کد مطلب: 

4252

جنگ رسانه‌ای غرب علیه وزارت اطلاعات

در پی راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های غربی اقدام به تبلیغات سوء علیه این اقدام وزارت اطلاعات کرده‌اند که نشان از مثبت بودن راه اندازی پایگاه وزارت اطلاعات بوده است.

به گزارش سیتنا به نقل از مشرق، در پی راه‌اندازی از وبسایت آزمایشی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بعد از سال‌ها، رسانه‌های غربی این اقدام دیر هنگام اما مثبت و مفید وزارت اطلاعات را به گونه ای دیگر تفسیر کردند.

 

فارغ از اینکه این اقدام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دیر هنگام بوده است و می بایست خیلی زودتر از زمان حال راه‌اندازی می‌شد و و فارغ از محتوا و قوت و ضعف پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، هجمه رسانه ای علیه این اقدام نشان از اقدام موثر وزارت اطلاعات ایران در فضای سایبر دارد.

 

به عنوان مثال روزنامه واشنگتن پست در تیتر خود آورده است: راه اندازی وب سایت وزارت اطلاعات ایران تلاشی در جهت نرم کردن چهره وزارت اطلاعات و ارتباط با مردم!

تیتر روزنامه واشنگتن پست

اینکه پایگاه وزارت اطلاعات گامی دیگر در جهت ارتباط با مردم است، نیاز به توضیح خاصی ندارد لیکن این موضوع که وزارت اطلاعات با راه‌اندازی این پایگاه به دنبال نرم کردن چهره خود میان مردم است، ادعایی عبث و بی مبنا است؛ اصولا اکثر سرویس‌های اطلاعاتی در کشورهای مختلف از سال‌ها قبل اقدام به راه اندازی وبسایت جهت معرفی، آموزش و ارتباط با مردم کرده‌اند و حتی جنبه‌های آموزشی در این وبسایت‌ها بیش از جنبه‌های دیگر برای مخاطب قابل توجه است.

به عنوان مثال وبسایت سرویس اطلاعاتی آمریکا "سیا" نه تنها در جنبه اطلاع رسانی و ارتباطات به صورت گسترده عمل می‌کند بلکه در نگاه آموزشی برای سنین مختلف کودکان برنامه آموزشی و بازی‌های مربوط به مسائل امنیتی ایجاد کرده است تا کودکان از همان ابتدا اعتمادشان به سرویس امنیتی جلب شود.

نمایی از پایگاه جاسوسی ایالات متحده

 

صفحه مربوط به آموزش و بازی کودکان در پایگاه جاسوسی ایالات متحده

 

تصاویر زیر نمونه‌ای از وبسایت سرویس‌های اطلاعاتی در جهان است؛

نمایی از سرویس جاسوسی انگلیس (MI6)

نمایی از سرویس جاسوسی استرالیا

نمایی از سرویس جاسوسی فرانسه

نمایی از سرویس اطلاعاتی پاکستان (ISI)

به نظر می‌رسد وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اگرچه دیر به فکر راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی خود افتاده است لکن این اقدام در راستای ارتباط و آموزش بهتر وزارت اطلاعات با مردم، گامی مؤثر تلقی می‌شود و مدیران این وبسایت نیز می‌بایست هم از نظر محتوا و هم از نظر تقسیم بندی جهت آموزش سنین مختلف در جذاب‌تر شدن این پایگاه تلاش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-08 15:59

افزودن دیدگاه جدید