کد مطلب: 

391

گوگل سیزده سالگی‌اش را جشن گرفت

گوگل سیزده سالگی‌اش را جشن گرفت

امروز موتور جستجوی گوگل سیزدهمین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت این سایت لوگوی خود را تغییر داده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از برنا، بر اساس گزارش سرچ انجین واچ، در طول 13 سالی که از عمر این موتور جستجو می‌گذرد، مسوولان آن چندین بار تاریخ تولد آن را تغییر داده است. در ابتدا در چهارم سپتامبر سال 1998 خبر راه‌اندازی گوگل منتشر شد و 3 روز پس از آن در 7 سپتامبر به صورت رسمی گوگل افتتاح و در تاریخ پانزدهم سپتامبر سایت Google.com، ثبت شد. اما مقامات گوگل روز 27 سپتامبر را به عنوان روز تاسیس و تولد این موتور جستجوی اینترنتی اعلام کردند.

13 سال پیش، لری پیج و سرگئی برین 2 دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند پروژه‌ای را انجام دهند که در آن به کمک یک موتور جستجوگر، لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی و بر اساس آن اهمیت آن‌ها را تعیین می‌کرد. آن‌ها نام این پروژه را BackRub گذاشتند و آن را با هزینه‌ای معادل 100 هزار دلار آغاز کردند.

موتور جستجوی آنها در ابتدا با آدرس google.stanford.edu راه‌اندازی شده بود و در سپتامبر سال 1998 دامنه www.google.com ثبت شد.

نام بزرگترین موتور جستجوی جهان، از کلمه گوگول به معنی عدد 1 به همراه 100 صفر، توسط موسسان آن انتخاب شد. اکنون موتور جستجوی قدرتمند گوگل به همراه مجموعه‌ای از سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، مجموعه‌ای را تشکیل داده که در بیشتر کشورهای جهان به عنوان سایت پربازدید آنها مطرح است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-27 13:37

افزودن دیدگاه جدید