کد مطلب: 

251

خبر کیهان از راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی خصوصی

خبر کیهان از راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی خصوصی

برخی منابع احتمال می دهند یکی از دستور کارهای مذاکرات مشایی در تاجیکستان راه اندازی یک شبکه خصوصی با نام «نوروز» باشد که قرار است از مبدای غیر از ایران سیاست های رسانه ای را پی گیری کند.

به گزارش سازمان خبری سیتنا، روزنامه‌ی کیهان در ستون ویژه خود در این باره نوشت؛ روسای جمهوری ایران، تاجیکستان و افغانستان در سال 2006 درباره تاسیس شبکه تلویزیونی فارسی زبانان موسوم به نوروز در شهر دوشنبه، توافق کردند ولی تاکنون به دلایل مختلف این شبکه راه اندازی نشده اما احتمال می رود که به زودی این اتفاق بیفتد.

شاید یکی از مهمترین دلایل عدم راه اندازی این شبکه، نحوه عجیب تاسیس آن باشد که بدون حضور رسمی رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با حضور نمایندگان قوه مجریه در حال انجام است.

علی اصغر شعردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و از دوستان نزدیک اسفندیار رحیم مشایی، از جمله بانیان راه اندازی این شبکه است که سال گذشته نیز با انجام هماهنگی های مختلف، رییس دفتر رییس جمهور را برای رایزنی درباره تاسیس این شبکه به دوشنبه دعوت کرد.

مشایی در آن سفر اعلام کرد که: "تمامی تجهیزات فنی تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان در ایران آماده شده است و بزودی به تاجیکستان ارسال می شود تا در زمانی نزدیک به راه افتد.ِ"

البته چند ماه بعد، شعردوست در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در شهر دوشنبه اعلام کرد تجهیزات لازم برای راه اندازی این شبکه و نصب آنها در ساختمان تلویزیون شهر دوشنبه از آلمان خریداری شده است!

با بررسی اسناد راه اندازی این تلویزیون نیز مشخص می شود که ریاست طرف ایرانی در این تلویزیون برعهده شعردوست است و حتی چنانچه مدت ماموریت وی به عنوان سفیر در تاجیکستان به پایان برسد، همچنان به عنوان مدیر بخش خصوصی ایران، سمت مدیریت طرف کشورمان را در این تلویزیون خصوصی برعهده خواهد داشت.

با این حال به نظر می رسد علاقه ویژه برخی مسئولان دولتی به راه اندازی یک شبکه فارسی زبان بدون نظارت های موجود در داخل کشور، از جمله موضوعاتی است که هنوز هم به طور جدی پیگیری می شود و شاید این موضوع را بتوان از مهمترین دلایل سفر مشایی به تاجیکستان دانست.

او می دانست که حضورش در این سفر، پس از ماهها غیبت رسانه ای حتما مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت اما ترجیح داد برنامه های گذشته خود در این حوزه را همچنان فعالانه پیگیری کند.

شاید بتوان مجوزهای اخیر وزارت ارشاد به چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان را نیز مقدمه ای برای حضور فعال تر شبکه های اینچنینی در داخل کشور دانست که «نوروز» هم از آن جمله خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-06 09:37

افزودن دیدگاه جدید