کد مطلب: 

3893

گزارش اختصاصی سیتنا از امکانات نسل جدید تلویزیون های هوشمند سامسونگ

نسل جدید تلویزیون های هوشمند سامسونگ با امکاناتی شگفت انگیز گویی انسان را به آینده نزدیک تر می کند. از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های این تلویزیون های هوشمند، تعامل هوشمند این تلویزیون با کاربر می باشد که به راستی تحولی منحصربه فرد و شگرف در صنعت تولید تلویزیون های هوشمند در نسل جدید خود به حساب می آیند.
گزارش اختصاصی سیتنا از امکانات نسل جدید تلویزیون های هوشمند سامسونگ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات "سیتنا"، تعامل هوشمند کاربر با تلویزیون این امکان را برای کاربر فراهم می نماید تا با صدا، حرکت دست و صورت خود فرامین لازم را به تلویزیون انتقال داده و تلویزیون نیز تمام فرامین را به درستی اجرا نماید.

نکته ی قابل توجه در این تلویزیون ها، کمرنگ شدن کارایی دستگاه کنترل از راه دور می باشد. با این فناوری جدید تمام دستوراتی که توسط دستگاه کنترل از راه دور میسر بود اکنون با صدا، حرکت دست و چهره ی افراد امکان پذیر می باشد.

برنامه های جالب و کاربردی تلویزیون های هوشمند سامسونگ بسیار متنوع است. این برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که تمامی گروه های سنی را مد نظر قرار داده است.

این تلویزیون ها به همراه دو کنترل از راه دور و چهار عینک برای تماشای فیلم های سه بعدی به خریداران عرضه می شود. عینک های سامسونگ که با باتری کار می کنند، با بازشدن دسته های عینک و فشاردادن دکمه ی تعبیه شده بین شیشه های عینک روشن شده و شما را برای ورود به دنیای سه بعدی تصاویر مجهز می کنند.

برای خاموش کردن عینک و نگهداری بهینه از باتری قابل  تعویض موجود در عینک ها، بعد از اتمام کار تنها با بستن دسته های عینک می توانید به راحتی آن را خاموش کرده و در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون های هوشمند سامسونگ

 

دستگاه کنترل از راه دور در تلویزیون های هوشمند سامسونگ، همچون کنترل های مرسوم قدیمی در بازار تمامی امکانات مورد نیاز شما را در خود جای داده است. اضافه بر آن، دکمه ی 6 ضلعی رنگارنگ تعبیه شده در این دستگاه های کنترل، شما را

به بخش برنامه های هوشمند تلویزیون هدایت می کند.

دستگاه های کنترل هوشمند دیگری که دو رنگ مشکی و نقره ای در آن بکار رفته، نمایی متفاوت نسبت به دستگاه های کنترل مرسوم و رایج در بازار دارا می باشد. این دستگاه ها علاوه بر دکمه ی هوشمند و تغییر کانال و صدا، شامل دکمه ی مایکروفن می باشد که با فشردن دکمه و گرفتن این کنترل به سمت دهان خود می توانید به تلویزیون دستور دهید و مثلا به راحتی با گفتن TV POWER OFF تلویزیون خود را خاموش نمایید و یا حتی می توانید با گفتن نام یکی از کانال ها به راحتی کانال تلویزیون خود را تغییر دهید و یا دستورات دیگر را با گفتن کلمات به تلویزیون خود منتقل نمایید.

لازم به ذکر است بعد از کلیک بر روی دکمه ی میکروفن در صفحه ی نمایشگر پیغام هایی به زبان لاتین روی صفحه به نمایش درخواهند آمد که در انجام دستور صوتی، راهنمایی های لازم را به شما خواهد نمود.

نکته ی دیگری که قابل توجه می باشد وجود دکمه ای در سمت راست میکروفن می باشد که با فشردن آن می توانید صفحه ی نمایشگر اعداد را بر روی صفحه نمایش تلویزیون خود ببینید و از آن استفاده نمایید.

در بخش مشکی رنگ بالای کنترل که صفحه ای خالی دیده می شود، این امکان به شما داده می شود تا از آن فضا به عنوان ماوس استفاده نمایید و با لمس انگشت خود بر روی چهار دایره ی رنگی بالای کنترل می توانید ماوس خود را به طرفین حرکت دهید.

 

لازم به ذکر است، قابلیت استفاده از میکروفن این تلویزیون ها در حال حاضر به زبان انگلیسی می باشد و کاربر باید دستورات مورد نظر خود را با لهجه ای قابل قبول تلفظ کند تا تلویزیون بتواند آن دستور را اجرا نماید.

ماوس ها و کیبوردهای بی سیم سازگار با تلویزیون های هوشمند

نکته ی قابل توجه این است که تلویزیون های هوشمند سامسونگ در خارج از ایران به همراه کیبورد مخصوص خود سامسونگ ارائه می شود و این در حالی است که در ایران کیبورد به همراه دیگر لوازم جانبی این تلویزیون ها ارائه نمی شود و کاربر با استفاده از کیبورد نمایشی بر صفحه  تلویزیون و به کمک کنترل هوشمند می تواند مطالب مورد نظر خود را تایپ نماید.

بخش راهنمای تلویزیون های سام سرویس، در پاسخ تلفنی به سوال خبرنگار سیتنا که چرا این کیبورد ها به همراه دیگر لوازم جانبی به خریداران ایرانی ارائه نمی شود، اظهار داشت: از یک سو به دلیل قیمت بالای این کیبوردها تصور استقبال بالا از سوی کاربران ایرانی نمی شده است و از سوی دیگر بحث هزینه های بالای پشتیبانی عاملی بود تا سامسونگ واردات این کیبوردها را در دستور کار خود قرار ندهد.

 

راهنمای تلویزیون های سام سرویس اضافه کرد: در حال حاضر ماوس ها و کیبوردهای بی سیم مختلفی در بازار وجود دارند که با این تلویزیون ها به خصوص تلویزیون های سری 7 و 8 سازگارند و امکان استفاده از آن ها برای کاربران تلویزیون های هوشمند سامسونگ وجود دارد.

نصاب های مجرب تلویزیون های هوشمند سامسونگ

تلویزیون های هوشمند سامسونگ بعد از خریداری توسط مشتریان، توسط شرکت سامسونگ به آدرس خریداران ارسال می شود. افرادی که توسط شرکت برای نصب و آموزش عملکرد تلویزیون ها به محل سکونت خریداران می روند، افرادی بسیار مجرب و آگاه به تمامی امکانات و نحوه ی استفاده از این تلویزیون ها می باشند. این افراد با رویی گشاده و بدون هیچ چشم داشتی تمامی اطلاعات مورد نیاز خریدار را در اختیار وی قرار می دهند و با آرامش و متانت تمام به همه ی پرسش های خریداران پاسخ می دهند.

اتصال سریع تلویزیون های هوشمند به سیستم اینترنت بی سیم

به گزارش سیتنا، نکته ی بسیار جالب این تلویزیون ها اتصال سریع به اینترنت بی سیم موجود در محل سکونت و یا کار شما می باشد. هر کاربر به راحتی می تواند با ورود به بخش انتخاب شبکه ی اینترنتی در تلویزیون ، شبکه ی اینترنتی مورد نظر را انتخاب کرده و پس از وارد کردن کلمه ی عبور به اینترنت متصل شود.

تعامل هوشمند بین دست کاربر با تلویزیون های هوشمند

یکی از تجربه های شگفت انگیز تلویزیون های هوشمند سامسونگ امکان برقراری ارتباط کاربر با تلویزیون از طریق حرکت دست می باشد. از آنجایی که این تلویزیون ها داری دوربینی کوچک حساس و کوچکی است، کاربر با قرار گرفتن در زوایه ی دوربین به راحتی با چند حرکت دست می تواند از راه دور و بدون نیاز به کنترل از راه دور با تلویزیون ارتباط برقرار کرده و دستورات لازم را اعمال نماید.

به روز رسانی خودکار برنامه های کاربردی تلویزیون

یکی دیگر از شگفتی های این تلویزیون ها، به روز رسانی خودکار برنامه های کاربردی می باشد. در صورتی که مدتی از سیستم هوشمند تلویزیون خود استفاده نکرده باشید بعد از روشن کردن تلویزیون و ورود به بخش برنامه های کاربردی، در صورت اتصال به شبکه ی اینترنت، تلویزیون پیش از استفاده از برنامه ها با نمایش هشدار از شما می خواهد تا اجازه دهید برنامه ها به روز رسانی شوند.

بعد از تاییدیه ی شما تلویزیون به صورت خودکار شروع به به روز رسانی برنامه ها کرده و در صورت نیاز نیز به صورت خودکار به دانلود برنامه های تکمیلی می پردازد. در این بین شما می توانید به راحتی از بخش هوشمند خارج شده و به تماشای کانال مورد نظر خود ادامه داده و یا برنامه های رادیویی خود را دنبال کنید تا کار به روز رسانی پایان پذیرد و شما بتوانید از برنامه های کاربردی استفاده نمایید.

بخش برنامه های کاربردی در تلویزیون‎های هوشمند

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، بعد از نصب این تلویزیون ها اطلاعات کاملی از نصاب شرکت دریافت می کنید و حال می توانید سفر خود را به دنیای تلویزیون های هوشمند سامسونگ آغاز کنید.

اولین و جالب‎ترین نکته ای که با روشن کردن این تلویزیون ها متوجه آن خواهید شد، وجود 18 کانال دیجیتال تصویری و 15 کانال رادیویی موجود در این تلویزیون ها ست.

در کانال های دیجیتال تصویری علاوه بر چهار شبکه ی اصلی، شبکه خبر و شبکه ی استانی، شبکه هایی همچون آی فیلم، شما، العالم، پرس تی وی، بازار، ورزش، پویا، نمایش، آموزش، مستند، جام جم یک و قرآن قابل دسترسی است.

 
 

برنامه هایی همچون فرودگاه مهرآباد، همشهری آنلاین، حافظ، خلیج فارس، سامسونگ اپلیکیشن، خانواده، کودکان، شبکه های اجتماعی تلویزیون، مرورگر وب، برنامه ی سلامت، راهنما، بازی هایی همچون همرنگ و متریس و سایرین از مهمترین برنامه های کاربردی تلویزیون های هوشمند سامسونگ است که بعد از کلیک کردن بر روی دکمه ی هوشمند کنترل های از راه دور بر روی صفحه ی تلویزیون به نمایش درمی آیند.

  

نکته ی قابل توجه در این تلویزیون ها، امکان تماشای کانال مورد نظرتان همزمان با رویت برنامه های کاربردی تلویزیون است. شما به عنوان یک کاربر برای تغییر کانال تلویزیون خود حتی نیاز به خروج از بخش برنامه های کاربردی ندارید و به راحتی می توانید بدون خروج از صفحه ی اصلی کانال تلویزیون خود را تغییر دهید.

امکان یکپارچه سازی اکانت سامسونگ مشتریان با اکانت تلویزیون هوشمند

به گزارش سیتنا، خریداران تلویزیون های هوشمند به راحتی می توانند در صورت دارا بودن اکانت سامسونگ و اکانت جدید تلویزیون هوشمند خود از طریق برنامه ی موجود در تلویزیون به راحتی اکانت خود را یکی کرده و بعد از یکپارچه سازی از مزایای آن استفاده نمایند.

این برنامه امکان شناسایی کاربر بر اساس تصویر صورت وی را دارا می باشد و می تواند با شناسایی صورت کاربر در بخش Face recognition mode  امکان ورود وی به برنامه ها را دهد که در این حالت دیگر حتی نیازی به وارد کردن نام کاربری و کلمه ی عبور نیست.

دانلود برنامه های مختلف و نیم نگاهی به ظرفیت حافظه ی تلویزیون

دانلود برنامه های مورد نظر کاربران در صورت دارا بودن اینترنت پرسرعت بسیار کار ساده و راحتی خواهد بود. با جستجوی برنامه ی مورد نظر و کلیک بر روی کلمه ی دانلود به راحتی می توانید برنامه ی مورد نظر را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

یکی از قابلیت های جالب این تلویزیون ها در هنگام دانلود برنامه های مورد نظر، ارائه ی اطلاعات در مورد ظرفیت استفاده از حاقظه ی تلویزیون و ظرفیت باقیمانده ی آن به کاربر می باشد.
طبق بررسی های خبرنگار سیتنا، ظرفیت کلی حافظه ی تلویزیون های هوشمند سامسونگ در هنگام خرید 765 مگابایت می باشد که تقریبا 409 مگابایت آن توسط شرکت سامسونگ استفاده شده است. این ظرفیت استفاده شده در واقع شامل برنامه های تلویزیون و برنامه های کاربردی ارائه شده توسط این شرکت می باشد. کاربران می توانند به دلخواه خود تعدادی از این برنامه ها را حذف کرده و ظرفیت باقیمانده ی حافظه ی تلویزیون خود را افزایش دهند.

برنامه ی کاربردی خلیج فارس

به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، یکی از بهترین برنامه های کاربردی تلویزیون های هوشمند سامسونگ، برنامه ی خلیج فارس می باشد. این برنامه جزو برنامه هایی به شمار می رود که کمتر کاربری به فکر حذف آن از حافظه ی تلویزیون خود خواهد افتاد.

  

این برنامه که شامل اطلاعات اثبات کننده ی تاریخی به همراه مدارک و اسناد موجود آن ها در مورد نام خلیج فارس می باشد، برنامه ای بسیار جالب و ارزشمند به شمار می آید. گفتنی است این اطلاعات از 400 سال قبل از میلاد تا کنون جمع آوری شده است.

برنامه ی کاربردی حافظ

برنامه ی حافظ موجود در تلویزیون های هوشمند سامسونگ با طراحی بسیار زیبا و جذاب خود نه تنها علاقه مندان به شعر و

شاعری به خصوص اشعار خواجه حافظ شیرازی را به خود جلب کرده بلکه نظر مخاطبان دیگر را نیز به خود جلب خواهد کرد.

این برنامه دیوان حافظ را به طور کامل در اختیار مشتریان ایرانی خود قرارمی دهد. علاوه بر دیوان حافظ، فال حافظ، جستجو در اشعار، مشاعره، درباره حافظ و اطلاعات برنامه نیز می تواند ساعات خوشی را برای کاربران فراهم نماید.

در بخش فال حافظ، کاربران می توانند در هر موقع از روز فال خود را بگیرند. کاربرانی که با حافظ آشناهستند و روال گرفتن فال حافظ را می دانند به طور حتم این برنامه حال و هوایی مطلوب و لذت بخش را برایشان فراهم خواهد کرد و پس از آن فالشان آشکار می شود.

برنامه ی کاربردی فرودگاه مهرآباد

به گزارش سیتنا، در برنامه ی فرودگاه مهرآباد می توانید اطلاعاتی همچون اطلاعات مسافر، شرکت های هواپیمایی، پروازهای ورودی و خروجی مسافران، پروازهای ورودی و خروجی حجاج، نقشه ی متروی تهران و تلفن های اضطراری را دریافت نمایید. گفتنی است با وجود این برنامه دیگر نیازی به تماس با فرودگاه ندارید.

  

 

گزارش از "مونا ارشادی فر" - پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات "سیتنا"

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-09 21:43

دیدگاه‌ها

تصویر امیرحسین
من برنامه های مثنوی معنوی، دیوان حافظ و شاهنامه فردوسی رو دانلود کردم اما وقتی وارد اشعار میشم هیچ شعری رو نمیاری و مینویسه یافت نشد لطفا راهنمایی کنید
ارسال شده توسط امیرحسین در 13 خرداد 97 - 12:26
تصویر ناشناس
وب گردی بااین تلویزیون ها خیلی سخت است مثل تردد ماشین چمن زنی در اتوبان تهران قم است .فقط یک کلام لب تاب
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
ممکن هست بگید که از چه کیبردهای دیگری میشه استفاده کرد بجای اونی که خود سام سنگ ارائه کرده ؟ اگه برند و مدل معرفی کنید منو میشم :)
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مهرنوش خانوم
گزارش را خواندم بسیار عالی بود.. اما جدی بسیار هوس کردیم که خدا به ما پولی عطا کند تا از این تلویزون ها بخریم و از صبح تا شب بهش بگیم خفه شو و او خفه بشود...
ارسال شده توسط مهرنوش خانوم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر محسن
سلام من آخرین مدل سری 6 رو دارم.خوبه ولی انتظارات بیشتری داشتم
ارسال شده توسط محسن در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید