کد مطلب: 

4248

شرکت ارتباطات زیرساخت ادعا کرد: کاهش قیمت تمام شده‎‎ی مکالمه‎ی صادره‎ی VOIP

شرکت ارتباطات زیرساخت ادعا کرد: کاهش قیمت تمام شده‎‎ی مکالمه‎ی صادره‎ی VOIP

به دنبال پیشنهاد شرکت ارتباطات زیرساخت و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه انتقال ارتباطات صادره VoI P (انتقال صوت بر روی اینترنت) از طریق این شرکت به صورت پلکانی محاسبه می شود تا قیمت تمام شده برای یک دقیقه ارتباط صادره VoIP کاهش یابد.

به گزارش سیتنا، مهندس«وحید سلمان» مدیرکل دفتر بررسی‎های اقتصادی شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت بنا به درخواست شرکت‎های فعال در عرصه ارتباطات صادره VoIP این تغییرات را در تعرفه ترانزیت VoIP اعمال می‎کند که پس از اخذ مجوز از مراجع ذیربط نسبت به ابلاغ این مصوبه  اقدام خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص شیوه جدید اخذ این تعرفه توضیح داد: دریافت تعرفه در شش سطح ترافیک  تعریف شده که در هر سطح، ترافیک به میزان دو برابر افزایش و تعرفه زیرساخت برابر  15 درصد کاهش می‎یابد.

مهندس سلمان  در ادامه تصریح کرد: مازاد ترافیک هر سطح با سطح بعدی سنجیده می شود. به عنوان نمونه  اگر یک شرکت 700 هزار دقیقه در ماه ترافیک صادره  VoIP داشته باشد 300 هزار دقیقه در ماه با دقیقه‎ای 100 ریال، مازاد 300 هزار الی 600 هزار دقیقه با دقیقه‎ای 80 ریال و مازاد 600 هزار الی 700 هزار دقیقه با هر دقیقه 64 ریال محاسبه می‎شود.

 

مدیرکل دفتر بررسی‎های اقتصادی  شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: موضوع دیگری که برای حمایت از منافع فعالان عرصه ترافیک صادره VoIP بین الملل در این مصوبه جدید مورد توجه قرار گرفته حذف سقف 70 درصدی تعرفه‎های VoIP در مقایسه با قیمت مکالمات از طریق دو صفر است به نحوی که از این تاریخ به بعد، تعرفه دریافتی از مشترکین برای هر دقیقه ارتباط صادره بین الملل این شرکت‎ها می‎تواند بر اساس تعرفه‎های جدید مکالمات از طریق دو صفر شبکه زیرساخت  محاسبه و دریافت شود.

وی در ادامه توضیح داد: شرکت‎هایی که به این میزان ترافیک ندارند برای بهرمندی از این تخفیف ها می توانند با یکدیگر کنسرسیوم تشکیل دهند تا از تخفیف های سطوح مختلف ترافیک منتفی شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-07 20:06

افزودن دیدگاه جدید