کد مطلب: 

3423

علی جهانی: ترویج و توسعه تولید ملی به نقش آفرینی حرفه ای روابط عمومی وابسته است

 علی جهانی: ترویج و توسعه تولید ملی به نقش آفرینی حرفه ای روابط عمومی وابسته است

مدیر روابط‌عمومی بانک پارسیان معتقد است: روابط‌عمومی‌های بخش صنعت، در ارتقای تولید ملی نقش بسزایی ایفا می کنند.

به گزارش سیتنا، علی جهانی که به مناسبت برگزاری کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی سخن می‌گفت، مدیریت روابط عمومی را مجموعه ای از فعالیت های مدیریتی دانست که موجب استمرار حسن رابطه با کارکنان و مدیران، دولت، رقبا، سهامداران، نخبگان، رسانه های گروهی و سایر افرادی که به نوعی با سازمان همکاری دارند می شود.

این مدرس روابط‌عمومی افزود: روابط عمومی نهادی تلاشگر  برای بقای سازمان و تفسیر و تعبیر و معنا دادن به حیات سازمان در جامعه به عنوان یک عنصر زنده ارگانیک و پویا تلقی می شود.

جهانی با تأکید بر اینکه روابط‌عمومی‌های بخش صنعت و تجارت باید ارتباط مطلوبی با مردم برقرار کردهو نیاز آن ها را مطابق با شرایط بومی هر منطقه شناسایی نمایندافزود: آن‌ها باید در مورد استفاده از کالاهای داخلی با ابزار اطلاع رسانی فرهنگ‌سازی کرده و به سلایق افکار عمومی احترام گذاشته و جهت دهند.

او یادآور شد: با این نگاه خواهیم دید دو اتفاق مبارک رخ می دهد؛ اول اینکه نیاز مصرف کننده به خوبی شناسایی می شود و در مرحله دوم روابط‌عمومی‌های بخش صنعت، در ارتقای تولید ملی نقش بسزایی ایفا می کند. ترویج و توسعه تولیدملی به نقش آفرینی حرفه ای روابط عمومی وابسته است. یک مجموعه تولیدی و صنعتی موفق تمام اطلاعات مورد نیاز بازار خود را از طریق روابط‌عمومی کسب می‌کند و مقبولیت ملی بودن یک تولید رابطه مستقیم با فعالیت‌های روابط‌عمومی آن مجموعه تولیدی دارد.

 

وی ادامه داد: روابط‌عمومی است که با شناخت درست جامعه کمک می‌کند تا استراتژی‌های طراحی شده به شکل پسندیده و مقبولی برای نفوذ بیشتر در جامعه پیاده شود. روابط عمومی ها باید توانایی کسب، تولید و پردازش اطلاعات موثق را برای سازمان خود که هر روز در معرض رقابتهای خارجی و کاذب قرار دارند، داشته باشند و بدیهی است که این مهم نیاز به توانمند سازی هرچه بیشتر نهاد روابط عمومی به عنوان یک بخش تخصصی است.

جهانی که از پیشکسوتان روابط‌عمومی است در مورد جایگاه روابط‌عمومی در واحدهای صنعتی گفت: اگر چه روابط عمومی قدمت دیرینه دارد اما جالب اینکه روابط عمومی ساختارمند پدیده‌ای مربوط به دوران صنعتی و به خصوص مربوط به قرن بیستم است. شروع صنعتی شدن در نیمه دوم قرن هجدهم، عصر روشنگری و انقلاب فرانسه1789، شکل گیری دولت- ملت ها در قرن نوزدهم و بالاخره زایش مدیریت علمی در اوایل قرن بیستم، پیش نیاز شکل­گیری "روابط عمومی" را مهیا ساخت.

او افزود: در مسیر این تحول و رشد، جامعه اطلاعاتی که در عصر فرا صنعتی به وجود آمد جامعه‌ای وابسته به خدمات اطلاعاتی رسانه‌های همگانی شد و با آهنگی سریع‌تر از دیگر جوامع و با سلطه بیشتر بر اندوخته‌های علمی و تجربی پیش رفت. در چنین جامعه‌ای، ارتباطات عامل واقعی انتقال برای ایجاد تحول در افراد به ‌منظور دستیابی هرچه بیشتر به اطلاعات است و ارزش‌های اطلاعاتی عامل تعیین‌کننده در توسعه جامعه محسوب می شود.

 

جهانی با تأکید بر اینکه روابط عمومی ها باید از ابتدای شکل گیری یک صنعت گام به گام همراه شکل گیری و تحقق اهداف آن باشند و فرصتها و تهدیدها را شناسایی کنند، ادامه داد: دیدن ریسکهای امروزی (تاکتیک) و ریسکهای فردا ، مدیریت همدلی ، مدیریت گفتگو ، و مدیریت فضا و رساندن مدیریت ریسک به حداقل خود از کارکردهای اصلی روابط عمومی هاست که دوشادوش مدیر ارشد سازمان گام بر می دارد.

او گفت: روابط عمومی در کشور های صنعتی بعنوان نهادی است که مدیریت هر سازمان قبل از هر حرکتی ابتدا از راهنمایی ها و نتیجه تحقیقات او استفاده می کند و سپس برنامه ریزی و حرکت در مسیر اهداف را کنترل و نظارت خواهد کرد. روابط عمومی اخیراً در کشور عزیزمان با تغییرات ایجاد شده زیر نظر بالاترین مدیریت هر سازمان بدون واسطه فعالیت می کند و تقریباً می توان گفت جایگاه نسبتاً مناسبی بدست آورده است اما این تحول نمودار سازمانی همه چیز نخواهد بود و لازم است روابط عمومی ها با نگاهی علمی، حرفه ای و هنرمندانه به موضوع صنف خود بپردازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-01 19:56

افزودن دیدگاه جدید