بحث تبلیغات یک عدد تابلوی LED روان با رزولیشن 160*48 پیکسل در قسمت پشت. دو عدد تابلوی LED روان با رزولیشن 64*32 پیکسل در بالای هر یک از دربهای ورودی مشتری و امکان نصب لوگوی بانک و تبلیغات بر روی بدنه و بادگیر روی کابین راننده تعبیه شده است این محصول گواهی نامه ثبت طرح صنعتی را دریافت کرده و کلیه استاندارد های موجود در طراحی کانکس در نظر گرفته شده در مورد کیفیت درب ورودی کانکس جهت supervisor یا تکنسین می توان به طراحی درب ورودی که مشابه درب گاوصندوق با لولا مخفی غیر قابل سرقت اشاره کرد قفل درب اتاق تجهیزات از نوع قفل ضد¬سرقت با 14¬ زبانه از 3 جهت است که دارای کلید کامپیوتری می باشد.
محل قرار گیری مشتری یکی دیگر از ویژگی های این محصول است که با نصب یک عدد دیوایدر (محل قبوض باطله) امکان تسلط مشتریان کنار دست را امکان پذیر نمی کند. شیشه های قسمت مشتری از جنس پلی کربنات نشکن ، رنگی و مقاوم در برابر نور خورشید  است.
 
سیستم اطفاء حریق مهمترین ویژگی این محصول است . جاسازی و فضای مفید داخلی کانکس دستگاه UPS – باطری خانه – تابلوی خروجی UPS – پچ پنل دیزل ژنراتور در زیر رک محل مناسب با عایق بندی صوتی و حرارتی تعبیه گردیده است. وجود پنل خنک کننده در کنار رک بر روی دیواره به سمت دستگاه خودپرداز. 
 
چه تعداد از محصول شما در سراسر ایران توزیع شده است؟
 
حدود 100 دستگاه از این محصول جدید در مراکز استان ها توزیع شده است.
 
در خصوص برنامه های آینده و تولیدات آتی شرکت توضیح دهید.
 
محصولات بعدی ما که در حال ساخت و نمونه سازی شده هستند شامل ATM  های لابی است که نمونه‎ی ساخته‎ی شده‎ی آن در اختیار بانک ها قرارگرفته است. در واقع یک فضای تبلیغاتی برای ATM که متشکل از مکان های  مسقف است، می‎باشد. طراحی ان به صورتی است که مشتریانی که در صف انتظار هستند با تماشای LED تبلیغاتی و اطلاع رسانی از لحاظ بصری ساپورت شده و انتظار را احساس نمی کنند.
محصول دیگر که طراحی آن انجام شده و برای اولین بار در ایران اتفاق می افتد، رک های HP است که در واقع یک دیتا سنتر می‎باشد و تا کنون از محصولات وارداتی محسوب می شده است که طراحی و نمونه سازی آن انجام شده و در آینده ای خیلی نزدیک از آن رو نمایی خواهد شد.
پروژه‎ی دیگری که در رابطه با بانکداری الکترونیک برای اولین بار در ایران توسط شرکت ما طراحی و اجرا شده است، نرم افزاری به نام کنترل مونیتورینگ است که در واقع به دلیل افزایش استفاده روزافزون از ATM ها و موارد امنیتی شعب بانک ها، شرکت را به فکر طراحی این نرم افزارانداخت. به دلیل اینکه بانک ها شاید نتوانند نیروی انسانی را در محل جهت کنترل و سرکشی از وضعیت کانکس ها و کیوسک ها را به کار بگیرند، هم از نظر هزینه و هم از نظر تعدد افراد، سیستم کنترل مونیتورینگ در کنترل خاموش یا روشن بودن تجهیزات، وضعیت درجه حرارت، کنترل برق شهری، وضعیت UPS و حتی کنترل ورود و خروج اپراتورها و کنترل Device های داخل شعبه قابل کنترل هستند.
 
  
 
با توجه به فعالیت شرکت شما، در حوزه ی کارآفرینی جه کمکی به کشور شده است؟
 
درحال حاضر 80 درصد از کل تولیدات داخلی را شرکت ما به عهده دارد. پروژه هایی که ما در حال انجام و اجرای آن هستیم مانند کنترل مونیتورینگ و ابزار های سلف سرویس به تولیدات داخلی کمک شایانی کرده است چون هم از طراحان ایرانی و هم کارشناسان و نیروی کار ایرانی در دو کارخانه ای که در حال تولید و فعالیت هستند استفاده می شود. ما به بحث تجارت خود فکر نمی کنیم و با توجه به وضعیت بی کاری کشور امیدواریم پروژه های ما بتواند با به کارگیری کارشناسان و متخصصان داخلی بخش کوچکی از این معضل را جبران کند.  انتظاری که ما از دولت داریم این است که در این زمینه از نظر مالی برای احداث کارخانه ها ما را حمایت کنند.
انتهای پیام
http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-11-14 09:21

افزودن دیدگاه جدید