کد مطلب: 

251237

عشق نافرجام پسر عمو منجر به انتقام گیری در فضای مجازی شد

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: فردی که با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری تلگرام یکی از شهروندان اصفهانی باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
عشق نافرجام پسر عمو منجر به انتقام گیری در فضای مجازی شد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به حساب کاربری تلگرام وی دسترسی پیدا کرده و با به دست آوردن اطلاعات شخصی، باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: شاکی در اظهاراتش گفت مدتی پیش پسر عمویم به خواستگاری من آمد که بنا به دلایلی جواب منفی به وی دادم، بعد از گذشت چند روز از این خواستگاری فردی ناشناسی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ضمن ارسال تصاویر خصوصی‌ام به دوستانم، من را به انتشار تصاویر شخصی ام به صورت گسترده تهدید کرد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت " محمد.پ" پسرعموی شاکی شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات انجام شده انگیزه خود را انتقام جویی به علت شنیدن پاسخ منفی از خواستگاری عنوان کرد. 

سرهنگ مرتضوی در ادامه با بیان اینکه متهم بعد از تکمیل تحقیقات برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گام اول بر عهده خود کاربر است؛ لذا کاربران فضای مجازی باید از ورود افراد به حریم خصوصی خود در فضای مجازی حتی افراد نزدیک به خود، خودداری کنند تا شاهد اینگونه موارد نباشیم.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و یا هر تکنولوژی دیگری باید ابتدا امنیت آن را تامین کنیم و اجازه ندهیم فردی وارد حریم شخصی و خصوصی ما شود و همچنین لازم به ذکر است ارتکاب جرائمی از جمله هک و نفوذ به اطلاعات شخصی افراد و سوء استفاده از هویت آن‌ها طبعات سنگینی برای مجرم دارد و قانون به شدت با فرد خاطی برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیر اخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-11-16 23:31

افزودن دیدگاه جدید